וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המכה בבחירות, מרקל מבטיחה: "לא אשנה המדיניות כלפי הפליטים"

14.3.2016 / 18:42

הקנצלרית, שמפלגתה נחלה תבוסה בבחירות המקומיות בשל משבר המהגרים, אמרה כי תמשיך לפעול לפתרון כלל-אירופי. היא הדגישה כי צעדים חד-צדדיים, בהם חסימת גבולות, "אינם ברי קיימא"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל התייחסה היום (שני) לתוצאות המאכזבות בבחירות המקומיות שנערכו אתמול בשלושה מחוזות, שהצביעו יותר מכל על אכזבת האזרחים ממדיניותה בנוגע למשבר הפליטים. מרקל הכירה בעובדה שהבחירות, שבהן נרשם הישג חסר תקדים למפלגת הימין הקיצוני "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD), נסבו סביב סוגיית הפליטים, וכי מצביעים רבים מאמינים ש"אין פתרון מספק ומכריע". עם זאת, היא אמרה: "אני משוכנעת שאנו צריכים פתרון שבו מעורבים כל מדינות האיחוד האירופי, וכי ההגעה לפתרון מצריכה זמן".

מרקל מובילה בימים אלו את הניסיונות להגיע להסכם סופי בין האיחוד לטורקיה, שבמסגרתו יושבו למדינה פליטים בתמורה לכספי תמיכה מבריסל. הצדדים אמנם הגיעו להסכמות, אך חתימה על הנוסח הסופי צפויה רק בהמשך השבוע. הקנצלרית ממשיכה להתעקש כי פתרון כלל-אירופי הוא הדרך הנכונה, ומוסיפה להתעלם מהדרישות מימין לצעדים חד-צדדיים כמו חסימת גבולות.

לאחרונה חסמו מדינות הבלקן את גבולותיהן, והדבר הוביל להפחתה משמעותית במספר הפליטים המגיעים לאירופה. רבים תקועים כעת בין הגבולות, בעיקר בין יוון למקדוניה, ומרקל הבהירה כי אין היא מתכוונת לקלוט את הפליטים הנמצאים במדינות אלו. מנגד, היא העבירה ביקורת על סגירת הגבולות ואמרה כי "ניתן לראות בתמונות הקשות המגיעות מיוון כי פתרון מסוג זה אינו בר קיימא".

עוד כתבות בנושא:
המבחן של מרקל: האם הימין הקיצוני יתחזק בבחירות המקומיות?
על רקע משבר הפליטים: מכה למרקל בבחירות המקומיות בגרמניה

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בנאום לאחר הפסד מפלגתה בבחירות המקומיות, מרץ 2016. רויטרס
"הגעה לפתרון מצריכה זמן". מרקל, היום/רויטרס

מפלגת הימין הקיצוני המתנגדת בחריפות להכנסת פליטים למדינה גרפה הישג משמעותי בבחירות. היא הגיעה למקום השני במדינת המחוז סקסוניה-אנהלט והגדילה את כוחה והשפעתה בשני מחוזות נוספים, באדן וורטמברג וריינלנד פאלץ. כעת, יושבים נציגים מהמפלגה במחצית מ-16 המחוזות של גרמניה, כמו גם בפרלמנט האירופי, ומטרתה הנוכחית היא להיכנס לפרלמנט של גרמניה בבחירות בשנה הבאה.

המפלגה הנוצרית-דמוקרטית הגרמנית (CDU) בראשות מרקל ספגה מפלה באחוזי התמיכה בה. במחוז סקסוניה-אנהלט היא ניצחה עם 29% מהקולות, נתון הנחשב לנמוך במיוחד לאור הישגי המפלגה במחוז זה בשנים קודמות. למקום השני הגיעה, "אלטרנטיבה לגרמניה", שרשמה הישג חסר תקדים וגרפה 24% מהקולות.

ה-CDU הפסידה למפלגת הירוקים במחוז באדן-וירטמברג, שם ירדו אחוזי התמיכה בה ב-12% והתייצבו על 27%. כמו כן, היא הפסידה למפלגה הסוציאל דמוקרטית במחוז ריינלנד-פאלץ, שם גרפה 31.8% - אחוזי התמיכה הנמוכים ביותר שנרשמו במחוז זה אי פעם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מנהיגת מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" (AfD) פראוקה פטרי. 13 במרץ 2016. אי-פי, AP
הישג חסר תקדים. מנהיגת ה-AfD, פראוקה פטרי/AP, אי-פי

"הסיבה המרכזית להפסד הוא מדיניות הפליטים", אמר מושל בוואריה הורבט שיהופר, אחד המבקרים הבולטים של מרקל. לטענתו, תוצאות הבחירות הן "רעידת אדמה פוליטית". "התשובה לעם לאחר תוצאות אלה לא יכולה להיות המשך באותה המדיניות", ציין.

למרות ההפסד, יש הרואים בתוצאות הבחירות דווקא תמיכה במדיניות של הקנצלרית. גרו ניוגבור, מומחה למדעי המדינה מהאוניברסיטה הפתוחה בברלין, אמר כי "רוב המצביעים דווקא הביעו תמיכה במדיניות של מרקל", גם אם בסופו של דבר הצביעו למפלגות אחרות.

בחירות מקומיות בשלוש מדינות בגרמניה, מרץ 2016. רויטרס
תבוסה למפלגתה של מרקל. מצביעים בבחירות, אתמול/רויטרס

הפליטים התקבלו תחילה באהדה בגרמניה. תושבים עמדו בתחנות הרכבת וחילקו להם בובות ובקבוקי שתיה, ומרקל אמרה כי הם ייתקבלו בברכה. עם הזמן עלתה ההתנגדות לשטף, ומפלגות הימין הקיצוני הרדומות החלו להתחזק. אט-אט התגברו אירועים אלימים כמו הצתות והפגנות אלימות נגד פליטים שהובלו על ידי התנועה הקיצונית "פגידה". אחד האירועים שהתסיסו את ההמונים היה התקיפה ההמונית בעיר קלן בערב השנה החדשה, אז התלונו מאות נשים כי הוטרדו מינית בידי פליטים שיכורים באחת הכיכרות המרכזיות בעיר.

רבים במדינה טוענים כי הקנצלרית החלה לפעול ברצינות בסוגיית הפליטים מאוחר מדי. גורמים מהשמאל אומרים כי מרקל, שמוכנה להשיב פליטים לטורקיה במסגרת הסכם, מעלימה עין ממצב הפליטים הקשה במדינה זו, בעוד שמימין תוקפים אותה על הכוונה לאפשר לאזרחים טורקים להיכנס לתחומי האיחוד ללא ויזה – דבר שלטענתם יוביל לגל מהגרים נוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully