וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבנים מגבים מאסר האב שעודד לסרבנות הגט: "להצדיע לבית הדין"

דב גיל-הר

16.3.2016 / 12:03

הרב יובל שרלו, מארגון צהר, התייחס להחלטה החריגה באולפן וואלה! NEWS והסביר כי סירוב גט הוא לא רק חטא בפני האישה, אלא "גם כלפי הקדוש ברוך הוא". עם זאת, אמר כי היה נזהר בעונש במקרה שבו האב אחראי למעשי בנו, ועדיין טען: "בית הדין יודע מה הוא עושה"

עריכה: ניר חן

בית הדין הרבני האזורי בתל אביב הטיל ביום שני מאסר על איש עסקים יהודי-אמריקני, לאחר שנקבע כי הוא אחראי לסרבנות הגט של בנו, שהותיר את התובעת עגונה במשך עשור. הרב יובל שרלו, חבר בארגון רבני צהר, התייחס לנושא בריאיון לאולפן וואלה! NEWS וגיבה את החלטת בית הדין. "יש להצדיע לבית הדין", אמר. "לא רק לבית הדין הזה – בזמן האחרון בתי הדין עברו שינוי בכל מיני הקשרים והם נכנסים בסרבני גט באומץ ובאגרסיביות. ואולם, בסיטואציה כזאת שבה האבא נותן הוראות לבן, אני הייתי נזהר ואני מקווה שגם הם עשו את זה. אבל בשלב הזה אני בעד. בית הדין יודע מה הוא עושה".

הרב שרלו הרחיב על הסוגיה והטרגדיה הטמונה בה. "סרבנות גט היא אבל נורא פעמיים: פעם ראשונה כלפי האישה שנשארת כלואה, אבל גם, ואת זה אני אומר כאדם מאמין, כלפי הקדוש ברוך הוא", אמר. עוד הוא הסביר כי לבתי הדין הרבניים יש אינטרס להתיר עגונות, בין היתר כדי למנוע מקרים של ממזרות.

עוד בוואלה! NEWS:
אב ייכלא כי שכנע את בנו לסרב גט: "הוא מבוגר, אני יכול לצוות עליו?"
קיבלה גט שלוש שנים לאחר שבעלה הפסיק לתפקד עקב אירוע מוחי
מבצע משטרתי וחקירה פרטית: כך קיבלה אישה גט מבעלה האלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יודעים מה הם עושים". בית הדין הרבני האזורי בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבנים של עמותת צהר פועלים לשילוב בין האוכלוסייה החילונית לדתית בישראל ומחתנים לא מעט זוגות שאישורו של הרב דוד סתיו. "אם יש סדק, יש נוהל שלא מאפשר לאחד לנצל את השניה. בהסכם אהבה חותמים מראש על פרוצדורה", אמר הרב שרלו בהתייחס ל"הסכם אהבה" שעליו חותמים זוגות שמחותנים בידי רבני צהר. "יש גם סנקציות שבן הזוג מקבל על עצמו ברגע שהוא חותם על ההסכם הזה וכלים נוספים שהמטרה שלהם היא מניעת פגיעה בצד השני".

המאסר שהטיל בית הדין הרבני על האב אורך 30 יום. מדובר בעליית מדרגה דרמטית במאבק של בתי הדין הרבניים נגד סרבני הגט, שכן עד כה מעולם לא הוצא צו מאסר נגד אדם שאינו המעגן עצמו. בפסק הדין הייחודי ציין אב בית הדין, הרב שלמה שטסמן, כי "פרשת עיגונה המתמשך והאכזרי של התובעת היא אחת מפרשיות העיגון הקשות ביותר שאיתן מתמודדת מערכת בתי הדין הרבניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully