וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תינוקות בכל הארץ נקראו על שמם": מאות במפגש לזכר משפחת פוגל

16.3.2016 / 8:35

ההמונים הגיעו למשכן "אהוד", על שם אב המשפחה, בהתנחלות איתמר שבשומרון, לערב לימוד תורה וזיכרון. הם ספדו לאודי, רותי, יואב, אלעד והדס שנרצחו לפני חמש שנים: "הם תמיד השתדלו לעשות הכל בצורה הטובה ביותר"

לימוד תורה בציון חמש שנים לרצח בני משפחת פוגל באיתמר. 15 במרץ 2016. ישיבת איתמר, מערכת וואלה! NEWS
ערב לימוד תורה לזכר משפחת פוגל, הערב באיתמר/מערכת וואלה! NEWS, ישיבת איתמר

מאות בני אדם התאספו אמש (שלישי) במשכן "אהוד" בהתנחלות איתמר שבשומרון לערב לימוד תורה לציון חמש שנים לרצח בני משפחת פוגל, תושבי היישוב. בערב האזכרה נכחו בין השאר הבן רועי פוגל, שחגג לאחרונה בר מצווה, והוריהם של רותי פוגל ואודי פוגל, הורי המשפחה.

"הנחמה שלנו, אם יכולה להיות כזו, היא שבעקבות הדבר הנורא הזה נבנו הרבה בניינים ברוח ובמעשה", אמר הרב בן ישי, אביה של רותי, "בכל רחבי הארץ נקראו תינוקות על שמם ילדינו היקרים: אודי, רותי, יואב, אלעד והדס". חיים פוגל, אביו של אודי, הוסיף: "אודי ורותי תמיד היו בשליחות, רצים ממקום למקום. מנצרים לאריאל ומאריאל לאיתמר. תמיד השתדלו לעשות הכל בצורה הטובה ביותר".

לימוד תורה בציון חמש שנים לרצח בני משפחת פוגל באיתמר. 15 במרץ 2016. ישיבת איתמר, מערכת וואלה! NEWS
"אני זוכר שאבא שלי אמר קדיש". שיעור תורה במשכן "אהוד", הערב/מערכת וואלה! NEWS, ישיבת איתמר

"אני זוכר את שיחת הטלפון. אני זוכר שלא הבנתי מי מת ומי חי", נזכר מוטי פוגל, אחיו של אודי, בדברים שכתב בעמוד הפייסבוק שלו. "אני זוכר את הדרך לבית קברות. המון אנשים חסמו את הדרך והמשטרה פינתה אותם. אני זוכר שלקחו אותנו לראות את הגופות. אני זוכר שבדרך נכנסנו בטעות להלוויה אחרת. אני זוכר שהיה חם. לבשתי סוודר וחיכיתי שההספדים יגמרו כבר. אני זוכר שסחבתי את המיטה. אנשים נדחקו להחליף אותי, אבל לא היה לי כבד. אני זוכר שעמדנו על האלונקה והקברן בא למדוד אותה. אני זוכר שאבא שלי אמר קדיש, ואז עוד אחד, ועוד אחד, ועוד אחד. אני לא זוכר מה קרה אחר כך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
בני משפחת פוגל שנרצחה בפיגוע באיתמר, מרץ 2011. רפרודוקציה, באדיבות המשפחה
בני משפחת פוגל שנרצחו ב-2011/באדיבות המשפחה, רפרודוקציה

הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר, סיפר על ההחלטה להקים את משכן "אהוד" על שם בני המשפחה מיד לאחר הרצח. "הרצח הנורא של בני משפחת פוגל היכה בנו בכל הכוח. 15 חברים מהיישוב נרצחו במהלך השנים ולפתע המכה הנוספת והנוראה הזו. לא ידענו איך נעמוד בזה והיה לנו חשש אמיתי שהיישוב לא יעמוד במכה הזו. ההחלטה להקים את משכן 'אהוד' התקבלה בזמן השבעה. כך, כבר בזמן השבעה שמעו ביישוב את הטרקטורים עובדים. שמעו את קולה של התקווה של המשך החיים. בני משפחת פוגל היקרים תמיד יהיו חלק מאיתנו".

במהלך המפגש העבירו הרב חיים שחר והרב ציון טוויל שיעורים. בני משפחה וחברים שנכחו במקום נזכרו בחבריהם שנרצחו וסיפרו על המעלות הטובות של בני המשפחה. מחר צפויה להתקיים אזכרה לבני המשפחה בירושלים.

רצח משפחת פוגל אירע במרץ 2011, אז חדרו שני מחבלים לבית המשפחה באיתר ודקרו למוות את ההורים ושלושת ילדיהם. שלושה מילדי המשפחה נותרו בחיים. שני המחבלים, חכאם ואמג'ד עוואד, נתפסו ונידונו ל-130 שנות מאסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully