וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה אחרי פיטורי הענק בכיל: עשרות עובדים חדשים במפעלי ים המלח

16.3.2016 / 0:25

אחרי המשבר שבמסגרתו אולצו לעזוב מאות עובדים, החליטו בחברה להעסיק 60 עובדים חדשים ולהתכונן לקליטתם של 30 נוספים. יו"ר ועד העובדים: "כל הפיטורים היו לחינם. המאבק של החברה היה בממשלה על חשבון העובדים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: טל רזניק

(חתימת ההסכם בין הנהלת כיל לעובדים, במאי האחרון)

יותר משנה עברה מאז משבר הפיטורים בחברת כיל, ועשרות עובדים חדשים התקבלו לעבודה במפעלי ים המלח שבנגב. "מתברר שכל מהלך הפיטורים היה לחינם", אמר יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי. עובד בחברה אף הוסיף: "ההנהלה רק רצתה לעשות שרירים".

במשבר הגדול, שהוביל לשביתה בת כחודשיים, אולצו לעזוב 113 עובדי מפעלי ים המלח. המשבר הסתיים הודות להסכם בין ההנהלה לנציגי העובדים שבו הוסכם על חזרתם של עובדי כיל לעבודה ותכנית פנסיה הוגנת לפורשים. לפי נתונים שהגיעו לידי ועד העובדים, כ-60 עובדים חדשים התקבלו לעבודה בחברה בשנה האחרונה וכ-30 צפויים להיקלט בקרוב. נוסף על כך, 40 עובדים שהוגדרו זמניים קיבלו קביעות.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
נתניהו פרסם את תלוש השכר שלו: כמה מרוויח ראש הממשלה?
סערה בבריטניה: חברת הלייבור כתבה "היטלר הוא האל הציוני" - והושעתה
"כאילו אנחנו הילדים שלה": הקשר המיוחד בין חייל מוסלמי וניצולת שואה

הפגנה של עובדי כי"ל מול מעון ראש הממשלה, מרץ 2015. נועם מושקוביץ
"עדיין רואים את הפער". הפגנת עובדי כיל מול מעון ראש הממשלה בירושלים, מרץ 2015/נועם מושקוביץ

"הנזק שנגרם לחברה הוא מיליארד וחצי שקלים שהלכו לאיבוד", המשיך לנקרי, "ההנהלה רצתה לשבור אותנו. היא ניצלה את המאבק כדי שהממשלה תלך לקראת החברה וזה נכשל. המאבק של החברה היה בממשלה על חשבון העובדים ועכשיו זה ברור לכולנו".

עובד בחברה טען כי "קבלת העובדים החדשים בשנה האחרונה רק מראה שלא באמת היה צורך בהתייעלות ובפיטורי עובדים". עוד הוא הוסיף: "נכון שיש עכשיו יציבות, אבל עדיין רואים את הפער בין ההנהלה לעובדים והמשבר עדיין נותן אותותיו. קבלת העובדים החדשה רק מראה שההנהלה לא נהגה בתום לב ורק רצתה להראות את כוחה מול העובדים".

(עדכון ראשון: 21:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully