וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת "שוברים שתיקה": צה"ל סיים את החקירה; הועברה לידי השב"כ

25.3.2016 / 0:22

גורם ביטחוני מסר לוואלה! NEWS כי מאחר שמדובר באזרחים שלכאורה מחזיקים במידע מסווג, הצבא לא יכול לחקור אותם. לדבריו, המידע כולל פרטים על פעילות מבצעית, על מיקומי יחידות ועל שיטות פעולה

צילום: אדריאן הרבשטיין, עריכה: יאיר דניאל

צה"ל העביר את חומרי החקירה הנוגעים לארגון "שוברים שתיקה" לשב"כ - כך מסר אמש (חמישי) לוואלה! NEWS גורם ביטחוני. זאת, לדבריו, מאחר שמדובר באזרחים המחזיקים לכאורה במידע מסווג באופן בלתי מורשה שאותם הוא אינו יכול לחקור. לפי התחקיר, שפורסם בשבוע שעבר בערוץ 2, אספו חברי ארגון השמאל מידע מסווג מחיילים משוחררים.

הגורם הוסיף כי לפי הבדיקה של צה"ל, המידע שבו מחזיק הארגון הוא ברמת סיווג "שמור". הוא כולל, בין היתר, פרטים על פעילות מבצעית, על מיקומי יחידות ועל שיטות פעולה של הצבא. בעקבות התחקיר, הוסיף הגורם, צה"ל ידגיש כי על חיילים משוחררים להקפיד על כללי ביטחון מידע וכי על חייל שנחשף בשירותו הצבאי למידע מסווג ומעבירו לאחר שחרורו לגורם בלתי מורשה - עלול לבצע בכך עבירה פלילית חמורה.

"חיילי צה"ל בסדיר ובמילואים מחויבים לפעול בהתאם לחוק ולערכי צה"ל", ציין הגורם. "מצופה מחייל שנתקל בהתנהגות פסולה לפעול להפסקתה ולהעלות את העניין ישירות מול מפקדיו".

אתמול בבוקר חזר בו שר הביטחון משה יעלון מאמירתו ולפיה אם הפעילים של הארגון אוגרים מידע מסווג, הרי שמדובר בבגידה..הוא הסביר: "בדיקה ראשונית עולה כי הרבה מהמידע של הארגון נפסל על ידי הצנזורה. כלומר שוברים שתיקה אוגרים מידע שלא ברשות ובסמכות". דבריו של יעלון עוררו סערה בצד השמאלי של המפה הפוליטית שטען כי מדובר ב"התרת דמם" של אנשי "שוברים שתיקה".

לקריאה נוספת בנושא
יעלון חזר בו מהכינויים בוגדים שהדביק לארגון "שוברים שתיקה"
סערת "שוברים שתיקה": צה"ל החל לבחון איסוף חומרים מסווגים
גלאון על סערת "שוברים שתיקה": "חלק ממגמה לסתימת פיות"

(עדכון ראשון: 23:25)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטע מהתחקיר שתיעד לכאורה איסוף חומרים מסווגים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully