וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן על דברי המפכ"ל: "מח"ש מחויבת לבדוק תלונות על הטרדות מיניות"

דב גיל-הר

14.3.2016 / 17:00

בריאיון לאולפן וואלה! NEWS, התייחס השר לביטחון הפנים לדבריו של אלשיך על כך שלא יטפל יותר בתלונות אנונימיות על הטרדות בשורות המשטרה: "מאמין שיסביר עוד היום את דבריו". על גל הטרור: "הצד הסבלני יותר הוא זה שינצח"

עריכה: ניר חן

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן התייחס היום (שני) לדבריו של המפכ"ל רוני אלשיך, שאמר בכנס לרגל יום האישה כי יפסיק לבדוק תלונות אנונימיות על הטרדות מיניות בשורות המשטרה. בריאיון לאולפן וואלה! NEWS אמר כי "אני מאמין שהמפכ"ל יסביר עוד היום את דבריו ויבהיר את דבריו. כרגע הדברים מתפרשים בצורה לא נכונה. זאת לא הייתה כוונתו. שוחחתי אתו פעמים רבות ואני יודע שלא זו הייתה כוונתו של המפכ"ל".

בדבריו משבוע שעבר באירוע במכללה לשוטרים בבית שמש אמר אלשיך כי "המכתבים האנונימיים הפכו לתרבות של חיסול חשבונות במשטרה, ולכן, מעתה, המשטרה לא תטפל עוד במכתבים אנונימיים שמעלים חשד לעבירות שביצעו שוטרים. בארגון שבו חלה חובת דיווח על שוטרים, אין שום צורך במכתבים אנונימיים".

ארדן הוסיף היום כי "אני הבנתי שכוונתו הייתה לתת גיבוי לתלונות, שלא יפחדו להתלונן בשמן. מח"ש היא גוף חיצוני למשטרה ומחובתה יהיה לבדוק הטרדות, בין אם הן אנונימיות ובין אם לא. אני חושב שכוונתו של המפכ"ל הייתה שצריך לשים לב לעיתוי. אני חושב אלישך רוצה לטפל בחומרה נגד הטרדות שיש כלפי אנשי המשטרה".

לקריאה נוספת בנושא
מבחן מהימנות ופוליגרף: המלחמה של אלשיך בעבירות המין יוצאת לדרך
תחקיר הפיגוע בת"א: המשטרה לא הפיצה תמונת מלחם כי אחיו נחשד כמבצע הפיגוע
מול המשפחות השכולות: המחבל מארמון הנציב סירב להודות ברצח

השר לביטחון פנים גלעד ארדן בטקס חילופי מפקד מג"ב 11 פברואר 2016. ניב אהרונסון
"אני חושב אלישך רוצה לטפל בחומרה נגד הטרדות". ארדן בחודש שעבר/ניב אהרונסון

השר נשאל גם על גל הטרור, שמתחולל במדינה בחצי השנה האחרונה. "אני חושב שיש הרבה מה לעשות לגבי גל הטרור", טען. "נעשים צעדים שלא ננקטו מעולם. אנחנו רואים שהמחבלים מחוסלים במהלך ניסיונות הפיגוע שלהם. בסופו של דבר זה יחלחל. אלו פיגועים חסרי תועלת, שלא יובילו לשום שינוי במדיניות של ממשלת ישראל כלפי הפלסטינים, וכך צריך לנהוג כלפי טרור. הצד הסבלני יותר הוא זה שינצח".

בנוגע לפיגוע ברחוב דיזינגוף בתל אביב בתחילת ינואר, אז ספגה המשטרה ביקורת רבה בעקבות העובדה שעבר שבוע עד לתפיסתו של המחבל נשאת מלחם ובשל ליקויים בטיפול בדיווחים שהגיעו למוקד 100, הבהיר ארדן כי "כל אירוע משמעותי מצריך תחקור. יש כאלו שקיבלו החלטות טובות ויש כאלו שפחות. השב"כ והמשטרה הפעילו לחץ גדול עד היום שהמחבל נתפס ומנעו ממנו לעשות פיגועים נוספים".

אתמול פורסם דוח של המשטרה על מחדלי הפיגוע וממנו עלו כמה תקלות, בהן אי-הפצתן לציבור של תמונותיו של מלחם, משום שאחיו הוא זה שנחשד בתחילה כמחבל. "בקשר להיקף המידע שניתן לציבור, אני עומד מאחורי ההסבר שלפיו השיקולים היו לא לפגוע בחקירה. לא כל הפקת לקחים צריכה להסתיים בהורדת ראש. אתמול סיימתי ישיבה לגבי טיפול במוקדי 100, ויהיה כאן את אחד המוקדים המתקדמים בעולם".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך. ניב אהרונסון
לא יבחן תלונות אנונימיות? המפכ"ל אלשיך, בחודש שעבר/ניב אהרונסון

ארדן התייחס גם למתקפה החריפה של עמיתו לשעבר למפלגה, גדעון סער, שטען בריאיון לאולפן וואלה! NEWS כי הממשלה נכשלת בטיפול בגל הטרור. "מותר לו להגיד את דעתו. זה די ברור שיש כאן אינטרס פוליטי, ולמיטב הבנתי ולמיטב זכרוני אלו דברים שנמדדים לאורך שנים", אמר. "מדינת ישראל מתמודדות עם טרור למעלה ממאה שנה. זה סוג חדש של טרור, שלא מבוסס על תשתית מאורגנת ושלא ניתן לעשות כלפיו מודיעין. גדעון סער לא מכיר במכלול הצעדים שנקטנו, כמו הוראות פתיחה באש, מעצרים מנהליים ועוד. אני מוכן לשמוע ביקורת, אני רק אומר שהביקורת שלו היא לא מבוססת ואין לה שום קשר למציאות כי עושים הרבה צעדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully