וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה צה"ל מחפש כבר 25 שנה אחר הרופא שהצילו: "רוצה להודות לו"

3.4.2016 / 11:51

זכאי כהן, בן 50 מהדרום, נפגע קשות בתאונה בבקעת הירדן בעת ששירת כאיש קבע. הוא חולץ וטופל בידי רופא מיחידה 669, שהצילו ממוות. לאחרונה הוא פנה לעמותת בוגרי היחידה כדי שתעזור לו למצוא את האיש שאחריו הוא מחפש כבר יותר משני עשורים

צילום: אבי כהן ושי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

כבר 25 שנים מחפש זכאי כהן, בן 50 ממושב בית הגדי שבדרום, את הרופא מיחידת 669 שהציל את חייו בשנת 1989. השניים נפגשו פעם אחת בלבד, בעת שכהן היה בסכנת חיים בעקבות תאונה קשה שאירעה בזמן שירותו כאיש קבע בצה"ל. באותה התאונה הציל הרופא את חייו של כהן בעת שנפגע קשות בגבו ובריאותיו. כחלק ממאמצי החיפושים שלו, חבר כהן לעמותת "חתול", המאגדת את כלל בוגרי יחידה 669, וזו מנסה לסייע לו באיתור הרופא. "אני רוצה להודות לו על כך שהציל את החיים שלי", אמר.

ב-11 ביולי 1989, בעת ששירת כאיש קבע במחנה באליש, נסע זכאי עם חייל נוסף למחנה יוסף שבבקעת הירדן על מנת לערוך בדיקת תחמושת לפגזים לפני העלאתם על גבי משאית. "היה תרגיל בצאלים, ואני והחייל נסענו בשעות הערב. הגענו לבסיס בלילה, ומשם אמרו לי לנסוע לנקודה מסוימת כדי לבדוק את כשירותם של פגזי החץ לירי", סיפר. "הדרך לאותה נקודה הייתה מפותלת והיה חשוך. תוך כדי הנהיגה, נשבר לי ההגה, עפתי מהרכב ופגעתי במעקה הבטיחות".

עוד ידיעות חברה ורווחה בוואלה! NEWS:
צעד דרמטי: תעודות הרווקות יבוטלו והליך הרישום לנישואין יוזל
אפליה ופשעי שנאה: טרנסג'נדרים מתלוננים על התעללות מצד המערכת
ועדת השרים אישרה: תושבי גבעת עמל יפוצו בדיור חלופי

זכאי כהן- נכה צה"ל שמחפש את מי שהציל את חייו לפני 25 שנים. שי מכלוף
"אמרו לנו לנסוע ללא חגורות, אבל אני עפתי לתהום". כהן/שי מכלוף

לדברי כהן, האירוע התרחש בימים שאחרי האינתיפאדה הראשונה, שבעקבותיה קיבלו חיילים הוראה לנהוג ללא חגורות בטיחות. זאת, משום שבאותם ימים היה חשש מזריקת בקבוקי תבערה, שלא פעם פגעו בכלי רכב צה"ליים. "אמרו לנו לנסוע בלי חגורות כדי שנוכל להימלט כמה שיותר מהר אם קורה משהו כזה", סיפר כהן, והוסיף: "אבל אני עפתי לתוך התהום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
"הרופא שהגיע לא חיכה שנייה. אני כבר לא נשמתי - אבל הוא ייצב אותי והציל לי את החיים"

החייל ששהה ברכב עם כהן פתח באש כדי להזעיק את כיתת הכוננות שתגיע לחלצו. עקב הפגיעה החמורה שספג בגבו, כהן הושכב על ידי אנשי כיתת הכוננות על דלת שהובאה במיוחד מהבסיס הסמוך, ונלקח למנחת מסוקים במחנה גדי הסמוך. "כשהגעתי אל המקום כבר פרפרתי, הייתי בין חיים למוות. אז הגיע צוות יחידת 669 עם רופאים", סיפר. "הריאות שלי נסגרו, אבל הרופא שהגיע לא חיכה שנייה. הוא פתח לי את בית החזה באמצעות סכין מנתחים. אני כבר לא נשמתי, ממש ככה, אם הוא לא היה מכניס לי קנה אוויר לריאות – לא הייתי מסוגל לנשום. הוא ייצב אותי והציל לי את החיים".

הוא סיפר כי מרגע שמצבו התייצב, הבינו הרופאים שאפשר להטיסו לבית החולים בירושלים. "קיבלו אותי למחלקה האורתופדית וניתחו לי את עמוד השדרה, שכיום כולו מקובע עם פלטינות מלמעלה למטה", אמר. כהן הוסיף כי היום הוא מוכר כנכה צה"ל, והפך בעצמו למשקם של נכים שנפגעו בפעילויות בצבא כמותו, המרכז את פעילות השיקום בנתיבות ובשדות נגב.

אימון של 669 ואגוז , מאי 2012. דרור עינב
צוות חילוץ של היחידה לקח חלק בהצלת חייו. אימון של 669/דרור עינב

כהן מעולם לא פגש את הרופא שהציל את חייו והיה אחראי ל"חזרתו לחיים". כל ניסיונותיו לאתר אותו ולהודות לו עלו בתוהו. לדבריו, "אני יודע שהוא היה רופא ביחידה 669, אמרו לי שקוראים לו יעקב. מעבר לכך אני לא יודע כלום. אני רוצה לפגוש אותו, להודות לו על זה שהוא הציל את החיים שלי".

"אמרו לי שהוא עובד בתל השומר, אבל אין רופא כזה", אמר כהן בייאוש. ":ניסיתי דרך חברים המשרתים ביחידה – והם אמרו שאינם מכירים אותו. אולי הוא רופא מיוחד וסודי כזה, שלא מצליחים לאתרו", התלוצץ.

עמותת בוגרי היחידה קוראת לאנשיה לסייע במסע החיפושים של כהן

כחלק ממאמצי החיפוש, פנה כהן לעמותת "חתול", המאגדת את חברי יחידת 669 לדורותיהם. אנשי העמותה מנסים בימים אלה לעזור לו לאתר את הרופא. "אני קורא לכל מי שיודע פרט על אותו אירוע, שזוכר את המקרה, נא ליצור קשר עם העמותה כדי שאוכל להודות לרופא שהציל את חיי", ביקש כהן.

בר ראובן, מנכ"ל העמותה, סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS על הניסיונות לאתר את הרופא. "הגיע אלינו הסיפור של זכאי כהן, ואנו כעמותה המאגדת את בוגרי היחידה מנסים גם לאתר את הרופא. אנחנו קוראים לכל הרופאים בוגרי היחידות ששירתו בסדיר ובמילואים, ואולי מכירים וזוכרים את פרטי המקרה ויודעים על אנשי צוות שלקחו בו חלק, ליצור עמנו קשר כדי שנוכל להפגיש ביניהם", אמר. הוא הוסיף כי עמותת "חתול" קיימת זה שנה, וחברים בה אישי ציבור מוכרים בישראל, כמו ד"ר אפרים סנה, עופר קוטלר, ד"ר רוני פיבקו, ד"ר נחשון קנולר ורבים נוספים.

זכאי כהן- נכה צה"ל שמחפש את מי שהציל את חייו לפני 25 שנים. שי מכלוף
מבקש מכל מי שהכיר את הרופא לפנות לעמותת "חתול". כהן/שי מכלוף

עוד הוסיף ראובן כי העמותה קוראת לכל בוגרי היחידה לדורותיהם לפנות אליה על מנת לקחת חלק בפעילות שהיא מקיימת, וכדי לבנות רשת חברתית ענפה. "כיום יש לנו 1,200 חברים, ואנחנו שואפים להגיע לפוטנציאל של 3,200 בוגרים. חשוב לנו להגיע לכולם כדי ליצור רשת חברים ולבנות על בסיסה את התוכן והערך המוסף של העמותה, הבאים לידי ביטוי בפעילויות המגוונות שאנחנו עושים", אמר. העמותה מובילה פרויקטים שונים, בהם פרויקט "הלב" למתן קורס עזרה ראשונה והחייאה לאוכלוסיות שונות, פרויקט הרצאות ללמידה, פיתוח והעשרה ופרויקט "מטיילים בטוח", שבה מדריכה העמותה צעירים לפני הטיול הגדול שאחרי השירות הצבאי.

  • עוד באותו נושא:
  • 669
  • נכי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully