וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נשתק את המדינה": בלבנון לא מרוצים מפתרון הממשלה למשבר הזבל

תנועת "הסרחתם", המוחה על הצטברות הזבל בלבנון בשמונת החודשים האחרונים, אינה מרוצה מהמתווה שהציגה הממשלה לפתרון המשבר ומאיימת בהפגנות ענק ושביתה כללית. "האזהרה הסופית נשלחה", אמר אחד ממארגני המחאה

צילום: ערוץ היוטיוב You Stink

הממשלה בלבנון הציגה אתמול, בתום שעות של דיונים, פתרון זמני למשבר הזבל הפוקד את המדינה בשמונת החודשים האחרונים, ובמהלכו הצטברו הררי אשפה ברחובות ביירות והובילו להפגנות ענק נגד הממשל. אלא שאת תנועת המחאה "הסרחתם" הפתרון הזמני לא סיפק, והם מאיימים להורות מחר על שביתה כללית ולחסום את הרחובות באלפי מפגינים.

על פי המתווה החדש, אתר ההטמנה בא-נעאמה שמדרום לביירות, שסגירתו הובילה למשבר, ייפתח מחדש. כמו כן ייפתחו שני אתרים זמניים בפרברי העיר. גורמים רשמיים במדינה אמרו כי הצעד החדש יפתור את הבעיה לארבע השנים הקרובות, שבמהלכן יחפשו אחר פתרון קבע.

רבים מתושבי המדינה מתנגדים למתווה החדש, ואתמול, במהלך ישיבת ההחירום של הקבינט, צעדו כ-3,000 מפגינים במרכז עיר הבירה ודרשו פתרון קבע. "האזהרה הסופית נשלחה ואנו כעת בשלב חדש", אמר אחד ממארגני המחאה. "ביום שני אנו נשתק את המדינה".

מהפגנת מחאה על משבר הזבל בביירות, בירת לבנון, מרץ 2016. רויטרס
הפגנה שנערכה אתמול במרכז לבנון בעת ישיבת הקבינט בנושא משבר הזבל/רויטרס

המשבר החל עם סגירתו ביולי האחרון של אתר ההטמנה המרכזי בא-נעאמה, מבלי שתימצא לו חלופה. במהלך ימי הקיץ החמים, ערימות של זבל הצטברו ברחובות ואף גלשו לחופים, להרים ולעמקים המקיפים את עיר הבירה. בלית ברירה נאלצו התושבים לשרוף את האשפה ברחוב – דבר שהוביל לשחרור גזים רעילים לאוויר.

התושבים מאשימים במצב את השחיתות בקרב הנהגת המדינה, כמו גם את המשבר הפוליטי שאליו נקלעה לבנון לפני כמעט שנתיים, בשל העובדה שטרם מונה נשיא חדש לאחר סיום תפקידו של מישל סולימאן במאי 2014. סמכותו העיקרית של הנשיא בלבנון היא לאשר באופן פורמלי את החוקים הנחקקים בפרלמנט, ולכן, כמעט שנתיים שלא נחקקו חוקים חדשים, בין היתר כאלה שיסייעו לפתור תא משבר הזבל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
ערימות של זבל, ביירות לבנון. פברואר 2016. רויטרס
הררי הזבל ברחובות לבנון/רויטרס

בשנה שעברה רבים מתומכי תנועת "הסרחתם" פקדו את הרחובות, ובמהלך ההפגנות הרבות אירעו עימותים אלימים עם המשטרה שבהם אף נהרגו כמה מפגינים. למרות שההפגנות שככו לאחרונה, העובדה שזבל עדיין נערם, כמו גם התמונות שפורסמו לאחרונה המראות את גודל המשבר, התניעו מחדש את ההפגנות.

מהפגנת מחאה על משבר הזבל בביירות, בירת לבנון, מרץ 2016. רויטרס
"זרקו את הממשלה ביחד עם האשפה". ההפגנה בביירות, אתמול/רויטרס
מהפגנת מחאה על משבר הזבל בביירות, בירת לבנון, מרץ 2016. רויטרס
3,000 איש הפגינו במרכז בירת לבנון/רויטרס
מהפגנת מחאה על משבר הזבל בביירות, בירת לבנון, מרץ 2016. רויטרס
"מלחמתנו בחודש השמיני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully