וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מהלך היסטורי": ועדת הכספים אישרה הגבלה לשכר הבכירים

16.3.2016 / 18:20

הוועדה קבעה תקרת שכר לבכירים בגובה של 2.5 מיליון שקלים בשנה. כל חריגה מהסכום תותנה בכך שהפער בין שכרו של הבכיר לא יעלה על פי 44 משכר הברוטו הנמוך ביותר בחברה

צילום מסך

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (רביעי) פה אחד כי תוספת שכר לבכירים בתאגידים פיננסיים תותנה בהעלאת שכר לעובדים הזוטרים. הוועדה קבעה כי תקרת שכר הבכירים בבנקים, בקרנות הפנסיה, בקופות הגמל, בחברות הביטוח ובבתי ההשקעות תוגבל לשני מיליון וחצי שקלים בשנה. כל תוספת מעבר לכך תותנה בכך שההפרש בין שכרו של הבכיר לבין שכרו של העובד עם המשכורת הנמוכה ביותר בחברה לא יעלה על פער של פי 44 משכר הברוטו של העובד הזוטר.

מדובר בחקיקה ממשלתית שאושרה כבר בקריאה ראשונה וקודמה על ידי שר האוצר משה כחלון, יו"ר ועדת הכספים משה גפני וח"כים מהקואליציה ומהאופוזיציה. בשבועיים הקרובים יגיע הנושא למליאת הכנסת לקריאה שנייה ושלישית.

עוד בוואלה! NEWS:
"פעולה נועזת מעבר לקווי האויב": ציון לשבח ומפקד חדש לסיירת מטכ"ל
"שמחה מהולה בעצב": בלילה מת הבעל, בבוקר נולד בנו השביעי
פוטין לריבלין: "אפגש עם נתניהו ונדון במצב הביטחוני במזרח התיכון"

השר משה כחלון, קבינט הדיור, יוני 2015. נועם מושקוביץ
"היה כאן כשל שוק זועק לשמיים ולכן נאלצנו להתערב". כחלון, יוני 2015/נועם מושקוביץ

שר האוצר כחלון אמר הערב כי "מדובר בציון דרך בחברה הישראלית. יש לי הערכה גדולה לכישורים, לניהול ולתוצאות פיננסיות, אבל אין שום הצדקה שקבוצה מצומצמת תרוויח סכומים דמיוניים על חשבון כספי ציבור. בכירים רבים עם רמת אחריות עצומה לכלכלת ישראל וביטחון ישראל, כגון הרמטכ"ל, ראש השב"כ, נשיאת בית המשפט העליון ונגידת בנק ישראל מרוויחים חמישית ופחות מראשי הבנקים והמערכת הפיננסית".

כחלון הוסיף כי "היה כאן כשל שוק זועק לשמיים ולכן נאלצנו להתערב. איפה שיש כשלים זה התפקיד שלי כשר אוצר להתערב ולפתור אותם. אני שמח שהצלחנו לשים סוף לחגיגה הזאת על חשבון הציבור".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"בהמשך נבחן את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות"

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), אמר בדיון: "היום אנחנו הולכים למהלך היסטורי שבו מתחילים בתהליך של הגבלת שכר הבכירים ולצמצום פערים בחברה. אני מקווה שהחוק יתקבל בהבנה בחברות ומברך את שר האוצר שנתן רוח גבית לוועדה בעניין".

גפני הוסיף כי "היום התחלנו במהלך זהיר שבו אנחנו מגבילים את שכר הבכירים ויש כאן אמירה ציבורית היסטורית; שברנו את המחסום לצמצום הפערים בשכר. בהמשך נבחן את הגבלת השכר על כלל החברות הציבוריות במשק, לרבות בחברות ריאליות, אבל כרגע אנחנו מתחילים במקום שנכון להתחיל בו – חברות המנהלות את כספי הציבור".

חבר הכנסת, משה גפני, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"שברנו את המחסום לצמצום הפערים בשכר". גפני/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, אמרה כי היא "מברכת את שר האוצר כחלון ואת יו"ר הוועדה גפני על המהלך ההיסטורי וראשון מסוגו. מדובר בהישג חסר תקדים – קשירה של השכר הגבוה לשכר הנמוך. אמירה עקרונית של כנסת ישראל לפיה פערי השכר במשק הם מחלה נוראית ורגל בדלת לקראת חקיקה נוספת שתתחיל לרפא אותה".

"מנהלים משתכרים חצי מיליון שקל בחודש כשעובדים שלהם משתכרים 4,000 שקלים"

ח"כ מרב מיכאלי (המחנה הציוני) אמרה כי "זה תיקון היסטורי, צעד ראשון בריסון החזירות של מנהלים על חשבון עובדות ועובדים זוטרים ועל חשבון הציבור. חבל שהיה צריך חוק כדי להשיג הוגנות בסיסית כל כך, אבל לצערי הגענו למצב של אטימות של מנהלים שמשתכרים חצי מיליון שקל בחודש כשעובדות ועובדים שלהם משתכרים 4,000 שקלים.

"המאבק על הגבלת שכר הבכירים איננו 'רק' מאבק על חלוקה שוויונית יותר של הכסף: הוא מסמן את תחילת מאבקה של החברה הישראלית בניסיון להחזיר לעצמה את עמדות הכוח, שאינן בהכרח תלויות בכסף", הוסיפה. "ההישג הזה הוא הישג של הציבור ושל נציגותיו ונציגיו שנאבקים כבר שנים על צדק חברתי ועל שוויון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully