וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפחות 30 הרוגים ויותר מ-200 פצועים במתקפת טרור משולבת בבריסל

דנה ירקצי וסוכנויות הידיעות

22.3.2016 / 14:23

עשרה בני אדם נהרגו בפיצוץ מחבל מתאבד בנמל תעופה בבירת בלגיה. דווח כי לפני הפיצוצים נשמעו יריות וקריאות בערבית. 20הרוגים בפיצוץ שאירע במטרו. התושבים הונחו להישאר בבתים. ראש הממשלה: "יום שחור". שום ארגון לא קיבל עוד אחריות

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל

- לפחות 30 הרוגים במתקפת טרור משולבת בבריסל
- 14 נהרגו בפיצוץ מחבל מתאבד בשדה התעופה
- פיצוץ נוסף אירע זמן קצר לאחר מכן במטרו בבריסל, 20 בני אדם נהרגו
- כל התחבורה הציבורית בבריסל הופסקה
- רמת הכוננות בבריסל לרמה המקסימלית
- הרשויות הנחו את תושבי בריסל להישאר בבתיהם
- ברחבי אירופה הגבירו את רמת הכוננות

מתקפת טרור משולבת בבריסל: לפחות 30 בני אדם נהרגו ועוד יותר מ-200 נפצעו בשני פיגועים שאירעו הבוקר (שלישי) בשדה התעופה ובתחנת רכבת תחתית בבירת בלגיה. בעקבות זאת, מדינות אירופה הגבירו את הכוננות בשטחיהן. שום ארגון לא קיבל עוד אחריות על הפיגועים.

בסביבות השעה 8:00 (שעון מקומי), התפוצץ מחבל מתאבד באולם ההמראות בנמל התעופה "זוונטם". לפי כלי התקשורת המקומיים, כתוצאה מכך נהרגו לפחות עשרה בני אדם ועוד כ-90 נפצעו. לפי הדיווחים, לפני הפיצוץ נשמעו קולות ירי וקריאות בערבית. בסריקות בנמל מצאה המשטרה מטען נפץ נוסף. בין הנפגעים בפיצוצים בנמל התעופה ישראלי חסיד בעלז, שנפצע באורח קל. הוא פונה לבית חולים מקומי לצורך ניתוח ברגלו.

כל הטיסות היוצאות מהנמל והנכנסות אליו הופסקו. על פי כלי התקשורת המקומיים, הפיצוצים בנמל התעופה אירעו בסמוך לדלפקי חברת התעופה "אמריקן אייליינס". טיסה שיצאה מישראל לבריסל הופנתה לשדה תעופה חלופי. בעקבות הפיגוע חלה ירידה בבורסות באירופה.

שדה התעופה בבריסל, בלגיה, לאחר הפיצוץ במקום. 22 במרץ 2016. טוויטר, מערכת וואלה!
ההרס בתוך אולם ההמראות בנמל התעופה בעקבות הפיצוץ הבוקר/מערכת וואלה!, טוויטר
הרכבת שנפגעה בפיגוע במטרו בבריסל, בלגיה, 22 במרץ 2016. טוויטר, צילום מסך
תחנת המטרו בבריסל לאחר הפיצוץ/צילום מסך, טוויטר

כשעה לאחר הפיגוע בשדה התעופה, אירע פיצוץ נוסף בתחנת הרכבת התחתית "מלביק" בבריסל, הסמוכה למשרדי האיחוד האירופי. לפי כלי התקשורת במדינה, לפחות 20 בני אדם נהרגו ועוד 130 נפצעו. בעקבות הפיגוע, תנועת המטרו, הרכבות והאוטובסים בכל העיר הושבתה.

הפיצוץ, שעדיין לא ברור כיצד הוא נגרם, אירע בזמן שהרכבת הגיעה לתחנה ובמהלך שעות השיא של תנועת הנוסעים במערכת הרכבת התחתית בעיר. לפי הדיווחים. בעקבות זאת, חברת הרכבת "יורוסטאר" ביטלה את כל תנועת הרכבות לבריסל.

AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרשויות בבלגיה הנחו את תושבי בריסל להישאר בבתיהם. ראש הממשלה שארל מישל פנה לתושבים בחשבון הטוויטר שלו וביקש מהם "להישאר במקומם" ויצור קשר עם מרכז החירום שנפתח.בשל הפיגועים, משרד הפנים של בלגיה העלה את דרגת הכוננות לרמה הגבוהה ביותר - רמה 4.

"מה שחששנו ממנו, קרה", הודה ראש הממשלה במסיבת עיתונאים מיוחדת שכונסה לאחר הפיגועים. "מדובר במתקפה פחדנית. זהו יום שחור לאומה שלנו. אנחנו צריכים להפגין רוגע וסולידריות". מישל הוסיף כי כוחות נוספים נשלחו כדי לתגבר את האבטחה בעיר, שבה שוכן מטה האיחוד האירופי ומטה נאט"ו.

מתקפת הטרור בבריסל: שידור חי

LIVE

בסוף השבוע האחרון נתפס בבריסל המחבל סלאח עבד א-סלאם, שהיה מעורב בפיגועי הטרור הקטלניים שאירעו בפריז ב-13 בנובמבר, בתום פשיטה משטרתית נרחבת בפרבר מולנבק בבירה. בבריסל טוענים כי הפיגועים היום אינם קשורים למעצרו, אך רק אתמול הזהיר שר הפנים מפני "פיגועי נקם".

עד כה, שום ארגון לא קיבל אחריות על המתקפה הקטלנית. עם זאת, תומכי דאעש הביעו שמחה על הפיגוע ברשתות החברתיות. "עכשיו אתם תחשבו לפני שאתם שוב הורגים מוסלמים ותדעו שלמוסלמים יש מדינה שמגנה עליהם", כתב אחד מתומכי "המדינה האסלאמית" בטוויטר.

בעקבות מה שנראה כמו מתקפת טרור משולבת, נשיא צרפת פרנסואה הולנד כינס ישיבת חירום עם ראש הממשלה מנואל ואלס, עם שר הפנים ברנר קזנוב ועם שר ההגנה ז'אן ייב לה דריאן. במהלכה הוחלט לשלוח 1,600 שוטרים לגבול עם בלגיה ולתחנות הרכבת כאמצעי זהירות. המדינה נמצאת בכוננות עליונה מאז פיגועי 13 בנובמבר, אז נהרגו 130 בני אדם בסדרת פיגועים בפריז שתוכננה בבריסל.

גם ראש ממשלת בריטניה דייוויד קמרון מכנס ישיבת חירום. "אני המום ומודאג מהאירועים בבריסל", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "נעשה כל שביכולתנו כדי לעזור. אכנס ישיבת חירום בעקבות האירועים מאוחר יותר". משטרת בריטניה הודיעה כי היא הגבירה את הכוננות באתרים מרכזיים בממלכה, ברקע חשש כבד בלונדון ממתקפת טרור דומה גם בשטחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ישראל ירט, ישראלי ששהה בשדה התעופה בבריסל סיפר: "יש פה בלאגן גדול, מעבירים אותנו ממקום למקום. כשהתרחש הפיצוץ הייתי בבית הכנסת, התפללתי שחרית, והרגשתי את הפיצוץ ואז היה עוד פיצוץ. הפיצוץ היה בכניסה לדלפקי 'אמריקן איירליינס' לפני הבידוק הביטחוני. יש פה חב"דניקים וגם כמה וכמה ישראלים".

"אני עובד קרוב מאוד לשדה התעופה, ושמענו פתאום פיצוץ גדול", סיפר עד אחר לעיתון בלגי. "הכול רעד, וברגע אחד כל החלונות התנפצו. ראינו המון כבאים ואמבולנסים נוסעים לכיוון השדה".

עד ראייה נוסף, העובד בנמל התעופה, סיפר לתחנת הטלוויזיה הבלגית RTBF שהיו כמה פצועים במקום וכי ראה כמה בני אדם ללא הכרה במתחם ההמראות. "הייתי בהפסקה מהעבודה שלי ושמעתי פיצוץ גדול", סיפר. "ראינו את אולם ההמראות מחדר ההפסקות שלנו, וראינו עננת עשן שיוצאת משם. כל החלונות התנפצו לחלוטין. אנשים יצאו החוצה בהלם, זה לא נראה טוב".

(עדכון ראשון: 9:06)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיצוץ בתחנת המטרו "מלביק"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פצועים נמלטים ממקום הפיצוצים/מערכת וואלה!, צילום מסך
עשן מתחנת מטרו מלביק, בריסל בלגיה. 22 במרץ 2016. ספק 500
פצוע מחוץ לתחנת המטרו/ספק 500
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המולה מחוץ לנמל התעופה בעקבות הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עשן מיתמר מעל נמל התעופה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ברגע אחד כל החלונות התנפצו"/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שדה התעופה בבריסל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully