וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נהגה לפי תרבותה": הנאשמת במילת בנה עם מספריים שוחררה למעצר בית

1.4.2016 / 9:15

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הורה לשחרר ממעצר את אלטיי אדהמון, מבקשת מקלט מאריתריאה המתגוררת באילת, משום שילדיה כבר אינם בחזקתה ואין חשש שתימלט מהארץ. הסנגור: "כך נהוג בארץ מולדתה"

צילום: בני בן סימון, עריכה: עמרי וייס

בית המשפט המחוזי בבאר שבע החליט אתמול (חמישי) לשחרר למעצר בית את אלטיי אדהמון המתגוררת באילת, שככל הנראה ערכה באמצעות מספריים ברית מילה בביתה לבנה בן הארבע. אדהמון, בת 36 ואם לשלושה, מבקשת מקלט מאריתריאה שנמצאת בארץ שמונה שנים. בשבוע שעבר הוגש נגדה כתב אישום בגין תקיפה הגורמת חבלה של ממש בנסיבות מחמירות, תקיפת קטין או חסר ישע, התעללות בקטין או בחסר ישע והפרעה לשוטר במילוי תפקידו.

השופט, נאסר אבו טהה, החליט לשחרר את האישה למעצר בית באילת בערבות כספית, משום שאין חשש לבריחתה מהארץ, ילדיה נלקחו ממנה על ידי רשויות הרווחה וניתן לאכוף את מעצרה על ידי ערבויות. עוד קבע כי ניכר שמצבה הנפשי של אדהמון התערער עקב המעצר ועקב לקיחת ילדיה. הילדים הוצאו מחזקתה בעקבות המקרה, לאחר שבעבר כבר נלקחו ממנה – אך הוחזרו לבסוף.

עוד בנושא:
חשד: הורים מאילת גרמו חבלה קשה באיבר מינו של בנם בן הארבע
"דימם 4 ימים בבית": אישה מואשמת שביצעה ברית מילה לבנה עם מספריים

האם שביצעה ברית מילה לבנה עם מספריים שוחררה למעצר בית. מערכת וואלה! NEWS
"מעולם לא תקפה את ילדיה". אדהמון, אתמול בבית המשפט המחוזי בבאר שבע/מערכת וואלה! NEWS

עורך דינה של אדהמון, משה סרוגוביץ, מנהל מחלקת מעצרים בסנגוריה הציבורית במחוז הדרום, טען בדיון כי "עריכת ברית מילה לקטין היא בהסכמת ההורה, ועל פי החוק אינה עבירה במדינת ישראל". עוד הוסיף כי "לפי החלטת בית המשפט העליון, עריכת טקס הברית אינה פעולה רפואית ואין מחייבים לעשות זאת על ידי רופא". כמו כן, לטענת סרוגוביץ, לפי חוות הדעת הרפואיות לא נגרם נזק ממשי לאיבר מינו של הילד. לדבריו, בכל ברית מילה שמבוצעת בישראל נגרם אותו נזק לאיבר המין.

סרוגוביץ הוסיף כי מדובר במבקשת מקלט מאריתריאה, אינה מכירה את הנהלים בארץ, ופעלה לפי מנהגי ארצה. לטענתו, אדהמון לא ידעה שמדובר במעשה שאינו נהוג בישראל ולכן הוא מתכוון לנקוט ב"הגנה תרבותית". כלומר, שיטת הגנה לפיה הסנגור מודה כי הנאשם עבר על החוק, אך טוען כי יש לזכותו או להפחית בעונשו משום שהעבירה נעשתה על רקע תרבותו.

עורך הדין ביקש להדגיש כי "האם ערכה ברית מילה לבנה, כפי שנהוג במסורת האריתריאית וכפי שעשתה בעבר במולדתה. לפי כל הראיות ובניגוד לפרסומים קודמים, האישה מעולם לא תקפה את ילידה ולכן הוצאת הילדים בעבר מהבית הייתה תולדה של עוני והעדר מקורות תמיכה".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"הילד דימם במשך ארבעה ימים"

המקרה אירע לפני כמה שבועות, כששהתה עם ילדיה בביתם. לפי כתב האישום, אדהמון החליטה לערוך ברית מילה בבנה בעצמה, ללא הכשרה מתאימה ובניגוד לכל דין. נכתב כי לטענתה הגיע זמנו של בנה לעבור מילה, וכך מקובל לעשות באריתריאה. האישה, כך תואר בכתב האישום, החזיקה את בנה בידיה, הורתה לו לשבת בשקט, נטלה מספריים שהיו בבית וביצעה ברית מילה.

לאחר המעשה, השאירה לכאורה את בנה הפצוע והמדמם במשך כארבעה ימים בבית ונמנעה מלפנותו לקבלת טיפול רפואי. כאשר החזירה אותו לגן הילדים שבו הוא שוהה, סיפר הילד לגננת על מה שקרה והגננת דיווחה לרשויות הרווחה. הילד פונה לבית החולים יוספטל באילת לקבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully