וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ש"ס תשלם 60 אלף שקל על שיר הלל לרב עובדיה שסוחף את המגזר החרדי

1.4.2016 / 9:39

המפלגה תפצה פעילה חברתית משום שנציג שלה השתמש בשיר שכתבה על מנהיגה הרוחני המנוח - ללא אישורה. היאהגישה תביעה נוספת נגד המפלגה, בשל שימוש בשיר בבחירות הארציות, על סך 2.25 מיליון שקלים

הרב עובדיה תקף בשיעורו השבועי את הבית היהודי. צילום מסך
כתבה שיר הלל לכבודו. הרב עובדיה יוסף/צילום מסך

בית משפט השלום בפתח תקווה חייב אתמול (חמישי) את מפלגת ש"ס לשלם קנס בגובה 60 אלף שקלים לרות קוליאן, פעילה חברתית חרדית, שהקימה במערכת הבחירות האחרונות את מפלגת הנשים החרדיות הראשונה "ובזכותן" אך קיבלה רק קולות בודדים. קוליאן טענה כי בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות עשה נציג המפלגה שימוש שלא בהסכמתה ב"פאר הדור", שיר הלל שכתבה לפועלו של הרב עובדיה יוסף והפך ללהיט במגזר החרדי מאז מותו. היא הגישה תביעה נוספת נגד המפלגה, שבה דרשה 2.25 מיליון שקלים עקב שימוש בשיר בבחירות הארציות. בתיק זה טרם ניתנה החלטה.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
בדיקת חשבונות, עדויות מהמשפחה והחרמת מסמכים: השר דרעי תחת חקירה
החרדים נערכים למאבק הגיורים: "בג"ץ יהיה אחראי להרס היהדות במדינה"
נתניהו מודה: הממשלה תתקשה ליישם את מתווה הכותל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניצבת בחזית המאבק לקידום נשים חרדיות. קוליאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

השיר המדובר זכה למאות אלפי צפיות ביו-טיוב והושמע פעמים רבות במשך שבועות ארוכים בתחנות הרדיו הדתיות. קוליאן טענה כי נציג ש"ס בכפר יונה חילק אותו בעשרות עותקים "לכל דורש". לדבריה, הפצת השיר ללא הסכמתה או אישורה פוגע בה, ואף מהווה "עילה לפגיעה בשמה הטוב ובכבודה, ומהווה לשון הרע".

"התובעת הינה אישה חרדית", נכתב בתביעה, "הניצבת זה שנים בחזית המאבק לקידום נשים חרדיות ולהצבתן בתפקידי מפתח בחברה הישראלית בכלל, ופועלת למען זכותן לייצוג בכנסת ישראל בפרט. ואילו ש"ס היא מפלגה המדירה נשים, אשר אינה מאפשרת להן כל דריסת רגל, ולו הקלה ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"בית המשפט העמיד את ש"ס במקום"

בתגובה להחלטת בית המשפט אמרה קוליאן כי "יש חוק, ובית המשפט העמיד היום את מפלגת ש"ס במקום והזכיר לה שבמדינת ישראל יש חוקים שצריך לכבד". לדבריה, "האבסורד זועק לשמים. דווקא מפלגה שמדירה נשים ומסרבת לאפשר להן לשמש נציגות ציבור בכנסת משתמשת בשיר שכתבה אישה, ולא סתם אישה אלא זאת שמנסים למנוע ממנה להיכנס לכנסת. כנראה שש"ס אמנם חושבים שנשים לא ראויות להיות בכנסת, אבל שהן כן מבינות דבר או שניים בפוליטיקה".

התביעה הנוספת נגד המפלגה הוגשה משום שלטענת קוליאן בהנהגת ש"ס לא נותרו אדישים להצלחתו האדירה של השיר, ואימצו אותו כחלק מקמפיין הבחירות האחרונות לכנסת. זאת, לדבריה, ללא אישורה ומבלי שקיבלה תמלוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully