וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פרי: "המשטרה בבלגיה כשלה, אך ביקורת צינית אינה המתכון הנכון"

23.3.2016 / 21:55

ראש השב"כ לשעבר התייחס בריאיון לאולפן וואלה! NEWS לסערה שחולל השר כץ כשאמר כי "אם בבלגיה ימשיכו לאכול שוקולד וליהנות מהחיים, לא יוכלו להילחם בטרור". פרי הוסיף כי בלגיה צריכה "להדק את שיתוף הפעולה המודיעיני ולהוסיף אבטחה סמויה בשדות התעופה"

צלם: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

ראש השב"כ לשעבר, ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), התייחס היום (רביעי) בריאיון לאולפן וואלה! NEWS למתקפת הטרור בבריסל ומתח ביקורת על כוחות הביטחון בבלגיה. לדבריו, הם כשלו "בעבודת המודיעין והפולו-אפ" שעשויה הייתה לסכל את המתקפה. עם זאת, הוא הסתייג מדברי שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ, שטען מוקדם יותר כי "אם בבלגיה ימשיכו לאכול שוקולד וליהנות מהחיים, הם לא יוכלו להילחם בטרור". פרי אמר: "אני חושב שנקיטת ביקורת מתובלת בציניות אינה המתכון הנכון לכל פרשן או פוליטיקאי המגיב לאירועים".

ראש השב"כ לשעבר הסביר כי על פי הדיווחים בתקשורת בבלגיה, האחים המחבלים חאלד ואיברהים בכראווי היו מוכרים לשירותי הביטחון במדינה, וכן גם החשוד השלישי שאחריו נערך מצוד. לדבריו, המשטרה הבלגית ככל הנראה גם הכירה את הקשר של השלושה למתקפת הטרור של ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בפריז אשתקד. "החל מחודש נובמבר עלתה רמת הכוננות והנוכחות המשטרתית בבריסל, ועדיין כנראה שלא הייתה בסופו של דבר עבודת המודיעין והפולו-אפ שצריכה הייתה להיות", אמר. "בהנחה שכל הפרטים נכונים, קרוב לוודאי שאכן מדובר בכישלון".

לקריאה נוספת:
"מי היה מאמין שמכינים כאן פצצות?": ביקור בשכונת המחבלים מבריסל
ארדואן: גירשנו את אחד המחבלים לאירופה, בלגיה התעלמה מהתרעותינו
עשרות פניות לישראל בעקבות הפיגוע: עזרו לנו לאבטח את נמלי התעופה

כוחות ביטחון במרכז בריסל, בלגיה. 23 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
"להציב אבטחה סמויה". אבטחה בבלגיה/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

חבר הכנסת מיש עתיד התייחס גם לנסיבות חדירתם של המחבלים לנמל התעופה בבריסל, באמצעות ניצול פרצה בשדה. לדבריו, הצבת מאבטחים בבידוק אישי בצ'ק אינה הפתרון שכן היא תגרום נזק "דרמטי" שעשוי להיגרם ללוח הזמנים של הטיסות. "צריך לעבור להרבה יותר מודיעין ושיתוף פעולה מודיעיני, לרבות אבטחה סמויה בשדות התעופה", אמר והוסיף כי אירופה גם עשויה להזדקק "לחלקים מהידע של ישראל" בנושאי אבטחה.

בכיר השב"כ לשעבר עדי כרמי, שהתראיין אף הוא לאולפן וואלה! NEWS, אמר כי על ההתמודדות האירופית עם דאעש להתבצע בשלושה מישורים, המנוגדים אינטואיטיבית לתפיסת עולמן של המדינות. המישור הראשון, לדבריו, הוא שיתוף מידע בין המדינות, גם במקרים אישיים המפרים את צנעת הפרט. המישור השני הוא שיתוף פעולה בין ארגונים ביטחוניים במדינות השונות, מה שעשוי להביא דווקא לתחרות בשל "התפקיד המטורף שהאגו משחק, כי כל אחד רוצה להראות עד כמה הוא חזק". המישור השלישי, על פי כרמי, הוא שינוי תפיסת העבודה, לרבות הכרת השטח, הגעה למידע ואף למידת השפה והתרבות של המחבלים. "אי אפשר לא להבין את השפה שהם מדברים בינם לבין עצמם וזאת כבר תורה שלמה", הסביר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
כוחות ביטחון בשדה התעופה הבינלאומי בבריסל, בלגיה. 23 במרץ 2016. רויטרס
"המשטרה הכירה את המחבלים לפני המתקפה". שוטרים וחיילים בבריסל, היום/רויטרס
בידוק בתחנת רכבת בפריז בדרך לבריסל. 22 במרץ 2016. באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei, דנה ירקצי
"הידע הישראלי עשוי לסייע". המטרו בבריסל, היום/דנה ירקצי, באמצעות סמארטפון של וואווי – Huawei

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully