וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוק ההשעיה" עולה להצבעה: חמישה דברים שצריך לדעת היום

גל סלונימסקי

27.3.2016 / 7:20

מליאת הכנסת תצביע בקריאה ראשונה על החוק שמאפשר להדיח ח"כים, הוועדה לזכויות הילד תדון בהצבת מצלמות אבטחה בגני ילדים ועוד שלושה דברים שאתם צריכים לדעת היום

"חוק ההשעיה" יעלה להצבעה בכנסת

חנין  זועבי חברת כנסת. ראובן קסטרו
ביקרה משפחות מחבלים. ח"כ חנין זועבי/ראובן קסטרו

אתם צריכים לדעת שהיום (שני) תצביע מליאת הכנסת בקריאה ראשונה על הצעת "חוק ההשעיה", שמבקשת לאפשר הדחת ח"כ ברוב של 90 חברי כנסת. הנסיבות שבגינן ניתן יהיה להדיח ח"כ הן שלילת קיומה של מדינת ישראל כיהודית ודמוקרטית, הסתה לגזענות או תמיכה במאבק מזוין נגד ישראל. על פי התיקון לחוק, ניתן יהיה להדיח ח"כ גם על בסיס התבטאויות בלבד ולא עקב מעשים. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יזם את העלאת ההצעה בעקבות פגישתם של חברי הכנסת באסל גטאס, ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי מהרשימה המשותפת עם משפחות מחבלים.

האם ראוי להציב מצלמות בגני ילדים?

גן חב"ד בכפר יונה שלא מקבל אתיופים לגן, ספטמבר 2015. יותם רונן
מחד רצון לפקח, ומאידך פגיעה בפרטיות. גן ילדים בכפר יונה/יותם רונן

אתם צריכים לדעת שהיום תדון הוועדה לזכויות הילד בסוגיית הצבת מצלמות אבטחה בגני ילדים. זאת, בשל החשש של הורים רבים משליחת ילדיהם לגנים, בהיעדר היכולת לבדוק אם הילדים חשופים להתעללות מצד הצוות. על כן, תיאלץ הוועידה להכריע בין השאיפה להגביר את הפיקוח על הנעשה בגני ילדים לבין הפגיעה האפשרית בפרטיות ובסמכותן של הגננות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

החורף חוזר לביקור

מזג אוויר חורפי, אשדוד. 16 במרץ 2016. לירון מולדובן
גשם באשדוד/לירון מולדובן

היום ירד גשם לפרקים בצפון ובמרכז, שילווה ברוחות חזקות. בצפון ייתכנו סופות רעמים ובנגב צפוי גשם מקומי. קיים חשש משיטפונות בנחל מדבר יהודה וים המלח. שלג צפוי לרדת בחרמון. משעות הצהריים הגשם ייחלש. הלילה יהיה מעונן חלקית עד מעונן וייתכן גשם קל.

המשחקים המרכזיים במחזור ה-25 של ליגת העל

שחקני הפועל ירושלים חוגגים. ברני ארדוב
שחקני הפועל ירושלים חוגגים ניצחון בארנה מול מכבי תל אביב, בשבוע שעבר/ברני ארדוב

אתם צריכים לדעת שהיום יתקיימו שני המשחקים המרכזיים במסגרת המחזור ה-25 בליגת העל. לירוי היקרסון יקיים את הופעת הבכורה שלו במדי מכבי חיפ,ה שתארח ברוממה את הפועל ירושלים לאחר שחרורו של דיאור פישר. המאזן בין הקבוצות בליגה הוא 1:1, כשלחיפה ניצחון נוסף על ירושלים בשמינית גמר הגביע. מכבי תל אביב, שאיבדה סיכוי ריאלי לסיים במקום הראשון בתום העונה הסדירה, תנסה להוציא עצבים על חשבון מכבי אשדוד של צביקה שרף. אשדוד ניצחה את תל אביב בשני המשחקים הקודמים בליגה, אך הפסידה לה בגמר הגביע.

46 שנים למותו של המשורר נתן אלתרמן

נתן אלתרמן. משה מילנר, לשכת העיתונות הממשלתית
זוכה פרס ישראל לספרות בשנת 1968. נתן אלתרמן/לשכת העיתונות הממשלתית, משה מילנר

אתם צריכים לדעת שהיום לפני 46 שנים הלך לעולמו המשורר והמחזאי נתן אלתרמן. הוא נחשב לאחד מגדולי המשוררים העבריים ואף זכה בפרס ישראל לספרות בשנת 1968. אלתרמן נולד בפולין ועלה לארץ כשהיה בן 15. ספרו הראשון והמוערך ביותר הוא "כוכבים בחוץ", שנפתח בשיר "עוד חוזר הניגון". בין יצירותיו גם המחזה "שלמה המלך ושלמי הסנדלר", הספר "עיר היונה", השיר "מגש הכסף", השיר "פגישה לאין קץ" ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully