וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר כחלון מתנגד לחוק המקוואות: "פוגע בכבודן של נשים"

21.3.2016 / 13:30

שר האוצר הודיע כי הוא תומך בעמדת היועץ המשפטי לממשלה, שלפיה יש לשמר את הסטטוס קוו בנושא המקוואות. הצעת החוק של הח"כים החרדים מבקשת להגביל את השימוש של הזרמים הלא-אורתודוקסים במקוואות כדי למנוע טבילת מתגיירים

צילום: רוני כנפו, עריכה: מתן חדד

שר האוצר משה כחלון הודיע הבוקר (שני) כי הוא מתנגד לחוק המקוואות שמקדמות המפלגות החרדיות ש"ס ויהדות התורה. כחלון, שנמנע בשבועות האחרונים מלהצהיר על עמדתו בנושא, גיבה בהודעתו את היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שטען כי החוק במתכונתו הנוכחית "פוגע בליבת הזכות לחופש הדת, העולה כדי פגיעה בכבוד האדם המעוגן בחוק היסוד, כמו גם בזכות לשוויון".

"אני תומך בעמדת היועץ המשפטי לממשלה אשר משמעותה שמירת הסטטוס קוו בנושא הטבילה במקוואות וחופש הדת", הצהיר כחלון. "העמדה שהציג תואמת את עמדת סיעת כולנו, והיא שיש לכבד את מנהגי הטובלות במקוואות באשר הן. הנוסח המקורי של החוק מנוגד לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ופוגע בכבודו של האדם ובכבודן של הנשים. נמשיך בסיעת כולנו לשמור על הסטטוס קוו הממלכתי בנושאי דת ומדינה לטובת הציבור החילוני, המסורתי והדתי".

עוד בנושא:
המקום הכי אינטימי של הנשים הפך לכלי פוליטי של חרדים
ועדת השרים אישרה את חוק המקוואות שנועד לטרפד פסיקת בג"ץ
נשים דתיות נגד חוק המקוואות: "מחזיר את כולנו שנים אחורה"

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
"נמשיך לשמור על הסטטוס קוו הממלכתי בנושאי דת ומדינה". כחלון/ראובן קסטרו

הצעת החוק נועדה להגביל את השימוש של הרפורמים והקונסרבטיבים במקוואות הציבוריים. כמו כן, היא מבקשת לקבוע כי הטבילה במקוואות אלו תותר לשם טהרה על פי ההלכה בלבד, ולא יחולו על המקוואות הוראות חוק איסור אפליה בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים. מטרתה הייתה לעקוף את פסיקת בג"ץ שקבעה כי יש לאפשר לזרמים הלא-אורתודוקסיים להטביל מתגיירים שלהם במקוואות אלה. מטרה נוספת היא למנוע התערבות עתידית של בג"ץ בעתירה של נשים אורתודוקסיות שהוגשה בעבר, שבמסגרתה הן מבקשות לטבול בפרטיות ללא בלנית.

חברי הכנסת החרדים ידעו מראש כי אין סיכוי גדול לכך שההצעה תאושר מעבר לקריאה טרומית. ההערכה היא כי הם נאלצו להציג הישג בקידום ההצעה מול הרפורמים והקונסרבטיבים לנוכח הישגם במתווה שהושג בכותל המערבי, ששם אושרה הקמת רחבה מעורבת שתשרת אותם, מה שעד כה החרדים לא הצליחו לשנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
מקווה פרטי. מערכת וואלה!
הח"כים החרדים ידעו מראש כי אין סיכוי גדול לכך שההצעה תאושר. מקווה/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully