וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב חשיפת וואלה! NEWS: משרד המשפטים בודק מימון פרויקט "השתולים"

17.3.2016 / 21:31

רשם העמותות פתח בבדיקת המימון שהעביר ועד מתיישבי השומרון – גוף הנהנה מתמיכה של כספי ציבור – לפעילות הפוליטית של עמותת הימין "עד כאן". בחודשים האחרונים, חברי כנסת ממרצ ומהרשימה המשותפת פנו בנושא ליועץ המשפטי

עריכה: ניר חן

(דיווח לאולפן וואלה! NEWS: מי מממן את קמפיין "השתולים"?)

משרד המשפטים פתח בהליך בדיקה בנוגע לתקצוב ועד מתיישבי השומרון מכספי ציבור, בעקבות חשיפת וואלה! NEWS בגין מעורבותו של הארגון במימון פרויקט "השתולים" של עמותת "עד כאן", ולאחר פנייתם של חברות הכנסת זהבה גלאון ותמר זנדברג ממרצ ושל ראש הרשימה המשותפת איימן עודה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. חברי הכנסת קראו לחקור את תקצוב הוועד, שפועל בזכות כספי המועצה האזורית שומרון, לאחר שזה העביר לכאורה מאות אלפי שקלים לקמפיין "השתולים" – אולם על פי חוק נאסר על מימון פעילות פוליטית מכספי ציבור.

במסגרת הפרויקט, הפעיל ארגון "עד כאן" במשך כשלוש שנים פעילים ש"הסתננו" לשורות ארגוני שמאל כמו "שוברים שתיקה", "תעאיוש" ו"רבנים למען זכויות אדם", ותיעדו את פעילותם. לאחרונה, יצא הארגון בכמה קמפיינים שנועדו למתוח ביקורת על ארגונים אלה ולערער את הלגיטימיות שלהם. בעקבות קמפיינים אלה, נפתחה חקירה נגד שני פעילי "תעאיוש", אולם זו טרם הניבה תוצאות והשניים שוחררו.

עוד בוואלה! NEWS:
שתול של ארגון ימין ניסה לגרום ל"שוברים שתיקה" לפרסם מידע סודי
בעקבות חשיפת וואלה! NEWS: פנייה ליועמ"ש לחקור מימון ארגון "עד כאן"
ועד מתיישבי השומרון מממן את פרויקט "השתולים" של ארגון הימין

הארכת מעצר עזרא נאווי, פעיל שמאל שנעצר בחשד למגע עם סוכן זר. 12 בינואר 2016. הלל מאיר, תצפית TPS
"האם המימון נעשה בהתאם לאמות המידה שנקבעו בעניין זה על ידי בית המשפט העליון?". מעצרו של עזרא נאווי, פעיל "תעאיוש"/תצפית TPS, הלל מאיר

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דנה זילברג, העבירה לאחרונה מכתב ליועץ המשפטי של משרד הפנים, יהודה זמרת, ובו כתבה כי לאור הפניות והפרסומים בנושא, יש לבחון את מימון ועד מתיישבי שומרון על ידי המועצה האזורית שומרון. "אבקש לקבל את עמדתך המשפטית בסוגיה", ציינה, "האם המימון נעשה בדין, ובכלל זה בהתאם לאמות המידה שנקבעו בעניין זה על ידי בית המשפט העליון ובהתאם לחוזרי מנכ"ל".

אם בתום הבדיקה ייקבע כי ועד מתיישבי שומרון אכן עשה שימוש אסור בכספי ציבור למימון פעילות פוליטית, הדבר עשוי להשפיע על מימונו הממשלתי. ועד מתיישבי השומרון, המועצה האזורית שומרון ועמותת "עד כאן" הכחישו את הפרסומים הנוגע למימון הפרויקט.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה לידיעה על הבדיקה שנפתחה כי "בעניינה של עמותת ועד מתיישבי שומרון, מנוהלת בדיקה מטעם רשם העמותות. בהתאם למדיניות הרשם, לא ניתן להתייחס לעניינים הנוגעים להליך הבדיקה, אלא בסיומו".

כנס שוברים שתיקה אוניברסיטת תל אביב, 17 בינואר 2016. ראובן קסטרו
פנתה ליועץ המשפטי. זהבה גלאון בכנס של "שוברים שתיקה" באוניברסיטת תל אביב/ראובן קסטרו

מהמועצה האזורית שומרון נמסר בתגובה: "נראה כי יש מי שמעוניין להסית את הדיון הציבורי מהדברים החמורים שנעשו ב'שוברים שתיקה'. הדבר הזה לא יעבור. הציבור לא יקנה את זה. למותר לציין כי המועצה האזורית שומרון לא מימנה את 'עד כאן'. יצויין כי העיתוי של הכתב שבתי בנדט להתעניין בנושא היא לא פחות מתמוהה".

מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, שגיא קייזלר, מסר בתגובה: "ועד מתיישבי השומרון פועל בשקיפות מלאה, בוחר את הפרוייקטים שלו בקפידה, ומדווח עליהם. פעלנו עד עכשיו בהגינות ובשקיפות וכך נמשיך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully