וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה לוועידת איפא"ק: "יש קשר בין המתקפה בבריסל לטרור בישראל"

22.3.2016 / 15:10

ראש הממשלה נאם באמצעות לווין בפני באי הכנס השנתי של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון. "הדרך היחידה לנצח את הטרוריסטים היא לחבור ולהילחם בהם ביחד", אמר

מתוך משדר וואלה! NEWS

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים היום (שלישי) בנאום ששודר בוועידה השנתית של השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק בוושינגטון. נתניהו פתח את דבריו במסירת תנחומים למשפחות קורבנות מתקפת הטרור בבריסל, ואמר כי "קיים קשר בין מתקפות הטרור בפריז, בקליפורניה, באיסטנבול, בחוף השנהב ובבריסל, לבין המתקפות היום-יומיות בישראל". לדבריו, "זו מתקפה אחת על כולנו".

הטרור העולמי, האו"ם והפלסטינים: הנאום המלא של נתניהו לאיפא"ק

"בכל המקרים, לטרוריסטים אין שום סיבה למעשה. המטרה היא לא לפגוע באנשים - וזה לא יספק אותם. הם ירצו רק לראות את ההרס וההשמדה שלנו, זה לא יקרה - אנחנו לא נעלם. הדרך היחידה לנצח את אותם הטרוריסטים היא לחבור ולהלחם בהם ביחד. כך נחסל את הטרור", אמר.

לקריאה נוספת:
טראמפ בנאום באיפא"ק: "הסכם שלום שייכפה על ישראל יהיה אסון"
קלינטון באיפא"ק: לאחר שאבחר, אזמין את נתניהו לבית הלבן
ביידן תוקף את מדיניות ישראל: הבנייה בהתנחלויות פוגעת בסיכוי לשלום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נתניהו בנאום המשודר לאיפא"ק, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו המשיך והתייחס לסיוע הביטחוני שמעניקה ארצות הברית לישראל, וציין כי "ארצות הברית מביאה לישראל את כל הכלים להגן על עצמה, ואנחנו מקווים לסיים בקרוב את ההסכם החדש לסיוע הצבאי". הוא הודה לנשיא אובמה "על עזרתו באספקת טילים שיגנו על אזרחי ישראל. לדבריו, "בארצות הברית יודעים שישראל היא אי של חירות ודמוקרטיה בים הייאוש והאלימות שסובב אותנו, לכן אני מאמין שישראל לא תהיה נושא שיפלג את האמריקנים, אלא דווקא נושא שיאחד אותם".

ראש הממשלה הדגיש את הקשרים הדיפלומטיים שמקיימת ירושלים עם מדינות העולם, אך התייחס גם למגמה האנטי-ישראלית המורגשת בעולם. "יש מגמה נגדנו, אנחנו נפגעים מיחס של מדינות העולם, במיוחד מצד האו"ם. כל המתקפות במועצת זכויות האדם הן רק נגדנו. לא נגד איראן וסוריה, רק ישראל זוכה לייחס עוין מצד האו"ם", אמר. "רק נגד ישראל יש מדי שנה 20 הצעות חוק, ויש כאלה שמאשימים את ישראל שהיא לא רוצה הסדר עם הפלסטינים, ומאמינים שהפלסטינים יכולים לחתור למדינה פלסטינית".

בנאומו טען נתניהו כי הפלסטינים אינם מעוניינים במדינה לצד ישראל, אלא במקומה. "אנשים כאלה הם שמונעים אפשרות להגיע להסדר בין ישראל לפלסטינים. הדרך היחידה להגיע לשלום היא מדינה פלסטינית מפורזת, שתכיר במדינה היהודית", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בכנס איפא"ק. מרץ 2014. AP
נתניהו בוועידה השנתית של איפא"ק בשנה שעברה/AP

ראש הממשלה הדגיש כי הוא מוכן לפתוח במשא ומתן בכל עת, על אף שהוא "יודע שיש כאלו המפקפקים בעמדותיו". לדבריו, "יש רצון בירושלים (לשלום), אבל אין כזה ברמאללה. לפחות לא בשנים האחרונות. אבו מאזן מסרב לשבת לדבר איתי אפילו דקה. אבל זה לא אומר שהוא שותק - הוא מסייע לחנך דור חדש של פלסטינים לרצח. ולהסתה הזו יש השלכות קשות מאוד". בסיום, אמר: "הפלסטינים רוצים לדקור ולהרוג יהודים. הם לא רוצים מדינה בגדה המערבית, אלא בכל ישראל - בעכו, בחיפה". בסוף דבריו, הציג סרטון תעמולה פלסטיני, המחנך ילדים לצאת ולדקור ישראלים.

לפני כשבועיים, ביטל נתניהו את נסיעתו להשתתפות בוועידה, זאת על אף שמארגניה ציפו להגעתו. הסיבות להיעדרות ראש הממשלה מהכנס קשורות ככל הנראה לקשיים במגעים בין וושינגטון וירושלים בנושא חבילת הסיוע הביטחוני החדשה, כמו גם לעובדה שנתניהו אינו מעוניין למצוא עצמו מעורב בקלחת הפוליטית של הבחירות לנשיאות ארצות הברית.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג נאם אתמול בכנס השדולה ואמר כי יש להילחם בטרור ללא רחמים "באיסטנבול, עתניאל, ירושלים ופריז". "אני לא מרגיש שמציאותי לחשוב שיהיה שלום מיידי בין ישראל לפלסטינים, עלינו לעבוד למען שלום", אמר הרצוג, והוסיף: "בשלב זה, כשאנחנו במסגרת גל טרור כואב, עלינו לפעול להיפרד מהפלסטינים, להשלים את גדר ההפרדה סביב ההתנחלויות והכפרים בירושלים, להעצים הפלסטינים מאחורי הגדר ולכנס ועידה בינלאומית, בשיתוף עם כל הגופים המתונים, נגד הטרור, נגד איראן ונגד דאעש".

(עדכון ראשון: 15:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully