וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם רשמי בצה"ל: "מפקד וידא שאין למחבל חגורת נפץ לפני הירי"

הגורם אמר לוואלה! NEWS כי מפקדים שהיו בזירת הפיגוע בחברון בדקו את גופו של המחבל לפני שנורה בראש על ידי לוחם חטיבת כפיר, החשוד כעת ברצח. "במקרים כאלו צריך לפנות את כל הגורמים מהשטח, ולא לירות"

צילום: ניב אהרונסון, בני בן סימון

"מפקד מחלקה בדק את המחבל כדי לראות שאין לו חגורת נפץ" – כך אמר אמש (שבת) לוואלה! NEWS גורם רשמי בצה"ל, בהתייחסותו לטענותיו של לוחם חטיבת כפיר החשוד ברצח המחבל עבד אל-פתאח א-שריף, ששכב שרוע לאחר הפיגוע בחברון. זאת, לאחר תחקיר שביצע בזירה מפקד פיקוד המרכז אלוף רוני נומה.

אחרי האירוע הועלו טענות מצד פרקליטיו של החייל כי היה חשש שהמחבל ינסה להפעיל מטען חבלה או יגיע אל הסכין ששימשה אותו. עו"ד איל בסרגליק אמר בשם צוות ההגנה, הכולל גם את עו"ד אילן כץ, עו"ד כרמית שחיבר ועו"ד בנימין מלכא, כי "חומר החקירה אינו בידינו. אנחנו לא נתייחס לשמועות. אין כל ספק כי גם מחקירת קצינת מצ"ח בבית הדין הצבאי עולה שהמצב בשטח היה נפיץ, והיה חשש לפיגוע חבלני".

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
"את הסכין שהמחבל שמט בחברון, המערכת תקעה לאחי הקטן בגב"
"גיבור ישראל": עצומה להענקת אות גבורה לחייל שירה במחבל בחברון
"קו דק בין גיבור לרוצח": חבריו של הלוחם שירה במחבל חוששים שיופקרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הוא הגיע שש דקות אחרי ההתרחשות". זירת הירי בחברון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מהתחקיר שנעשה ביום שישי עולה כי לאחר הירי לסיכול פיגוע הדקירה בשכונת תל רומיידה בעיר, בדק אחד ממפקדי המחלקות את המחבל כדי לראות שאין לו חגורת נפץ. הגורם הרשמי אמר כי החייל החשוד ירה לעבר ראשו של המחבל לאחר מכן. לדבריו, "התרגולת מאוד ברורה בנושא חגורת נפץ. היא דורשת פינוי של כל הגורמים מהשטח כדי שלא ייפגעו, ולא ירי לעבר המחבל". בתיעוד שפרסם ארגון "בצלם" מזירת האירוע, נראים אנשים רבים, כולל חיילים וצוותי הצלה, עומדים בסמוך ללוחם החשוד.

הגורם הצבאי הרשמי התייחס גם לביקורת החריפה שהשמיעה הערב משפחתו של החייל החשוד ודחה את טענותיה. "צה"ל לא מנהל עימות עם החייל וצה"ל לא חרץ את דינו", הדגיש.

הגורם הוסיף כי יש סתירות בין גרסתו של החייל לבין הממצאים בשטח. "הוא לא היה שם בזמן האירוע, הוא הגיע שש דקות אחרי ההתרחשות", אמר. "הוא הגיע לזירה שהיה בה מפקד מחלקה ששולט באירוע כבר אחרי כל ההתרחשות, כשהכול בשליטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ארגון "לה פמיליה": תומכים בגיבור האמיץ

בתוך כך, קבוצת אוהדי בית"ר ירושלים "לה פמיליה" הוציאה אמש הודעת תמיכה בחייל. "ארגון 'לה פמיליה' תומך תמיכה מלאה בגיבור האמיץ ומגנה בחריפות את משפט השדה, הלא צודק, שנעשה לחייל בימים האחרונים", נכתב בהודעה. "בושה שככה המדינה וראשיה מפקירים את הגיבור, על מנת לרצות כמה שמאלנים יפי נפש. עדיף מחבל מת מחייל פצוע".

החייל החשוד הביע בעבר תמיכה בגורמי ימין קיצוניים. לא אחת הביע החייל עמדות קיצוניות בתגובות שכתב בפייסבוק. כך למשל כתב החייל, אוהד של בית"ר ירושלים, לאחר ניצחון הקבוצה על בני סכנין: "תודה רבה לך בית"ר על הניצחון על האישמעאלים (כך במקור)". בתגובה לדברים שכתב אביו, כי צריך להעמיד לדין את בני סכנין, הגיב החייל: "צודק, צריך להעיף אותם לעזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי הימין הקיצוני עו"ד איתמר בן גביר ויו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין פנו אמש למשטרה בדרישה לחקור את תחקירן "בצלם" שתיעד את התקרית בחברון. "זו לא הפעם הראשונה שבה אנשי ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' נמצאים 'במקום הנכון' - מבחינתם - 'בזמן הנכון'", כתבו בפנייה. "רק בשנה האחרונה התרחשו כמה אירועים בעיר האבות שבמהלכם ביקשו לפגוע בחיילי צה"ל או בתושבי היישוב ואנשי הארגון 'במקרה' שהו במקום.

"לטעמנו, צבר המקרים ומספרם מעורר שאלות, ויהיה זה די תמים לחשוב שהמדובר בצירוף מקרים", הוסיפו. "ראוי לבדוק ולבחון אם יש תיאום כלשהו בין גורמים מסוימים כאלה המבצעים מעשי עבירה וכאלה הנמצאים במקום בדיוק באותו הזמן".

לוחם יחידת כפיר, שתועד יורה בראשו של מחבל בחברון. פייסבוק, אתר רשמי
"להעיף אותם לעזה". החייל החשוד/אתר רשמי, פייסבוק

מוקדם יותר אתמול כינסה משפחתו של החייל מסיבת עיתונאים מחוץ לביתה שבאזור המרכז. אחותו תקפה את התקשורת ובכירי המדינה העורכים לטענתה משפט שדה לאחיה, מבלי שזה יכול להגיב, ואמרה: "כל מה שנשאר זה להוציא אותו להורג".

"אחי נמצא בשעותיו הקשות ביותר", הוסיפה האחות. "מרגע שהסרטון התפרסם הוא הפך לאויב המדינה, בחסות ארגון 'בצלם', הרמטכ"ל ושר הביטחון. ביומיים האחרונים אנו שומעים את ראשי הצבא עושים משפט שדה והוא לא יכול לדבר. ראשי 'בצלם' פרסמו סרטון המציג תמונה חד-צדדית של האירוע. כלי התקשורת משמיצים אותו, מדביקים לו כינויים קשים. הוא לא יכול לדבר".

(עדכון ראשון: 00:16)

משפחת החייל החשוד ברצח המחבל בחברון בביתם ברמלה. ניב אהרונסון
"עושים לו משפט שדה". משפחת החייל מחוץ לביתם, אמש/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully