וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם על ההנחיה לנשות בני ברק לחגוג פורים בביתן: "ביזוי היהדות"

21.3.2016 / 19:37

כבר יותר מעשור שרב העיר בני ברק מורה לתושבות להימנע מלחגוג ברחובות בשל "הקורה בליל פורים". השנה דרשה ח"כ קסניה סבטלובה להסיר את המודעות המפיצות את ההנחיה: "אם כך היו נוהגים בתקופת המגילה, לא היינו שומעים על אסתר המלכה"

המודעה לגבי חגיגות פורים בבני ברק. פייסבוק, אתר רשמי
"להזהיר את הבנות". המודעה שהופצה ברחובות בני ברק/אתר רשמי, פייסבוק

זה שנים שרב העיר בני ברק משה יהודה לנדא מנחה את תושבות העיר לחגוג את פורים בביתן, ואולם השנה ההנחיה עוררה תגובות זועמות ברשת, לאחר שצילום מודעה המאזכרת אותה הועלה לעמוד הפייסבוק של הח"כית קסניה סבטלובה (המחנה הציוני). "המודעה הזו הייתה נראית יופי גם בערב הסעודית או באפגניסטן", כתבה הח"כית, שדרשה מעיריית בני ברק להסיר את השלטים וזכתה לעשרות שיתופים.

במודעות שפרסם הרב ונתלו בחוצות העיר נכתב: "מתוך הניסיון מן הקורה בליל פורים ברחובות העיר, הנני פונה בזה להורי בית ישראל ואל המחנכים ומחנכות להזהיר את הבנות שלא תצאנה לרחובה של עיר בליל פורים". הכתוב במודעות מסביר את איסור זה באמרה הקובעת כי בחברה היהודית "כל כבודה בת מלך פנימה". לצד זאת, מוצע לנשים "לקיים את השמחה בביתן בכל משפחה ומשפחה" ומודגש כי גם יציאה לאירועי פורים השונים בהסעות אינה בגדר אופציה.

עוד בוואלה! NEWS:
"דימם 4 ימים בבית": אישה מואשמת שביצעה ברית מילה לבנה עם מספריים
בג"ץ נגד משפחת הרב הראשי יוסף: כוחה בתחום הכשרות יוגבל
העלייה האחרונה מתימן: 17 יהודים הובאו באישון ליל לישראל

תחפושות לפורים של תושבי בני ברק. עוזי ברק, מערכת וואלה! NEWS
"מקומה של אישה - בבית". תושבי בני ברק מתחפשים ב-2014/מערכת וואלה! NEWS, עוזי ברק

סבטלובה כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "במודעה זו, שלמען האמת הייתה נראית יופי גם בערב הסעודית או באפגניסטן, דורש רב העיר בני ברק מנשים 'שלא תצאנה לרחובות העיר בליל חג פורים'. למה? ככה. כי מקומה של אישה - בבית, ושמחה, פורים ושאר תענוגות החיים הם לגברים בלבד".

הח"כית קראה לעיריית בני ברק להסיר את השלטים בשל "ביזוי התרבות, המורשת היהודית והנשים הגדולות בהיסטוריה שלנו". היא הוסיפה: "אם כך היו נוהגים בתקופת המגילה, לא היינו שומעים על אסתר המלכה, וכנראה שנס פורים לא היה מתרחש".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
תחפושות לפורים של תושבי בני ברק. שוקי לרר, מערכת וואלה! NEWS
"מוצע לקיים את השמחה בבית המשפחה". תושבי בני ברק מתחפשים ב-2014/מערכת וואלה! NEWS, שוקי לרר

ההנחיה במודעות של הרב לנדא פונה גם לבנים, שמורשים לצאת לרחוב, ומבקשת מהם "להקפיד על שמחת פורים, שהיא שמחה של מצווה. לא להופכה להוללות, חס ושלום, ולהיזהר מאוד בגדרי הצניעות". זאת, בשל מנהג העבר של נוער השוליים בעיר להפריע לחגיגות בעיר ולגרום למהומות. מאז שהתפרסמה ההנחיה לראשונה, לפני יותר מעשור, הפעילה עיריית בני ברק תכניות לנוער נושר והמהומות נפסקו. עם זאת, הרב ממשיך להדגיש מדי שנה: "ההתגודדות ברחובות ובקרנות היא מפרוצים המצלים זמן השמחה להוללות ולפריצות. ביזיון גדול לעמוד בסביבתם, ועלינו החובה לסלק נגע זה מרחובותינו".

תחפושות לפורים של תושבי בני ברק. עוזי ברק, מערכת וואלה! NEWS
"ההתגודדות - מפרוצים". תושבי בני ברק מתחפשים ב-2014/מערכת וואלה! NEWS, עוזי ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully