וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות האבולה במערב אפריקה אינה מהווה עוד סכנה עולמית

30.3.2016 / 6:35

ארגון הבריאות העולמי הכריז כי הנגיף כבר לא מהווה איום, ולכן יוסרו מגבלות הסחר והנסיעות בנדינות שבהן הכתה המגיפה. בכך מסתיים מצב החירום שנמשך כ-20 חודשים ובמהלכו נהרגו כ-11,300 בני אדם

קבורת חולי אבולה, מונרוביה, ליבריה, מרץ 2013. AP
קבורת חולי אבולה בליבריה, מרץ 2015/AP

ארגון הבריאות העולמי של האו"ם הכריז אתמול (שלישי) כי נגיף האבולה כבר לא מהווה איום על בריאות הציבור. מנכ"לית הארגון, ד"ר מרגרט צ'אן, הודיעה כי קיבלה את המלצותיהם של מומחים ועקב כך יוסרו מגבלות הסחר והנסיעות במדינות שבהן הכתה המגיפה במלוא עוצמתה - גינאה, ליבריה וסיירה לאון. בכך מסתיים מצב החירום שנמשך כ-20 חודשים, ובמהלכו נהרגו כ-11,300 בני אדם.

"התפרצות האבולה במערב אפריקה כבר אינה מצב חירום ציבורי-בריאותי שצריך להדאיג את הקהילה הבינלאומית", אמרה צ'אן. "עם זאת, עלינו לשמור על רמה גבוהה של דריכות ויכולת תגובה. זאת, כדי להבטיח את יכולתן של המדינות השונות למנוע זיהומי אבולה, ועל מנת שיוכלו לגלות במהירות ולהגיב להתפרצויות שלה בעתיד".

המגיפה החלה להתפרץ בסוף שנת 2013 בלי שהבחינו בה ביערות גינאה. היא גרמה לפחד בכל העולם החל מאמצע שנת 2014, ולביקורת חריפה על ארגון הבריאות העולמי – כשממשלות וארגוני סיוע מיהרו לפעול לריסונה. לפי הארגון, כל "שרשראות ההדבקה" המקוריות נקטעו, אך קבוצות חדשות ממשיכות להיווצר בשל חזרה של הווירוס.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
החלה בדיקה בפרשת דרעי החדשה: "אענה לכל שאדרש"
מבוכה לטראמפ: מנהל הקמפיין שלו מואשם בתקיפת עיתונאית
מחדל האבטחה בטיסה לקהיר: "היום אפשר לחטוף מטוס רק עם מילים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully