וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המחלוקת: הכנסת האריכה שוב את פיילוט המאגר הביומטרי

29.3.2016 / 20:05

התכנית הניסיונית לשימוש באמצעי זיהוי ביומטריים הוארכה בפעם השנייה, חרף התנגדות האופוזיציה. ח"כ צחי הנגבי: "יבוא יום ונקיים דיון מצפוני – אבל לא על כך ההצבעה"

מתוך סרטונים של המאגר הביומטרי. יוטיוב, צילום מסך
פיילוט המאגר הביומטרי. הארכה שנייה/צילום מסך, יוטיוב

הכנסת אישרה היום (שלישי) את הארכת פיילוט המאגר הביומטרי בתשעה חודשים נוספים. זאת לבקשת שר הפנים אריה דרעי. ההצעה במליאה עברה ברוב קולות של 41 מול 32, אחרי שאושרה קודם לכם בוועדה ליישומים ביומטריים המורכבת מוועדות החוקה, הפנים והמדע. הפיילוט החל ביוני 2013, וביולי אשתקד אישרה הוועדה את בקשת שר הפנים דאז סילבן שלום, והאריכה אותו בתשעה חודשים, המסתיימים החודש.

יו"ר הוועדה ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) הצר על כך שהאישור הגיע כיומיים לפני שהפיילוט עתיד להסתיים, "הצטערתי שהנושא הזה הגיע ברגע האחרון. אני מקווה בכל לב שזו הפעם האחרונה שמתבקשת הארכה בנושא הזה, אין בכך שום צורך. כולם חרדים לנושא אבטחת המידע ואבטחת המאגר, ושמענו מהנציגים שישראל משתמשת בהגנה הטובה ביותר כדי להגן על המאגר", אמר.

ח"כ צחי הנגבי (הליכוד), המשמש גם הוא יו"ר בוועדה, הבהיר כי ההארכה לא נועדה לבטל את הנושאים שבמוקד ההתנגדות למאגר: "אני לא חושב שיש בקואליציה ראייה זהה של עתיד המאגר הביומטרי. יבוא יום שאנחנו מעוד כאן ונקיים דיון מצפוני, ערכי, ביטחוני, אזרחי עמוק – ונקבל החלטה. גם אני עדיין לא קיבלתי תשובה לשאלה האם ניתן לוודא באופן הרמטי שלא תהיה פריצה למאגר, אבל לא על כך ההצבעה היום".

עוד בוואלה! News:
מבקר המדינה: כשלים רבים בפיילוט של המאגר הביומטרי
מדענים בכירים לנתניהו: פעל לביטול המאגר הביומטרי
נשיאת העליון על הביקורת נגד בג"ץ: "נמשיך בדרכנו ללא מורא"

ניסן סלומיאנסקי בישיבת סיעת הבית היהודי, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
ח"כ סלומינסקי. "מקווה שזו הפעם האחרונה" צילום: נועם מושקוביץ)/נועם מושקוביץ

מנגד, באופוזיציה תקפו את ההחלטה. ח"כ מיקי רוזנטל (המחנה הציוני) הבהיר כי "אי אפשר לקיים שוב ושוב את אותם דיונים, משום ששר כזה או אחר הלך הביתה. זה עולה לציבור המון כסף. אפשר לגמור את העניין הזה בשבוע, לא צריך תשעה חודשים". ח"כ דב חנין (הרשימה המשותפת) זעם על ההחלטה ואמר כי "המאגר הביומטרי הוא גם מיותר וגם מזיק. אנחנו לא רוצים לחיות בחברת האח הגדול, והוא מזיק כי בסופו של דבר הוא ייפרץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully