וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "שרים וח"כים מנהלים מסע שיסוי והסתה נגד צה"ל והרמטכ"ל"

27.3.2016 / 17:15

שר הביטחון גינה בתקיפות את הביקורת שנשמעה על צה"ל בעקבות התנהלותו בפרשת הירי במחבל פצוע בחברון וגיבה את הרמטכ"ל. "במסע ההתלהמות הזה עומדים בראש מעייניהם שיקולים טוקבקיסטיים", אמר. "מי שמעודד במרומז הפרת חוק כדי לרצות מיעוט קיצוני, יוביל לאנרכיה"

צילום: רויטרס, לע"מ, אלי מנדלבאום, בצלם; עריכה: יאיר דניאל

שר הביטחון משה יעלון פרסם היום (ראשון) הודעת גינוי חריפה לביקורת שנשמעה על צה"ל והעומד בראשו מאז תקרית הירי של לוחם כפיר במחבל פצוע בחברון. "בימים האחרונים מנהלים שרים וחברי כנסת חסרי אחריות, מסע שיסוי והסתה חסר תקדים בחומרתו נגד צה"ל, הרמטכ"ל וכלפי מפקדים בכירים", כתב יעלון בהודעה שפורסמה בעמודיו ברשתות החברתיות. "מי שמסית נגד הרמטכ"ל, שלא יתפלא למצוא כרזות נאצה נגדו. מי שמלהיט את האווירה, ומעודד במרומז הפרת חוק רק כדי לרצות מיעוט קיצוני ואלים - עוד יוביל אותנו לאנרכיה".

השר יעלון האשים את השרים וחברי הכנסת כי הם לא מפגינים "אחריות לאומית". לדבריו, הם "מפגינים הפקרות שאין כדוגמתה, מטעמים פוליטיים וציניים, גם במחיר של פגיעה בצה"ל, בחייליו ובמפקדיו, כמו גם פגיעה בחוסן הלאומי של מדינת ישראל. במסע ההתלהמות הזה לא צה"ל עומד בראש מעייניהם, וגם לא חוסנו, אלא שיקולים פופוליסטיים וטוקבקיסטיים".

שר הביטחון יצא להגנתו של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, ואמר כי הוא "מוביל את חיילי ומפקדי צה"ל למלחמה נחושה וחסרת פשרות בטרור הפלסטיני, וכלפי הטרור בכלל". יעלון התייחס בדבריו בין היתר לכרזות שנתלו בסוף השבוע בקריה שבתל אביב נגד הרמטכ"ל, שבהן הוא הושווה ל"המן הרשע" ממגילת אסתר.

תקרית הירי בחברון - עדכונים אחרונים:
בנט: "לא לחרוץ את דין החייל מחברון"; נתניהו: "אל תטיף לי מוסר"
חייל קושר שרוכים, מתנחל נוגע במחבל: הרגעים שקדמו לירי בחברון

שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל הבא גדי איזנקוט. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"מי שמסית נגד הרמטכ"ל, שלא יתפלא למצוא כרזות נאצה נגדו". יעלון לצד איזנקוט/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

"אני מעניק לו ולחיילי צה"ל גיבוי מלא בפעולתם היומיומית המורכבת. כשצריך לחקור אנו עושים זאת, וכל מעורבות פוליטית צינית בנושאי תחקיר מבצעי, חקירה או הוראות פתיחה באש, היא הרסנית לצה"ל ופוגעת, בראש ובראשונה, בחיילים ובמפקדים". לבסוף, חתם את דבריו: "הכוחות השפויים במדינת ישראל, מימין ומשמאל, חייבים להתאחד נגד הרוח הרעה הזו ולבלום אותה".

במסיבת עיתונאים שכינסה אמש משפחת החייל מחוץ לביתה שבאזור המרכז, תקפה אחותו את התקשורת ובכירי המדינה, בהם ראשי צה"ל, העורכים לטענתה משפט שדה לאחיה, מבלי שזה יכול להגיב. "מרגע שהסרטון התפרסם הוא הפך לאויב המדינה, בחסות ארגון 'בצלם', הרמטכ"ל ושר הביטחון. ביומיים האחרונים אנו שומעים את ראשי הצבא עושים משפט שדה והוא לא יכול לדבר. ראשי 'בצלם' פרסמו סרטון המציג תמונה חד צדדית של האירוע. כלי התקשורת משמיצים אותו, מדביקים לו כינויים קשים. הוא לא יכול לדבר".

תקרית הירי בלוחם הובילה הבוקר גם לעימות בין שר החינוך נפתלי בנט לראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים גלעד ארדן ואריה דרעי. בנט אמר לראש הממשלה ולשרים האחרים כי "לא צריך לחרוץ את דינו של החייל, צריך לגבות את החיילים", ונתניהו השיב לבנט: "אל תטיף לי מוסר, אל תעשה פוליטיקה מכל דבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הירי במחבל השרוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully