וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זונות, מלונות ומתנות: השערורייה שמסעירה את הצי האמריקני

ארבע שנות מאסר לקפטן דניאל דוסק, שהודה כי סיפק מידע מסווג לעובד בחברת שירותי עגינה בסינגפור, ואף נהג לכוון את ספינותיו לנמלים שבה פעלה החברה. זאת, בעבור מתנות ומותרות שונות. השופטת: "הבגידה מטרידה משום שחיל הים שם בידיו כוח"

קפטן דניאל דוסק. CNN, אתר רשמי
"נותני השוחד תייגו אותו בתור 'נכס מזהב'". דוסק/אתר רשמי, CNN

46 חודשי מאסר נגזרו בסוף השבוע על קפטן דניאל דוסק, קצין בחיל הים האמריקני, שהורשע בחתירה תחת המדינה לשם קבלת שוחד. זאת, לאחר שהודה בשנה שעברה כי סיפק מידע מסווג ללאונרד פרנסיס, אזרח מלזי העובד בחברת שירותי עגינה בסינגפור, בתמורה לקבלת שירותי זנות ואירוח יוקרתיים וכן מותרות אחרות, כגון ארוחות פאר ואלכוהול. כמו כן, נגזר על דוסק לשלם קנס והחזר הוצאות משפט בסך מאה אלף דולרים.

דוסק הוא הבכיר מבין עשרת הנאשמים שהודו במעורבות בשערורייה שמטלטלת כעת את חיל הים האמריקני. הקצין בן ה-49, ששימש כסגן מפקד אגף המבצעים בצי השביעי, כסגן מפקד ספינת הקרב USS Essex וכמפקד ספינת הקרב Bonhomme Richard, הודה כי במשך עשורים נהג לכוון את ספינותיו לנמלים שבה פעלה החברה שהעניקה לו את השוחד. פעולותיהם של דוסק ושל שאר הנאשמים עלו למשלם המסים האמריקני עשרות מיליוני דולרים.

עוד בוואלה! NEWS:
ארה"ב: הלך לעולמו ניצול שואה בן 100 שהיה החייט של אלביס
חגיגת הציד של החקלאים בניו זילנד: אלפי ארנבים נהרגו בפסחא
נפתרה התעלומה: אישה שנעלמה לפני 42 שנים נמצאה בטקסס

ספינת המלחמה USS סן אנטוניו. AP
"חיל הים שם בידיו סמכות ואמון". ספינת קרב אמריקנית/AP

השופטת המחוזית בסאן דייגו שבקליפורניה, ג'אניס סמרטינו, מתחה ביקורת חריפה על דוסק במעמד מתן גזר הדין: "באמת בלתי נתפס עבור בית המשפט כיצד אדם במעמדך, בחיל הים, יתמחר את עצמו על בסיס מה שסופק לו - חדרי מלון, בידור ושירותי זנות".

התובעת מטעם המדינה במשפט, לורה דאפי, הוסיפה: "בגידתו של קפטן דוסק היא המטרידה מבין כל הנאשמים, משום שחיל הים שם בידיו כוח, סמכות ואמון". היא הדגישה: "זהו עונש הולם לאדם שנחשב לבעל ערך כה רב עבור נותני השוחד, שהם תייגו אותו בתור 'נכס מזהב'".

על פרנסיס, בינתיים, נגזר להשיב לצבא ארצות הברית את הרווחים מעסקאות השוחד, ששווים נאמד ב-35 מיליון דולר, וכן להשיב לחיל הים כל סכום שבית המשפט ימצא לנכון. זאת, לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון כי נהג לחייב יתר על המידה את חיל הים האמריקני עבור שירותי תדלוק, הפעלת גוררת ותשתיות ביוב באותם הנמלים שבהם עגן.

(עדכון ראשון: 22:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully