וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אעירה שחר- יגל הרוש מחדש את שירת הבקשות של יהודי מרוקו

במשך שש שנים ביקר יגל הרוש בבתי הכנסת בדימונה בהם עדיין קמים בלילות שבת חורפיים לשורר משירת הבקשות של יהודי מרוקו. כשהבחין שהוא הצעיר בחבורת המבקשים החליט להנגיש את הפיוטים לציבור באלבום "אעירה שחר" ובמופע שיתקיים השבוע בבאר שבע. הרוש התארח באולפן וואלה

עריכה: מיכאל ברגמן

שירת הבקשות של יהודי מרוקו היא אחד ממאגרי הפיוטים והלחנים העשירים ביותר הקיימים במסורת היהודית, בין היתר הודות למבנה המיוחד של המסורת והריטואל שהלך והתגבש בארבע מאות השנים האחרונות.

מדובר במסורת שמתרחשת בלילות שבת שבתקופת החורף. משבת בראשית עד שבת זכור, מתכנסים חבורת פייטנים ומשוררים ומבצעים משירי האהבה והגעגועים היפים ביותר שנכתבו בעברית עד שהאור יזרח עליהם. לכל שבת סט פיוטים משלה, וכל שבת בנובה - מודוס מוזיקלי ורגשי - אחר.

לפני כמה שנים, בהיותו סטודנט לתואר ראשון במוסיקה, באחד הלילות בהם היה בבית הכנסת בדימונה עיר הולדתו שם הרוש לב שהוא הצעיר ביותר בחבורת הבקשת. הוא החליט לחדש ולהנגיש את המסורת המופלאה הזו לקהל הרחב, ואולי בכך לתרום לתחייתה. לאחרונה הפרויקט רקם עור וגידים. הרעיון היה לצד ההנגשה (שילוב של אלמנטים ממוסיקת פולק, הרמוניה מערבית ועוד) לשמור את הסאונד העדין והייחודי למוסיקה מן המזרח, ובייחוד למוסיקה המיסטית מן המזרח, ובכך למקם את שירת הבקשות כחלק מהשירה המיסטית של המזרח התיכון.

אעירה שחר הוא שם האלבום בו יצאו השירים המחודשים ובעקבותיהם גם המופע שיגיע מחר לבאר שבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully