וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האידיוט" שחטף את המטוס המצרי: קצין, היסטוריון וחולה אהבה

טרם התברר אם המניע לחטיפת טיסה 181 לקהיר הוא אהבה נכזבת, מנוף לחץ על הפוליטיקאים המצרים - או בקשת מקלט מקורית במיוחד. התגובות לא איחרו להגיע: "יש הבדל בין מחווה רומנטית למעשה טרור. כמה פרחים וארוחה נחמדה היו עובדים יותר טוב"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

סיף א-דין מוסטפא, מרצה להיסטוריה באוניברסיטת קהיר, הוא האזרח המצרי שחטף הבוקר (שלישי) את מטוס Egypt Air שהיה בדרכו משדה התעופה בורג' אל-ערב שבאלכסנדריה לקהיר, כשעליו ככל הנראה 56 נוסעים ושבעה אנשי צוות. המטוס נחת נחיתת חירום בשדה התעופה בלרנקה שבקפריסין, ותוך זמן קצר התברר כי לא מדובר בניסיון פיגוע, כפי שחששו הרשויות בתחילה.

מרבית הנוסעים ואנשי הצוות, מלבד שמונה נותרים, שוחררו. זמן רב לאחר שחרור מרבית בני העורבה, הם נראו נמלטים דרך חלון תא הטייס, ולפי שעה לא ידוע על חטופים נוספים במטוס. הפרטים שהחלו להגיע בשעות שלאחר מכן חשפו תמונה בלתי-צפויה של חטיפה ככל הנראה באמצעות חגורת נפץ מזויפת, במטרה להשיג את תשומת לבה של גרושתו של מוסטפא, הקפריסאית-לבנונית מרינה פרשקו. גורמים במשרד החוץ הקפריסאי טענו כי הוא "עשוי להיות מעורער בנפשו".

עוד בוואלה! NEWS:
בארה"ב הצליחו לפרוץ את טלפון המחבל מסן ברנרדינו - ללא עזרת אפל
דיווח בטורקיה: דאעש מתכנן פיגועים בבתי ספר וגני ילדים יהודיים
מענה לתקיפות המיניות? בגרמניה מציעים קרונות רכבת "לנשים בלבד"

אדם נמלט מתא הטייס של מטוס Egypt Air החטוף, לרנקה, קפריסין, 29 במרץ 2016. רויטרס
"החוטף עשוי להיות מעורער בנפשו". אחד מהנוסעים נמלט מהמטוס, היום/רויטרס

אלא שלכך הצטרפה דרישתו של מוסטפא "לשחרר אסירות פוליטיות מבתי הכלא במצרים", על פי הדיווח של תחנת הרדיו הממלכתית בקפריסין. כמו כן, דווח כי הוא דרש לתדלק את המטוס ולהמשיך לטורקיה, אולי על מנת לבקש מקלט מדיני. ברשתות הקפריסאיות דווח כי מוסטפא, בן 59, הוא קצין לשעבר בצבא מצרים, וכי הוא דרש להיפגש עם בכירים באיחוד האירופי על מנת לקדם את בקשת המקלט שלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בסך הכול היה בדרכו לוועידה אקדמית". סמאחה, לאחר שחרורו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר, החוטף זוהה בטעות כאיברהים סמאחה, שהתברר כאחד הנוסעים במטוס. הוא מרצה לרפואה וטרינרית באוניברסיטת אלכסנדריה שבמצרים, ולאחר שחרורו מיהר להתראיין לרשת BBC בשפה הערבית, במטרה לנקות את שמו. גם רעייתו הבהירה כי "הוא בסך הכול היה בדרכו לוועידה אקדמית", וכי אין לו כל קשר לפרשת האהבים המוזרה שהייתה הרקע לחטיפת טיסה 181.

"זה הכל בגלל האישה", הבהיר נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדיס‏ במסר לכלי התקשורת. על פי הדיווחים, החוטף ביקש להעביר מכתב באורך של ארבעה עמודים לגרושתו הקפריסאית. גורמים במשרד החוץ המצרי מסרו לעיתון הבריטי "גרדיאן" – ובהמשך הכחישו את הדיווח – כי "הוא לא טרוריסט, הוא אידיוט. טרוריסטים משוגעים, אבל הם לא טיפשים. הבחור הזה כן".

מתוך סרט מצרי: "חטוף עבורי מטוס, יא איברהים"

גם כלי התקשורת ואזרחים רבים, שציפו לגלות מזימה מתוכננת היטב של ארגון כדוגמת "המדינה האסלאמית" (דאעש), הגיבו בהפתעה כשהתברר הרקע יוצא הדופן למקרה, בעודם ממתינים להבנת התמונה המלאה. כך, למשל, משתמשת בטוויטר צייצה: "יש הבדל בין מחווה רומנטית ומעשה טרור. כמה פרחים וארוחה נחמדה היו עובדים יותר טוב". משתמש נוסף הוסיף: "אז בגלל שזה 'לא טרור', שמאיים על גברים ועל סדר העולם שלהם, אנחנו פשוט נתעלם מכך שזה למעשה טרור נגד נשים".

"איך זה שאף פעם לא חטפת בשבילי מטוס?"

משתמשים אחרים הגיבו בהומור למקרה המוזר. "החוטף הסיט את המטוס ממסלולו למען האהבה", כתבה משתמשת אחת, "הדבר היפה ביותר שעשו עבורי אי פעם למען האהבה היה לחלוק מנת צ'יפס במקדונלדס". משתמשת אחרת הוסיפה, "בזמני, למען האהבה, הגברים היו מוכנים להוריד את הירח! עכשיו, הם חוטפים מטוסים...", בתוספת התגית "פעם היה יותר טוב".

(עדכון ראשון: 14:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully