וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציונות זו לא מילה גסה: כ-700 בני נוער השתתפו בקונגרס הציוני בדימונה

יניב גלעדי

22.3.2016 / 10:00

החזית הדרומית במלחמה נגד הBDS: מאות צעירים התכנסו השבוע בדימונה במסגרת הקונגרס הציוני לנוער, במטרה להציג חזית פעולה אחידה נגד הארגון שחרט על דגלו הטלת חרם כלכלי, אקדמי ותרבותי על ישראל

צילום: בני בן-סימון, עריכה: מיכאל ברגמן

אירוע חגיגי ולוחמני במיוחד התקיים לאחרונה בדימונה. על רקע קריאות החרם מצד ארגון הBDS, הקונגרס הציוני לנוער משך אליו מאות בני נוער מרחבי הארץ במטרה לאגד את שלל הדעות מנגד בחברה הישראלית – ולעבד אותן לכדי פעולות בשטח. שירז ישראלי, משתתפת בקונגרס, טוענת כי אחדות הפעולה נגד גורמים עוינים למדינה צריכה לאחד את כל הדעות מימין ומשמאל. "לדעתי אין כל כך ציונות בארץ ישראל - זה משהו שמת בשנים האחרונות", היא אומרת.

"אבות אבותינו היו כאן, שאבו ביצות ובנו יישובים, עבדו קשה ואז אנחנו הגענו וסוג של חירבנו הכול . היום בגלל שיש לנו כבר מדינה אז הרבה פחות משקיעים בה ופחות דואגים לשמר את מה שאנחנו. אני באתי לעזור לשמר ולשפר את פניי הארץ. אין ספק שיש פה הרבה בני נוער עם דעות מאוד שונות משלי . אבל אתה לא צריך להיות "איתו" באותו ראש , או להבין אותו. צריך רק קבל את מה ש"הוא אומר", לא יותר מזה", כך לדברי שירז.

השנה התכנס הקונגרס תחת הנושא "תוצרת הארץ" – ובמהלכו התגייסו הנערים והנערות לאריזת משלוחי מנות לחיילים עם מוצרים המיוצרים דווקא בחברון, זאת כדי לתמוך בעסקים מעבר הקו הירוק ובמטרה להציג חזית אחידה אל מול ארגון הBDS שקורא לחרם כלכלי אקדמי ותרבותי על ישראל. כאן לטענתם, נמצאת הציונות האמתית.

ח"כ אורן חזן, משתתף בכנס אמר לצעירים כי יש צורך בגיבוש מסלול הליכה מאחד ומשותף לכולם, תחת אידיאולוגיה ימנית. "כשאני אומר: 'אין כיבוש', אז יש לי בעיה להכיר באותו כיבוש שאחרים מדברים עליו. אתה לא יכול לכבוש משהו שהוא שלך", לדבריו. "'אני שחררתי, אני החזרתי, אני לקחתי בחזרה - ואני אגיד לך יותר מזה: אם יש כיבוש הוא של ערבים שמגדירים עצמם פלסטינים... אני מוכן שהם יחיו לידי אבל לא במקומי", כך לדברי חזן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully