וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המתיחות: חמאס פתח במעצרים של פעילים סלפים לבקשת מצרים

אילן זלאיט

22.3.2016 / 9:07

על אף שביקור משלחת הארגון בקהיר הוגדר ככישלון, בחמאס נענו לבקשה המצרית והחשודים נחקרים בנוגע לקשריהם עם התנועות הפועלות בחצי האי סיני. לפי דיווחים, גם בכירים נעצרו במבצע המעצרים, שתואר כחסר תקדים

עריכה: אביב אירגז

(מצרים מציגה: הודאות החשודים ברצח התובע הכללי)

חמאס פתח במבצע מעצרים של פעילים סלפים ברצועת עזה – כך מסרו היום (שלישי) גורמים פלסטיניים לעיתון "א-שרק אל-אווסאט". לדבריהם, היקפו של גל המעצרים, שהחל לפני כשבוע, הוא חסר תקדים, וכולל בכירים בתנועות הסלפיות. על פי הדיווח, המבצע נערך ככל הנראה בעקבות בקשה מצרית שהופנתה למשלחת בכירי חמאס שביקרו בקהיר בשבוע שעבר. לטענת הגורמים, העצורים נחקרים בנוגע לקשריהם עם ארגונים הפועלים בחצי האי סיני.

לפי הדיווח, בין העצורים במבצע נמצא גם אחד מבכירי הסלפים ברצועה, ואיל חסנין. כמו כן, חמאס עצר לראשונה פעילים בארגון "לווא אל-תווחיד", שמנהיגיו מקורבים לתנועה השולטת ברצועה. לדברי בכיר סלפי, "חמאס פתח במלחמה חדשה עלינו, שכוללת רדיפה ומעצר של עשרות פעילים". בכיר אחר, אבו בסייר אל-מוקדסי, אמר: "זו לא הפעם הראשונה שחמאס פועל בשירות מצרים. הם קיבלו הוראה לאבטח את הגבול המצרי, והם חוקרים את אנשינו בעיקר על המתרחש בסיני. אך זה לא יפגע בנו, נדע להתמודד איתם".

לקריאה נוספת:
הסוואה בחסות שדות החיטה: תרחיש החדירה שמדיר שינה מהצבא
סולימאני לחמאס: כשהמאבק בישראל דועך - רק איראן יכולה לעזור
האסיר נגד הדיפלומט: התחרות שמאיימת לפצל את חמאס

צעדת תמיכה בחמאס ברצועת עזה בשבוע שעבר. רויטרס
בכירים סלפים טוענים כי המבצע לא יפגע בפעילותם. אנשי חמאס בעזה/רויטרס

בשבוע שעבר דווח כי ביקור משלחת בכירי חמאס בקהיר ככל הנראה נכשל, והצדדים לא הצליחו ליישר במסגרתו את ההדורים ביניהם. בכירים במצרים מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי "חמאס לא חידש דבר בהודעתו כי ישתף פעולה בחקירת רצח התובע הכללי הישאם ברכאת". לדברי הבכירים, יש בידיהם "ראיות חותכות לפיהן לוחמי חמאס היו מעורבים באימון הנאשמים ברצח. חמאס הכריז על נכונות לשתף פעולה, אך באותו הזמן מסרב להודות בעבירות".

בנוסף לכך, העיתון "אל-חייאת" דיווח כי בפגישה דרשו הנציגים המצרים מחמאס להסגיר לידיהם את אנשי הזרוע הצבאית, גדודי עז א-דין אל-קסאם, שהיו מעורבים ברצח.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי וראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל. AP, עיבוד תמונה
משעל וסיסי/עיבוד תמונה, AP

המשלחת כללה 12 מבכירי חמאס, שבראשם סגן ראש הלשכה המדינית של הארגון, מוסא אבו מרזוק. הביקור נערך בין היתר בשל פעילותה הנרחבת של קהיר נגד מנהרות ההברחה של חמאס באזור רפיח, במקביל לפעילות נגד "האחים המוסלמים", בעלי בריתו של חמאס במצרים.

רצח ברכאת, המעיב על היחסים בין חמאס ומצרים, אירע בסוף חודש יוני האחרון, כשמכונית תופת שחנתה ליד ביתו בקהיר התפוצצה. לפני כשבועיים פרסמה מצרים סרטון שבו נראים אנשי "האחים המוסלמים" המודים בהתנקשות. על פי הודאותיהם, הם עברו אימונים והכשרה ברצועת עזה. לדבריהם, לאחר רצח התובע הכללי יצר איתם קשר מפעילם מטעם חמאס, קצין מודיעין של הארגון המכונה "אבו עומר". לטענתם הוא שיבח אותם על הפעולה, ואמר להם כי "זוהי רק ההתחלה".

זירת הפיגוע בקהיר שבו הותקפה השיירה של התובע הכללי של מצרים, 29 ביוני 2015. רויטרס
זירת הפיצוץ שבו נפגע התובע הכללי המצרי/רויטרס

בתוך כך, העיתון "א-שרק אל-אווסאט" דיווח היום כי חמישה פעילים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס ערקו לאחרונה לשורות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). לפי הדיווח, החמישה הם פעילים בגדודי אל-קסאם ברפיח, שהיו אחראים לירי רקטות ופעולות נגד צה"ל במהלך מבצע "צוק איתן". הם חצו לאחרונה את הגבול לחצי האי סיני דרך מנהרות ההברחה יחד עם משפחותיהם כדי להצטרף לדאעש. מטרתם היא ככל הנראה להגיע לאחת הזירות הנוספות שבהן נלחם הארגון האסלאמי, כמו לוב סוריה או עיראק.

בין החמישה נמצא גם מוחמד אבו שאוויש, סגן מפקד חטיבת רפיח בגדודי אל-קסאם, איש חמאס הבכיר ביותר עד כה שהצטרף לדאעש. גורמים פלסטיניים מסרו כי עזיבתו מפתיעה מיוחד, משום שהוא לא היה ידוע כבעל תפיסות סלפיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully