וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון המורים איים להשבית את הלימודים בתיכונים - וחזר בו

31.3.2016 / 0:35

השביתה אמורה הייתה להתקיים בתיכונים ובחלק מחטיבות הביניים בין השעות 8:00 ל-11:00. בתום פגישה במשרד מנכ"לית משרד החינוך, הודיע יו"ר ארגון המורים רן ארז כי השביתה בוטלה. מהמשרד נמסר כי המגעים מול הארגון יימשכו

צילום מסך

(עשרות תלמידים הפגינו בתל אביב נגד "לוח הבגרויות הצפוף", בתחילת החודש)

ארגון המורים העל-יסודיים הודיע כי ישבית את הלימודים היום (חמישי) בבתי הספר התיכוניים ובחלק מחטיבות הביניים, בין השעות 8:00 ו-11:00 - והודיע אמש על ביטול השביתה. העיצומים היו אמורים להיפתח במחאה על תנאי השכר של מורים לשל"ח, תנאי העבודה של המורים לאנגלית, תוספות למורים בתפקידי הדרכה ועוד. בתום פגישה משרד מנכ"לית משרד החינוך מיכל כהן, הודיע יו"ר הארגון רן ארז כי העיצומים לא יינקטו, ומהמשרד נמסר כי המגעים בינו והארגון יימשכו.

קודם לכן, כתב ארז כי "עד כה ניסה ארגון המורים לפתור את בעיות המורים בדרכי נועם ובמשא ומתן, אך על רקע התנהלות משרד החינוך, הגיע הזמן לפעול בכל הכלים שבידינו כאיגוד מקצועי".

במשרד החינוך תקפו אתמול את הארגון ואמרו כי "ההכרזה על השבתת שלוש השעות הראשונות של הלימודים בחטיבה העליונה תמוהה ובלתי ברורה. שביתה זו מצטרפת לסדרה של השבתות שאירעו בחודשים האחרונים". במשרד הוסיפו כי "רצף ההשבתות יוצר פגיעה בשטף הלמידה השנתית ובהכנות לקראת הבגרויות". בין הארגון למשרד החינוך קיים סכסוך עבודה שמאפשר לצאת לשביתה, אך במשרד החינוך טוענים כי במסגרת הסיכומים בין המשרד למורים, הם התחייבו שלא לשבות עד 2017.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
יצחק הרצוג הוא הפוליטיקאי הנוסף ששמו נקשר בשחיתות: "טענות הזויות"
המתלוננת על תקיפה בהיכל התרבות: "חזרתי, מצאתי אותו – והזמנתי משטרה"
מועצת חכמי התורה לדרעי: "תמשיך בעבודת הקודש למען עם ישראל"

עשרות תלמידים הפגינו בתל אביב נגד "לוח הבגרויות הצפוף". צילום מסך
"כל שעת למידה היא חשובה". תלמידים במחאה נגד צפיפותן של הבגרויות/צילום מסך

יו"ר מועצת התלמידים אליאב בטיטו יצא גם הוא נגד המורים ואמר כי "מאכזב לשמוע שארגון המורים לא מוכן לסגור את הנושא בחדרי הדיונים. מתקיימת כאן פגיעה ישירה בכ-300 אלף תלמידים ותלמידות אשר מתכוננים לבחינות הבגרות. הגיע הזמן שארגון המורים יבין שהתלמידים אינם שק החבטות שלו, לא ייתכן כי בכל משא ומתן עם משרד החינוך נהיה הנפגעים".

עוד הוסיף בטיטו כי "בזמן זה בו בחינות המתכונות והבגרויות מתקרבות בצעדי ענק, כל שעת למידה היא חשובה ומשמעותית. בנוסף לכך, ברור לנו כי טיולים שלא יצאו במועדם - יבוטלו בשל לוח הבחינות הצפוף. אנו מודיעים באופן חד משמעי כי אם לא יתבטלו עיצומים הפוגעים בתלמידים באופן מיידי, ננקוט בצעדים חריפים בנושא כפי שהוכחנו בעבר".

(עדכון ראשון: 20:32)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully