וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון וטראמפ ניצחו באריזונה - אך קרוז וסנדרס לא מוותרים

המיליארדר ושרת החוץ לשעבר זכו במדינה החשובה, אך הפסידו לקרוז ולסנדרס ביוטה. הפריימריז התקיימו בצל הפיגועים בבריסל, שגרמו למועמדים לנפק הצהרות קיצוניות. "יש לנו בעיה עם מוסלמים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ זכה הלילה (רביעי) בבחירות המקדימות באריזונה, אך יריבו טד קרוז הצליח לנצח באסיפת הבחירות ביוטה. זכייתו של הסנאטור מטקסס -שגרף את כל 40 הצירים של המדינה - תחזק את תקוות הממסד הרפובליקני לעצור את דהירתו של המיליארדר לעבר הבטחת מועמדות המפלגה בבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר הקרוב.

בצד הדמוקרטי, הילרי קלינטון מחצה את ברני סנדרס באריזונה והפסידה לו באסיפות הבחירות ביוטה ובאיידהו. עם זאת, הפער של שרת החוץ לשעבר מהסנאטור היהודי נותר עצום וזכייתה באריזונה החשובה חיזקה עוד יותר את מעמדה לקראת הבטחת מועמדותה מטעם המפלגה.

המועמד לראשות המפלגה הרפובליקנית דונלד טראמפ בכנס השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון. 21 במרץ 2016.. AP
ניצח באריזונה בפער משמעותי, טראמפ, השבוע/AP

הנושא המרכזי שאליו התייחסו המועמדים השונים לנשיאות ארצות הברית היה מתקפת הטרור בבריסל. לא מדובר בפעם הראשונה שבה פיגוע מזוויע טלטל את הקמפיין לבית הלבן. הפיגועים בפריז בנובמבר האחרון הביאו את טראמפ להצהיר על מדיניות ההגירה הנוקשה שלו והדגישו את הניסיון הרב שיש לקלינטון בשיח הבינלאומי.

טראמפ, שקישר בין אסלאם מתון לטרור, היה אתמול בוטה יותר מיריביו. הוא אמר בריאיון ל-NBC כי המתקפות בבלגיה הן רק ההתחלה של "אסון" מתגבש. "בכנות, יש לנו בעיה עם מוסלמים", אמר בריאיון אחר. איל הנדל"ן מניו יורק מצא אוזן קשובה באריזונה הסמוכה למקסיקו לעמדתו החריפה נגד מהגרים ואסף את כל 58 הצירים. "הניצחון באריזונה גדול יותר מהמצופה, תודה לכם, לעולם לא נשכח", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו לאחר היוודע התוצאות. "אני מקווה שהמפלגה הרפובליקנית תתאחד ותשיג ניצחון גדול בנובמבר, במה שיסלול דרך לשופטים נהדרים בבית משפט העליון".

קרוז, שניצח בגדול ביוטה, נהנה מתמיכת המורמונים שלא ראו בעין יפה את המתקפה של טראמפ על בן המקום מיט רומנטי, שהפסיד לברק אובמה בבחירות לנשיאות ב-2012 ועתה מוביל את מחנה המתנגדים למיליארדר. בהתייחסותו למתקפת הטרור בבריסל, הכריז הסנאטור מטקסס כי "האסלאם הקיצוני במלחמה אתנו" והבטיח להכניעו. הוא אף קרא לערוך סיורים בשכונות שבהם מתגוררים מוסלמים בארצות הברית.

מושל אוהיו ג'ון קייסיק, שזכה רק בבחירות במדינתו ומקווה שטראמפ לא יקבל די צירים כדי להבטיח את מועמדותו בוועידת המפלגה בקיץ, העדיף להתנגח בנשיא אובמה. הוא קרא לו לעצור את ביקורו בקובה ולארגן את בעלות בריתה של ארצות הברית למאבק נגד "אויבי המערב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הילרי קלינטון, סיאטל וושינגטון. 22 במרץ 2016. רויטרס
השיגה ניצחון נוסף. קלינטון, הלילה/רויטרס

קלינטון מצדה העניקה גיבוי מלא לבעלות בריתה של ארצות הברית באירופה. היא אמרה שלמרות המתקפות הקטלניות בבריסל, פעולות טרור "לא יצלחו" ונדרה לעמוד מאחורי מדינות האירופיות. "המתקפות היום רק מחזקות את גישתנו שיש לעמוד יחד כבעלות ברית ולנצח את הטרור ואת הג'יהאד הקיצוני מסביב לעולם", מסרה שרת החוץ לשעבר.

(עדכון ראשון: 23:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully