וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפיוס? "נפתרה המחלוקת המרכזית בין חמאס ופתח"

3.4.2016 / 12:05

לפי דיווחים פלסטיניים, הארגונים הסכימו שמדינה זרה תשלם את משכורת פקידי חמאס במשך ארבעה חודשים לאחר הקמת ממשלת האחדות. עוד דווח כי ביומיים הקרובים ייערכו בקטאר פגישות בין בכירי הארגונים. עם זאת, גורם מצרי הדגיש: "מדובר בדיבורים לחינם"

יו"ר הלשכה המדינית של החמאס חאלד משעל ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. AP, Getty images, עיבוד תמונה
הפיוס מתקרב? יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ויו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל/עיבוד תמונה, AP, Getty images

התפתחות במגעים להסכם פיוס בין פתח וחמאס: גורמים ברצועת עזה וברמאללה מסרו לעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד" כי במהלך היומיים הקרובים יערכו בדוחא, בירת קטאר, פגישות נוספות בין נציגי שני הארגונים. כמו כן, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי אחת מסוגיות המחלוקת המרכזיות, שסיכלה באביב 2014 את הסכם האחדות הפלסטינית, נפתרה.

לפי הדיווח, שני הצדדים הסכימו כי משכורת 40 אלף פקידי חמאס תשולם בידי מדינה ערבית, ככל הנראה קטאר, במשך ארבעה חודשים לאחר הקמת ממשלת האחדות. בתקופה זו, כך לפי ההסכם, תוקם ועדה מטעם הרשות שבה ינכח נציג של אותה המדינה, ומסגרתה יוחלט אם לצרף את הפקידים באופן רשמי למשרדי הממשלה של הרשות, או לפטרם.

למרות הדיווח האופטימי, גורם מצרי אמר לוואלה! NEWS כי השיחות בין חמאס ופתח לא יבשילו, לדעתו, לכדי הסכם. "מדובר בדיבורים לחינם", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
המתיחות מול ארה"ב: ישראל מנסה בכל דרך להגדיל את הסיוע הביטחוני
3 שנות מאסר לעו"ד שהתחזה לפגוע נפש וביצע מעשים מגונים בצעירות
משפחת החייל היורה ביקרה אותו במעצר: "מאוכזב שמפקדיו מעידים נגדו"

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל (מימין) ואמיר קטאר תמים בן חמד אל-ת'אני, פברואר 2012. AP
"קטאר תשלם את המשכורות". משעל ואמיר קטאר/AP

בנוסף, כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הבוקר כי במרכז המחלוקת כרגע עומדת סוגיית ראשות הפרלמנט הפלסטיני, שנבחר לאחרונה ב-2006. כרגע עומד באופן רשמי בראשות המוסד איש חמאס, שייח עזיז דוויק. על פי החוק הפלסטיני, יו"ר הפרלמנט הוא שיורש את תפקיד יו"ר הרשות במקרה שזה לא יהיה כשיר להמשיך בתפקידו. על כן, עלתה דרישה של פתח למנות לתפקיד אישיות עצמאית או בכיר מהתנועה, אך עד כה חמאס ממשיך בסירובו. שני הצדדים החליטו לעת עתה לדחות את הטיפול בסוגיה עד להגעה להסכם בנוגע לסוגיות האחרות, בהן עתיד מנגנוני הביטחון של חמאס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

גורמים פלסטיניים: "אם השיחות יהיו חיוביות, אבו מאזן ומשעל ייפגשו"

על פי הגורמים הפלסטינים ששוחחו עם אל-ערבי אל-ג'דיד, אתמול התקיימה באיסטנבול פגישה בין נציגי שני הארגונים. ההערכה היא כי אם הפגישות בקטאר יעלו יפה, יבקר יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בתקופה הקרובה במדינה, על מנת להיפגש עם יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל.

בראש משלחת חמאס לקטאר יעמוד "האחראי על הפיוס" עזאם אל-אחמד, ואילו את חמאס ייצגו סאלח אל-ערורי, מוסא אבו מרזוק ועיזאת א-רישאק. על פי הגורמים, מטרות הפגישות הן "הרכבת ממשלת האחדות הלאומית נוכח האתגרים הקיימים", והליכה לבחירות לנשיאות ולפרלמנט הפלסטיני. מוחמד אשתיה, בכיר בפת"ח, מסר כי אם יצליחו השיחות תכונס מחדש גם המועצה הלאומית הפלסטינית בהשתתפות נציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, כחלק מאש"ף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully