וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים נגד משרד החינוך: בטלו את הגבלת מספר הזכאים להקלות

16.3.2016 / 21:00

פורום ועדי ההורים עתר נגד ההנחיות החדשות של משרד החינוך, שקובעות מכסות למספר התלמידים המוכרים כבעלי לקויות למידה. "ההחלטה אינה מידתית ופוגעת בקבוצות מוחלשות בחברה"

בגרות במתמטיקה, מאי 2015. נועם מושקוביץ
"הצורך בביטול ההתאמות נועד לייצר שוויון הזדמנויות לתלמידים"/נועם מושקוביץ

פורום ועדי ההורים עתר היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה להורות על ביטול ההנחיות החדשות הנוגעות ללקויות למידה של משרד החינוך. ההנחיות החדשות קובעות מכסות למספר התלמידים הזוכים ל"התאמות" (הקלות) בבחינות הבגרות בשל לקויות למידה. לטענת ועדי ההורים, "המכסות שנקבעות על בסיס נתונים סטטיסטיים יחליפו את בחינת הזכאות לגופו של אדם".

לפי רפורמת ההתאמות החדשה שגיבש משרד החינוך והועברה לבתי הספר בחודשים האחרונים, רק עד 10% מתלמידי כל בית ספר יהיו זכאים להקלות בבחינות. גורמים במשרד החינוך הסבירו כי בבתי ספר מסוימים נוצר מצב שבו קרוב לחצי מהתלמידים זכו להקלות בבחינות.

עוד בוואלה! NEWS:
"מהלך היסטורי": ועדת הכספים אישרה הגבלה לשכר הבכירים
"שמחה מהולה בעצב": בלילה מת הבעל, בבוקר נולד בנו השביעי
חשד לרצח: גופת גבר נמצאה ליד רכב שרוף באזור קריית אתא

יעיעיע. יותם רונן
רק 10% מהתלמידים בכל בית ספר יהיו זכאים להקלות/יותם רונן

הרפורמה התקבלה במורת רוח אצל מנהלי בתי ספר רבים, תלמידים והורים, וכעת אף מבקשים ההורים מבית המשפט צו ביניים שימנע את יישומה. לעותרים הצטרפו גם כמה תלמידים בעלי לקויות למידה. בפורום הוסיפו כי "משרד החינוך החליט לשלול מתלמידים רבים את ההתאמות ובכך לחרוץ את גורלם לצאת ממערכת החינוך ללא תעודת בגרות".

ניסן משכיל, יו"ר ועד ההורים בהרצליה, אמר כי "הצורך בביטול והקפאת ההתאמות נועד לייצר שוויון הזדמנויות לתלמידים. הפגיעה של משרד החינוך בהחלטתו היא רוחבית ואינה מידתית ופוגעת בקבוצות מוחלשות בחברה".

לדברי אבי פטל, חבר פורום ועדי ההורים היישוביים, "מדיניות ההתאמות החדשה הגדירה מכסות: הוועדה הפדגוגית של בית הספר מגישה כמות מסוימת של ילדים לקבלת התאמות כאשר מבחינתה כולם זכאים וראויים לקבלת ההתאמות, אך חלק מהם יידחו בשל מדיניות המכסות. מהלך זה עשוי לפגוע בילדים, אינו מידתי ואינו שוויוני". פטל הוסיף כי "המשרד חייב להתעשת ולבטל את המכסות באופן מידי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully