וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהדורה המקומית - חדשות הדרום 30.3.16

העצרת המרכזית לציון יום האדמה ה-40 מתקיימת השנה בנגב בסימן "לא להרס אום אל-חיראן, מיזם עסקי של ישראלים ופלסטינים בדרום הר חברון, מופע סטנדאפ שמעלים מתמודדים עם בעיות נפשיות ותוכנית עמיתים מומחים -חלק מפעילויות עמותת לשמ"ה ומורין נהדר משמרת את הפיוט הפרסי

עריכה: מיכאל ברגמן

יום האדמה הארבעים שמצויין בתהלוכות ועצרות במגזר הערבי הוא סמל לשביתה ולהפגנות שהתקיימו ב-1976 לאחר ההחלטה להפקיע עשרים אלף דונם של אדמות בבעלות אזרחים ערבים בגליל. עבור הבדואים לא מדובר רק באירוע זכרון אלא במציאות יומיומית בה הם עדיין נאלצים להאבק על הקרקעות שלהם.

הזהות המשותפת לדוברי השפות השמיות, עברית וערבית, היא מה שעומד מאחורי המיזם העסקי "נהרות שם" בו משתפים פעולה שכנים ישראלים ופלסטינים בדרום הר חברון. את הפוליטיקה הם משאירים בחוץ ויוצרים מרחב עברי ערבי שקיומו אינו מותנה בהסדרים מדיניים,ממנו מפיקים תועלת שני הצדדים.

את עמותת לשמ"ה- לשילוב מתמודדים והעצמה בבריאות הנפש מפעילים המתמודדים עצמם. בין פעילויות העמותה ניתן למצוא את תוכנית עמיתים מומחים במהלכה מלווים משפחות ומאושפזים בבית החולים הפסיכיאטרי בבאר שבע וגם את מופע הסטנדאפ "סליחה על ההפרעה"שמתארח הערב בדימונה.

אחרי שסיימה בהצטיינות שני תארים באקדמיה למוסיקה במטרה להיות זמרת קלאסית מערבית התחילה מורין נהדר בעבודת דוקטורט על הפיוט של יהודי איראן, ארץ הולדתה. התשוקה והרצון לחשוף את המסורת הזו הולידו את האלבום "ישנה בחיק ילדות" ובו עיבודים לצד לחנים מקוריים שלה לפיוטים ולטקסטים מן המקורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully