וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה שוקלת להחמיר את הענישה על עבירות של רוכבי אופניים חשמליים

29.3.2016 / 23:47

ניצב משנה שרית פיליפסון, ראש מחלקת תביעות באגף התנועה, אמרה בכנס של "אור ירוק" כי צעדי ענישה חדשים שנשקלים הם החרמת הסוללה והגדלת הקנסות. מחזיקת תיק התחבורה בעיריית תל אביב: "המדרכות שייכות קודם כל להולכי הרגל"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

(תלמידי תיכון לא מתרגשים מהתקנות החדשות לאופניים החשמליים, החודש)

המשטרה שוקלת להחמיר את הענישה נגד רוכבי אופניים חשמליים שיבצעו עבירות תנועה – כך אמרה היום (שלישי) ניצב משנה שרית פיליפסון, ראש מחלקת תביעות באגף התנועה. בפאנל שעסק באופניים חשמליים בכנס של "אור ירוק" אמרה פיליפסון כי הצעדים שנשקלים הם החרמת סוללות מאופניים חשמליים והגדלת הקנסות.

פיליפסון התייחסה לתקנות החדשות שאושרו לאחרונה בכל הקשור לאופניים החשמליים, שצפויות להיכנס לתוקף ב-1 באפריל. "כשהמשטרה הביעה את עמדתה שרוכבים על אופניים חשמליים צריכים להיות מגיל 16, אז עמדת משרד התחבורה השתנתה בהתאם והגיל אכן השתנה", אמרה. "בנוסף הוסדר עניין הקורקינט החשמלי. בשנת 2015 ניתנו כ-3,000 דוחות בגין נסיעה על אופניים חשמליים, רוב הדוחות ניתנו לבגירים על רכיבה על המדרכה (47%), יתר הדוחות ניתנו בגין רכיבה ללא קסדה ורכיבה מסוכנת".

לקריאה נוספת:
להגן על הילדים: אופניים חשמליים הם לא צעצוע | דעה
ארדן הכריע: פקחים יוכלו לתת קנסות לרוכבי אופניים חשמליים
לראשונה: המשטרה החרימה אופניים חשמליים מרוכבים שנהגו בפראות

נצ"מ שרית פיליפסון (משמאל), קובי ליאני ומיטל להבי בכנס "אור ירוק",  29 במרץ 2016. קובי ליאני, מערכת וואלה!
נצ"מ שרית פיליפסון/מערכת וואלה!, קובי ליאני

נצ"מ פיליפסון התייחסה גם להרחבת סמכויותיהם של הפקחים על ידי ועדת השרים לענייני חקיקה. "זה לא אומר שהמשטרה תפסיק לאכוף, אבל זה אומר שלפקחים העירוניים גם תהיה סמכות לאכוף עבירות שנעברות על אופניים חשמליים. בהולנד הרוב המכריע של רוכבי האופניים החשמליים הם בני 50 פלוס והם חייבים ברישיון ובאישור מיוחד".

לפני כשבועיים וחצי אמרו תלמידים לוואלה! NEWS כי אינם מתכוונים להישמע לתקנות החדשות המגבילות את הרכיבה לגיל 16 ומעלה, וימצאו דרך לעקוף אותן. פיליפסון התייחסה לקושי בהתמודדות עם אותם קטינים. "הבעיה היא בזיהוי הקטינים שאין להם תעודה מזהה, יש כאן אחריות הורית שהיא לא תלוית אכיפה", אמרה.

"כשמורידים ילדים בני 16 לכביש צריך לוודא שהם יודעים את חוקי התנועה"

לדבריה, הפגיעה יכולה להיות קשה, "אם לא תהיה כאן הבנה שהיום אתה פוגע ומחר אתה נפגע, שמדובר בכלי רכב וכך הוא מוגדר בחוק. זה כלי שיכול להגיע ל- 25 קמ"ש". מקרים שמגיעים לבתי המשפט, לדבריה, אינם יוצרים הרתעה. "יש רוכבים שנפסלו לנהיגה על רכב רגיל".

מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה, התייחסה גם כן להרחבת סמכויות האכיפה לפקחים, ואמרה כי ייקח כשנה לפחות עד שהחוק ייושם. "אופניים בכלל ואופניים חשמליים בפרט זה כלי רכב וכך הוא מוגדר בחוק. המדרכות שייכות קודם כל להולכי הרגל. מהנקודה הזו, אנו נקבל את סמכויות האכיפה ואז אני מניחה שתוך שנה הבטיחות בדרכים במדרכות תגבר", אמרה.

אופניים חשמליים, תל אביב, יוני 2016. ראובן קסטרו
"כלי תחבורה שאין לו מקום בכביש"/ראובן קסטרו

להבי הוסיפה כי קיימות פעולות נוספות שיש לעשות מלבד יישום החוק. "כשמורידים ילדים בני 16 לכביש צריך לוודא שהם יודעים את חוקי התנועה. משרד החינוך צריך לחנך את הילדים בגיל חטיבות הביניים לחוקי התנועה, זה צריך להיות ברמה הלאומית", אמרה. "חייבת להיות בחינת בגרות בנושא כללי התנועה כדי שגם הילדים העניים, השקופים, יוכלו להכיר את חוקי התנועה. חטיבות הביניים צריכות לאסור כניסת אופניים חשמליים לתחום בתי הספר". עוד הוסיפה כי "צריך לייצר סדרה של כלים: תמרור, הסדרת צמתים, הגברת מיומנות הרוכב, היעדר ביטוח לרוכבים".

קובי ליאני, עיתונאי וואלה! שגם השתתף בפאנל, אמר: "הבעיה של האופניים היא השילוב שלהם בתחבורה. יש כלי תחבורה נוסף, והרבה ממנו, שאין לו מקום בכביש. המטרה היא לא להתעמר ברוכבים כי הציבור צריך כלי תחבורה זול, נגיש וירוק. מה שצריך זה להפריד בין האופניים ליתר כלי התחבורה. צריך לאכוף נגד רוכבי אופניים גם בגין התנהגות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully