וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוס, רוצה עובד יעיל ושמח? הפתרון הולך על ארבע

3.4.2016 / 8:42

מחקר חדש מצא שעובדים שהביאו את כלבם לעבודה היו רגועים, חברותיים ואפילו רווחיים יותר מאלה שלא עשו זאת. שתי חברות בבריטניה כבר הנחילו את המנהג והעובדים מאושרים עד הגג

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

בסרטון: הכלב שיודע לעשות חשבון

האם יכול להיות שבעתיד הכלב שלכם לא יסתכל עליכם במבט עצוב כשאתם הולכים לעבודה אלא יצטרף אליכם? מחקר חדש ממליץ למנהלים לאפשר לעובדיהם להביא את כלבם למשרד על מנת לשפר את יעילותם והריווחיות שלהם.

החוקרים מצאו שאנשים הפכו לרגועים וחביבים יותר אחד כלפי השני לאחר שהיו באינטרקציה עם הולך על ארבע. משחק עם כלב מוריד את רמת הלחץ בקרוב לשליש ואנשים שהיו בעלים של חיית מחמד נוטים להפריש אוקסיטוצין, הידוע כ"הורמון האהבה".

מבחן IQ לכלבים. דיילי מייל, ציבלין
משחק עם כלב מוריד את החרדה בשליש./ציבלין, דיילי מייל

במהלך המחקר חולקו המשתתפים לשתי קבוצות, באחת הם התבקשו לשחק עם כלב ובשניה לא נוצרה שום אינטרקציה איתו. לאחר מכן שתי הקבוצות התבקשו להעביר כספים באינטרנט, וכך נבחנה רמת האמון שהם נותנים בזרים.

התוצאות הראו שאצל אלו ששיחקו עם כלב היו פחות הורמוני לחץ והם נתנו אמון ב-24 אחוז יותר מאשר אלו שלא שיחקו עם הכלבלב. פרופ' פול זק, מומחה לנוירו-כלכלה באוניברסיטת קלרמונט גרדואט בקליפורניה אמר: "זה לא רק 'נחמד' ו'כיף' להביא את הכלב לעבודה, אלא משפר מאד את הרווחים שהעובד עושה".

מספר חברות בבריטניה הרימו את הכפפה ואפשרו לעובדיהן להביא את החברים על ארבע למשרד. אנחנו מחכים שגם בהנהלת וואלה! NEWS ירימו את הכפפה.

עוד באותו נושא

לא תאמינו מה הכלב שלכם עושה כשהוא לבד בבית

לכתבה המלאה

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully