וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התושבים במצוקה": המדינה טרם העבירה את הכספים שהובטחו לסורוקה

23.3.2016 / 1:15

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת דרשה ממשרד הבריאות להעביר לאלתר לבית החולים שבנגב את תוספת התקציב שהובטחה בספטמבר 2014, ותאפשר להוסיף 118 מיטות למטופלים. "התושבים נאלצים להמתין זמן ממושך לניתוחים"

מרכז רפואי סורוקה, באר שבע. ראובן קסטרו
"תושבי הנגב תלויים בו". בית החולים סורוקה/ראובן קסטרו

החלטת הממשלה לא יושמה והתוספת התקציבית שהובטחה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע לא הועברה מעולם – כך קבע אתמול (שלישי) יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בכנסת, ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), בדיון שנגע להחלטת הממשלה מספטמבר 2014 לתקצב את בית החולים באופן שיאפשר הוספת 118 מיטות למטופלים. כהן, שדרש ממשרד הבריאות ליישם את ההחלטה במידי, קרא גם למשרד האוצר לתמוך באפליה מתקנת שתאפשר את הרחבתו של חדר המיון בסורוקה.

החלטת הממשלה מלפני כשנה וחצי, שאמורה הייתה להיכנס לתוקפה באופן מידי, הבטיחה לבית החולים תוספת של 98 מיטות אשפוז כלליות ו-20 מיטות שיקום. בדיון שנערך בכנסת ביוזמת כהן, הדגיש מנהל בית החולים ד"ר אהוד דודסון את הצורך במשאבים נוספים "כדי לתת מענה למצוקת תושבי הנגב", והסביר: "תושבי הנגב תלויים בסורוקה. כיום הם נאלצים להמתין זמן ממושך לניתוחים ולפרוצדורות רפואיות ומצפים מאיתנו להעניק מענה".

עוד בוואלה! NEWS:
שיאנית הגירושים בישראל ב-2015 – תל אביב
לאחר שאיש האחזקה בחתולייה עזב: בי-ם חוששים מ"הצפת חתולים"
חרף ההתנגדות: ועדת הפנים אישרה את העשרת מי השתייה בפלואור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חדר המיון העמוס בארץ". פגים מועברים למרחב מוגן בסורוקה ב-2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

דודסון אמר כי חדר המיון בבית החולים הוא העמוס ביותר בארץ, ומגיע אליו מספר הפניות הרב ביותר. "סורוקה הוא גם בית חולים מוביל בארץ, המהווה נכס אסטרטגי למדינת ישראל", הוסיף, בהדגישו את הדרישה לחזק את בית החולים באמצעות העברת כספים.

ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), שהשתתף אף הוא בדיון, הצטרף לדבריו של דודסון. "ישנם פערים בין בתי החולים במרכז לבין אלו שבפריפריה, אף שלא ייתכנו פערים בבריאות בין המרכז לפריפריה", אמר והוסיף: "החלטת הממשלה שהתקבלה היא משמעותית ויש ליישמה".

יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב, מסר בתגובה: "מועצת הנגב עוסקת בנושא בשמונה חודשים האחרונים, ומקבלת את אותה התשובה ממשרד הבריאות - התקציב עבור המיטות עבר לקופת חולים כללית. אותנו לא מעניין אם הכסף עבר או לא, אותנו מעניין האם הגיעו מיטות אשפוז חדשות לסורוקה. מדובר במחדל של ממש. למעשה, בדיון זה הודתה נציגת משרד הבריאות כי התקציב שהיה אמור לעבור לטובת הרחבת שירותי הבריאות לתושבי הדרום הניתנים באמצעות בית החולים סורוקה הוא אחיזת עיניים, ומדובר בתקציב כללי שנתי שעבר לקופת החולים כללית בכל מקרה וללא קשר להחלטת הממשלה. הודאה זו מחזקת את עמדת מועצת הנגב כי משרד הבריאות חייב לקבל אחריות מלאה על מצב שירותי הבריאות בנגב, ולהפעיל את כוחו וסמכותו כרגולטור הדואג לרווחת התושבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully