וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיצת היד של ברק ואשכנזי: "תחילת השלמה מהפרשה ההזויה שעברנו"

דב גיל-הר

17.3.2016 / 16:53

דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, שגם שמו נקשר בעבר בפרשה שהובילה לאיבה בין הבכירים לשעבר, אמר לאולפן וואלה! NEWS כי בכל זאת התרגש מהמחווה, ואף לחץ אחרי זה את ידו של ברק אף הוא. "אקט נימוסי"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניר

דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו מצנן את ההתרגשות סביב לחיצת היד של שר הביטחון לשעבר אהוד ברק והרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי באירוע אמש בבית הפלמ"ח בתל אביב. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר בניהו, שהיה שותף גם כן לעוינות עם ברק סביב פרשת הרפז, ואף לחץ בעצמו את ידו של ברק באירוע: "זו רק מחווה נימוסית, אין לה משמעות פוליטית".

"שאלו אותי אם התרגשתי, אז אמרתי שכן. בכל זאת אלה שני אנשים שאני מכיר הרבה שנים", אמר בניהו. "לא הייתה תכנית או הכנות מוקדמות למפגש הזה. הם נקלעו יחד עם שרי ביטחון ואחרים לאירוע השקת ספר. שם התיישבו כל המכובדים ואהוד ברק, כמנהגו, עבר כדי ללחוץ את ידיהם של יושבי השורה הראשונה, ולא נעצר כשהגיע לאשכנזי". בניהו אמר כי הוא יודע שאשכנזי ישמח ליישר את ההדורים כמעט עם כל אחד. "ברק הציע לחיצה וחיוך, וגבי השיב לו בלחיצה וחיוך. זו רק מחווה נימוסית, אין לה משמעות פוליטית. כשהמצלמות זזו גם אני ניגשתי לברק כדי ללחוץ לו את היד. לחצנו והמשכתי לדרכי".

עוד בוואלה! NEWS:
ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הלך לעולמו בגיל 71
"פעולה נועזת מעבר לקווי האויב": ציון לשבח ומפקד חדש לסיירת מטכ"ל
עו"ד המתלוננת נגד בוכריס: "נמסר לנו שהוא נמצא דובר שקר בפוליגרף"

דו"ח המבקר: אשכנזי אחראי לאיסוף המידע נגד ברק. גדעון צנטנר
"שאלו אותי אם התרגשתי, אז אמרתי שכן". ברק ואשכנזי/גדעון צנטנר

בניהו הוסיף כי אם המפגש הזה היה מתקיים לפני כחודשיים, זה לא היה קורה. "אשכנזי או ברק כנראה היו חולים או בחו"ל או יושבים בשורה אחרת", טען. "מצד אחד, מדובר באקט נימוסי, אך אני מקווה שזה אקט של תחילת השלמה מהפרשה ההזויה והמטורללת שעברנו. אחרי שכל החשדות בה הוזמו אחת-אחת".

על פרשת הרפז עצמה, שבה נעצר בניהו ב-2014 בחשד שהיה מעורב באיסוף מידע מכפיש על ברק ולבסוף התיק נגדו נסגר, סיפר: "ישבתי לילה במעצר, ואשכנזי ואשתו נחקרו בחדרי חקירות. ואכן, הושמעו מצד ברק ביטויים מאוד קשים, שהופרכו, אך אין בי רצון בנקם אף שאני עדיין חש כעס. צריך להמשיך קדימה".

בניהו התייחס בריאיון גם למותו של ראש המוסד לשעבר מאיר דגן הבוקר ואמר כי היו לו "עיניים טובות ולב גדול". "ראיתי אותו לפני ואחרי מבצעים, והוא תמיד היה ממוקד במשימה. הוא כעס מאוד שמתייגים אותו כאיש שמאל. הוא ראה את עצמו כאיש ימין, חוץ מנושא האיום האיראני", אמר. "הוא סבל מאוד בשלוש שנים האחרונות והוא לא ויתר. ליוו אותו הרבה מאוד אנשים. בפגישה האחרונה בינינו אצלו בדירה, לפני חודשים מעטים, הוא כבר הבין שזה הסוף, ואפילו אמר שהוא לא חשב שיגיע לגיל 25 בגלל תפקידיו בלחימה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully