וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנו של דודו טופז זוכה מאשמה: לא מנע מנערה להתלונן על הטרדה מינית

24.3.2016 / 0:54

דניאל טופז, אחד מילדיו של איש הטלוויזיה המנוח, הואשם בשיבוש הליכי משפט לאחר שנטען כי אמר לנערה שהוטרדה במסיבה שארגן שלא לפנות למשטרה. "לא מצאתי בדל של כוונה לסכל את החקירה", קבע השופט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תנתקי, אנחנו נטפל בזה, לא צריך משטרה". דניאל טופז/מערכת וואלה!, צילום מסך

בית משפט השלום בירושלים זיכה אתמול (רביעי) את דניאל טופז, בנו של איש הטלוויזיה דודו טופז, שהשתתף בשנה שעברה בתכנית הריאליטי "המרוץ למיליון", מעבירה של שיבוש הליכי משפט.

המקרה שבגינו הגיע טופז לבית המשפט אירע במסיבה במרץ 2012, במועדון "ווין" שבירושלים. במהלך המסיבה, הלכה נערה בת 15 לשירותים שהיו חשוכים, שם תפס אותה אלמוני שזהותו לא ידועה, דחף אותה אל הקיר, נצמד אליה ונישק אותה כשמקביל ניסה להרים את שמלתה. הנערה נאבקה באלמוני באגרופים ובסטירות. במהלך המאבק, שרט התוקף האלמוני את הנערה בזרועה וברגלה. לבסוף היא הצליחה להבריח אותו ויצאה יחד עם חברותיה מהמועדון, ותוך שהיא בוכה היא התקשרה למשטרה.

באותה העת, שימש טופז יחצ"ן מסיבות במועדון "ווין". על פי כתב האישום, הוא ניגש לנערה וביקש ממנה לנתק את שיחת הטלפון עם המשטרה. היא ניסתה להתרחק ממנו ומהאחרים שהיו עמו, אולם טופז והאחרים המשיכו לעקוב אחריה כשהם מנסים לשכנע אותה לנתק את השיחה: "תנתקי, אנחנו נטפל בזה, לא צריך משטרה", כך הם אמרו לפי המתואר בכתב האישום.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
אם ובת משועפאט נעדרות יותר משבוע; הערכה - נרצחו והועלמו בבור
רוסיה: 22 שנות מאסר לטייסת האוקראינית "שסייעה להרג שני כתבים"
עובדת התלוננה: בכיר בעיריית רמת גן תקף אותי מינית

מאירי שמש. ניר פקין
"היא אמרה לניידת לבוא ולא נראה לי שיש טעם". טופז/ניר פקין

עוד בכתב האישום, מתואר כיצד הציע טופז לנערה לחזור יחד עמו למועדון ולצפות במצלמות האבטחה תוך שהוא מבטיח כי התוקף, כשיימצא על ידם, "לא יגמור טוב". הנערה ביקשה שיניחו לה לנפשה אך טופז והאחרים לא הניחו לה. לפי כתב האישום, טופז עצמו אף התקשר למשטרה ואמר כי אין צורך לשלוח ניידת כי הצעירה נסערת ללא סיבה וכי הוא ידאג ליצור קשר עם הוריה על מנת שיגיעו לאסוף אותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טופז: "לא החלטתי שאין צורך בניידת, חשבתי שאני יכול לטפל בסיפור"

הנערה סיפרה בחקירתה כי כשהחלה לברוח מחוץ למועדון אחרי האירוע, השומר סירב לתת לה לצאת אך היא פתחה את השער בעצמה בעודה מתקשרת למשטרה. "באו שני בחורים, אחד מהם צעק 'טופז', הם ניסו להרגיע אותי ואמרו לי 'תנתקי את הטלפון'. הייתי עם השוטרת על הקו והם אמרו לי 'תנתקי את הטלפון תעלי למעלה, נטפל בזה'. השוטרת אמרה לי להתרחק מהם, ניסיתי להתרחק וזהו", סיפרה הנערה. לדבריה, היא אמרה למוקדנית של המשטרה: "אני לא יכולה להגיד פה, תבואו, לא יודעת מי זה... לא ראיתי... אני לא רוצה להגיד בטלפון... לא נותנים לי לצאת... אני רוצה לצאת מפה". בסוף השיחה הבהירה כי הותקפה, אולם אינה זקוקה לטיפול רפואי.

בתיעוד השיחה של טופז עם המשטרה הוא נשמע מסביר: "היא לא מדברת כל כך, באה אלינו החוצה בוכה... אין לה כלום כאילו...", אמר למוקדנית. "שום דבר רציני, אתקשר אליכם אם נצטרך משהו...". בשיחה נוספת אמר: "היא מוטרדת, בוכה, לא מדברת, פשוט בוכה. היא אמרה לניידת לבוא ולא נראה לי שיש טעם".

במשטרה הסביר טופז, שיוצג על ידי עו"ד גיא שמר: "חשבתי שזה לא הכרחי שהם יבואו. לא החלטתי שאין צורך בניידת. בסך הכל אמרתי שיבררו אם צריך ושאני שם. היה נראה לי שאני יכול לטפל בסיפור". טופז ציין כי ייתכן שטעה, אולם מטרתו הייתה לסייע בפתרון הבעיה ולא לשבש הליך חקירתי.

השופט שמואל הרבסט החליט לזכות את טופז וכתב בהכרעת הדין: "האזנתי שוב ושוב לדברי הנאשם למוקד 100 ולא הצלחתי למצוא ולו בדל של זדון או כוונה לסכל את החקירה. לטעמי, ניתן לפרש דברים אלה באורח אחר: הנאשם אשר ראה עצמו המנהל של אותה מסיבה פרש את חסותו על המתלוננת והודיע למשטרה כי המצב בשליטה". עוד קבע השופט כי לא הוכח שגרסת התביעה הוכחה מעל לכל ספק סביר.

עו"ד שמר אמר בתגובה לזיכוי: "בחלוף ארבע שנים קשות ב'ויה דולורוזה' של המשפט הפלילי, נקבעה חפותו של מרשי והוכח כי פעל ללא רבב וכפי שמצופה מכל אזרח במדינה".

(עדכון ראשון: 18:01)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully