וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מפלגת השלטון בטורקיה: "מקווה שהישראלים שנפצעו ימותו"

19.3.2016 / 19:17

הפוליטיקאית, המשמשת כאחראית יח"צ בסניף של מפלגת השלטון, פרסמה את הציוץ הארסי זמן קצר לאחר שנודע שתיירים ישראלים נפצעו בפיגוע באיסטנבול. זמן קצר לאחר מכן נמסר מהמפלגה כי יינקטו צעדים להדחתה. משרד החוץ: "אמירה מזעזעת"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אירם אקטאס, חברת מפלגת השלטון בטורקיה, AKP, עוררה היום (שבת) סערה כשצייצה בעקבות הפיגוע באיסטנבול, שבו נפצעו תיירים ישראלים: "אני מקווה שהתיירים הישראלים שנפצעו ימותו". אקטאס ממלאת תפקיד של אחראית יח"צ ודוברות באגף הנשים בסניף המפלגה במחוז איופ שבאיסטנבול.

זמן קצר לאחר מכן היא מחקה את הציוץ, אולם הוא הספיק לעורר מחלוקת בטורקיה וביקורת מצד ישראל. האטיצ'ה יוצ'ל, יו"ר אגף הנשים במחוז איופ, אמרה כי המפלגה תנקוט את "הצעדים הדרושים" כדי להדיח את אקטאס. היא אף ציינה כי דבריה לא מייצגות את מדיניות המפלגה, והביעה את תנחומיה למשפחות הקורבנות.

ממשרד החוץ נמסר כי הם בודקים את הציוץ של חברת מפלגת השלטון הטורקית מול משרד החוץ הטורקי. על פי משרד החוץ, "אם זה נכון, הרי שמדובר באמירה מכוערת ומזעזעת ואנו מצפים להתנצלות והתנערות מהדברים". גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לציוץ ומסר כי הנחה את משרד החוץ לפנות למשרד החוץ הטורקי ולדרוש גינוי לציוץ שמייחל שכל הפצועים הישראלים היו מתים.

לקריאה נוספת:
משרד החוץ: עשרה פצועים ישראלים בפיגוע בטורקיה, חשש לחיי שלושה
פצועה ישראלית מהפיגוע בטורקיה משחזרת: "המחבל פשוט התפוצץ עלינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מקווה שהישראלים שנפצעו ימותו". הציוץ של אקטאס/מערכת וואלה!, צילום מסך

סמוך לשעה 11:30 אירע פיצוץ בלב איסטנבול וגבה את חייהם של ארבעה בני אדם. במשרד החוץ בודקים בשעות האחרונות דיווח לפיו שלושה ישראלים נהרגו בפיגוע. מהמשרד נמסר כי ישנם לפחות תשעה פצועים ישראלים, חלקם במצב קשה, והם פונו לארבעה בתי חולים שונים ברחבי העיר. סגן שר הבריאות הטורקי מסר כי בהרוגים ישראלית אחת. הוא הוסיף כי 36 בני אדם נפצעו, בהם שישה ישראלים שהיו חלק מקבוצה בת 14 תיירים.

(עדכון ראשון: 17:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully