וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבעת אמון של העולם": מרתון ירושלים נערך תחת אבטחה כבדה

הבוקר הוזנקו כ-30 אלף הרצים מישראל ומהעולם והמרוץ הסתיים ללא אירועים חריגים. ראש העירייה ניר ברקת רץ חצי מרתון לצד מאבטחו האישי, אחרי שהזניק את התחרות. הדרכים שנחסמו לתנועה נפתחו והרכבת הקלה שבה לפעילות

צילום: געדון צנטנר, עריכה: אביב אירגז

כ-30 אלף רצים מישראל ומ-64 מדינות נוספות השתתפו היום (שישי) בבוקר במרתון "ווינר" ירושלים השישי, שהוזנק מגן סאקר בעיר, תחת אבטחה כבדה. כ-1,600 בני אדם רצו את המרתון המלא, כ-5,000 נוספים רצו חצי מרתון, והמשתתפים הנוספים רצו את אחד מחמשת המקצים האחרים: מרוץ 10 קילומטרים, מרוץ עממי של חמישה קילומטרים, מרוץ הקהילות של 800 מטרים, מקצה אופני יד של 16 קילומטרים ומקצה מיוחד למשפחות של 1.7 קילומטרים. ‏המנצח במקצה המרתון הוא הרץ הקנייתי, קיפקוגיי שדראק, בן 25, שסיים את המרוץ בזמן של שעתיים, 16 דקות ו-33 שניות.

כאלף שוטרים אבטחו את המרוץ, תחת פיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי. במשטרה אמרו אמש כי הם "נערכים להבטחת הסדר הציבורי, אבטחת המשתתפים והצופים, שמירת ביטחון הנפש והרכוש, הכוונת התנועה לפני, במהלך ובתום המרתון". במקצים השונים השתתפו גם 600 שוטרים וקצינים ממשטרת מחוז ירושלים.

עוד בוואלה! NEWS:
נפצעה בפיגוע שבו נרצחה חברתה וסיימה טירונות: "בלי הדר לא הייתי כאן"
שקט ייענה בכסף: שכונות אלימות במזרח ירושלים לא יזכו לתקציבי פעולות נוער
"הילדים חזרו להרטיב בלילה": התנים השתלטו על שכונה בירושלים

עשרת הרצים הבכירים וראש עיריית ירושלים ניר ברקת, בהכנות למרתון ירושלים. מרץ 2016. נועם מושקוביץ
2,615 רצים הגיעו מחו"ל. אימון ברחובות ירושלים/נועם מושקוביץ

כמו כן, לצדו של ראש עיריית ירושלים ניר ברקת, שרץ את מקצה חצי המרתון, רץ מאבטחו האישי. ברקת התייחס ל-2,615 הרצים מחו"ל ואמר כי "העובדה כי בשנה שבה ירושלים סובלת מגל טרור שברנו את שיא הנרשמים מחו"ל, היא עדות לעוצמתה של ירושלים וליוקרתו הבינלאומית של מרתון 'ווינר' ירושלים והבעת אמון של העולם בבירת ישראל".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

בין הרצים, גם 2,000 חיילים מחטיבת גבעתי, שרצו עם בני נוער במצבי סיכון מעמותת "קו לנוער", שהתאמנו יחד בשבועות האחרונים. מנכ"ל "קו לנוער" דני ימיני אמר כי "אנו מודים למפקדי החטיבה על כך שהסכימו לריצה המשותפת שבה הנערים ילמדו מהחיילים התמדה, התגברות על מכשולים ועל תרומה לקהילה". לדברי סגן מפקד החטיבה, סגן אלוף אליעד מאור, "מעבר לחשיבות הכושר הקרבי של לוחמי ומפקדי החטיבה, ברור לנו שחטיבת גבעתי בהיותה יחידה לוחמת מובילה בצה"ל הינה חלק מצבא העם. פעילות בקהילה ובטח עם עמותה העושה עבודה חשובה כמו 'קו לנוער' היא חלק ממשימתנו".

מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית ירושלים

החל מאמש בשעה 23:30 נחסמו לתנועת כלי רכב שדרות בן צבי בעיר,והחל מהשעה 5:45 הבוקר נסגרו לתנועה רחובות רבים בעיר. סמוך לשעה 10:30 נפתחו לתנועה חלק מהכבישים לאורך מסלול הריצה, ועד לשעה 12:30 נפתחו כולם.

הרכבת הקלה פעלה בשירות מקוצר בין תחנת הר הרצל לתחנה המרכזית, ובין תחנת חיל האוויר שבפסגת זאב לתחנת גבעת התחמושת. בתום המרתון שבה תשוב הרכבת הקלה לפעול בשירות מלא לכל אורך הקו.

בצפון העיר, נשארו שדרות עוזי נרקיס, כביש 9 שדרות גולדה מאיר ושדרות אשכול פתוחים לתנועת כלי רכב. במרכז העיר, אזור הכניסה לעיר נשאר פתוח, כמו גם שדרות הרצל, שדרות בגין לשני הכיוונים, ציר בר אילן ורחוב ירמיהו, ובדרום העיר, דרך דב יוסף, ציר גולומב וציר עין כרם.

מזג האוויר בירושלים נאה, והטמפרטורות יגיעו עד ל-15 מעלות בשעות הצהריים. הלחות תגיע לשיעור של 55%, ורוח דרום-מערבית עד צפון-מערבית קלה תורגש במהלך היום.

(עדכון ראשון: 23:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully