וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "אנסה לשכנע את הממשלה לרדת מתקציב דו-שנתי"

דב גיל-הר

17.3.2016 / 19:00

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר שר האוצר כי על אף שהתחייב על כך, אחרי שנה בתפקיד הוא מבין ש"אין כל היגיון למהלך הזה". על הגבלת שכר הבכירים בבנקים: "מקווה שיתר המגזרים יבינו את הרמז"

עריכה: ניר חן

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (חמישי) באולפן וואלה! NEWS למתכונת התקציב הדו-שנתי הנהוגה בממשלה הנוכחית, וטען כי הסוגיה משרתת את ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא את הכלכלה. "ראש הממשלה רוצה זאת רק בגלל יציבות פוליטית, אין שום היגיון למהלך הזה", אמר כחלון. הוא הוסיף כי אמנם תמך במהלך כאשר מפלגת כולנו חתמה על ההסכמים הקואליציוניים, אולם כעת הוא לא רואה טעם בו. "אין פה התקפלות. חתמתי על הסכם קואליציוני, ואחרי שנה כשר אוצר הגעתי למסקנה שזה פחות טוב לכלכלה של ישראל. אנסה לשכנע את ראש הממשלה".

עוד הוא הוסיף כי כולנו תישאר בממשלה כל עוד תוכל להמשיך לפעול לפי הקו שהיא מתווה לעצמה. "כל הזמן שאנחנו מיישמים את האג'נדה אנחנו בממשלה. ברגע שמישהו יסיט אותנו, לא נהיה שם. לא משנה אם תקציב חד-שנתי או ארבע-שנתי", אמר. "הקמנו מפלגה חברתית כלכלית וזה מה שאנחנו עושים".

עוד בנושא:
"מהלך היסטורי": ועדת הכספים אישרה הגבלה לשכר הבכירים
כחלון: "מתנגד לתקציב דו-שנתי, אבל לא שולל זאת"
נקודת ההכרעה מתקרבת: עתיד הממשלה בידיים של כחלון

שר האוצר משה כחלון. מרץ 2016. ראובן קסטרו
"יתר המגזרים יבינו את הרמז בחוק הגבלת שכר הבכירים ויתיישרו"./ראובן קסטרו

על חוק הגבלת המשכורת של הבכירים בבנקים שאושר אתמול בוועדת הכספים, אמר כחלון כי הוא מקווה שכעת "יתר המגזרים יבינו את הרמז ויתיישרו". לפי החוק, תוספת שכר לבכירים בתאגידים פיננסיים תותנה בהעלאת שכר לעובדים הזוטרים. "מפה אני ממשיך זה לא יעצור בפיננסי, זה רמז לחברות הציבורית. אני לא מזהיר ולא נוהג להזהיר. צמצום פערים זה חובה, אבל הפערים גדלים וזה לא מוסרי, לא חברתי ולא ערכי. חברות ציבוריות שאוחזות בכספי ציבור צריכות לנהוג אחרת".

שר האוצר אמר כי לא נכון להגיד שהממשלה נכשלה בכל הנוגע לגל הטרור. "אני לא מחלק ציונים, זה לא התפקיד שלי. עובדתית, המצב לא טוב. לבוא ולהגיד שהממשלה נכשלה זה לא נכון - הממשלה עובדת ועושים את מיטב המאמצים למנוע פעולות טרור", אמר. "הציבור בחר בנתניהו והוא מתפקד כראש ממשלה, לא נכון לתת לו ציונים. יש בעיות, יש קשיים ואומר את זה גם כחבר קבינט, אבל עובדים ומטפלים וסומך על כוחות הביטחון, הממשלה והקבינט שיעשו את המיטב".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה 28 בפברואר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
ינסה לשכנע את נתניהו לסגת מהמתכונת הדו-שנתית/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

כחלון התייחס גם לשר לשעבר גדעון סער ולעתידו האפשרי בפוליטיקה ואמר: "הוא חבר אישי שלי מהליכוד – והוא בליכוד. אני חושב שהוא אדם ראוי ויש לו הרבה מה לתרום". לדבריו, יהיה מוכן לשתף איתו פעולה בעתיד אך הוא לא ישוב לליכוד לשם כך. "אני לא חוזר בי, אשמח לשתף איתו פעולה אבל כרגע הוא בליכוד. אני לא רואה את עצמי חוזר לליכוד, לא הקמתי מפלגה כדי לעשות את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully