וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום הבינלאומי נגד צנזורה ברשת: "גם אם לא עשית דבר, אתה מתועד"

ארגון זכויות האדם "אמנסטי" יצא בקמפיין בשיתוף עם "אדבלוק", תוסף שנועד לחסום פרסומות באינטרנט, במסגרתו הוצגו לגולשים במקום הפרסומות שנחסמו - מסרים בעד חופש הביטוי. "הגולשים חייבים להיות חלק מהשיח על פרטיות ברשת"

צילום: רויטרס

(טראמפ: "להחרים את 'אפל' עד שימסרו מידע מהטלפון של המחבל)

"גם אם לא עשית דבר, אתה נצפה ומתועד" – זאת אחת מההודעות שבה נתקלו היום (שבת) כ-50 מיליון המשתמשים בתוסף לדפדפני האינטרנט "AdBlock", שנועד לחסום פרסומות בעת גלישה ברשת. ההודעה, מפיו של עובד סוכנות הביון האמריקנית NSA לשעבר אדוארד סנודן, לצד הודעות נוספות של האמן הסיני איי ווייווי וחברות הלהקה הרוסית "פוסי ריוט", פורסמו לרגל היום הבינלאומי נגד צנזורה ברשת.

הקמפיין של ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" נועד לשפוך אור על פעילותיהן של ממשלות שונות, ש"מנסות להשתלט על האינטרנט", לדברי הארגון. במסר של האמן הסיני איי ווייווי, הוא טוען: "ללא חופש ביטוי לא קיים עולם מודרני, אלא רק עולם ברברי". על פי ההודעה של "פוסי ריוט", "הרשויות לא משתמשות רק באזיקים ובמעצרים, אלא גם במתקפות על כלי התקשורת".

עוד בוואלה! NEWS:
ארדואן ממשיך: הממשלה השתלטה על חברות הפצה של עיתונים
יועצו של פוטין נרצח? בכיר רוסי שנמצא מת בארה"ב "נפגע מחפץ קהה"
חדירה לפרטיות או מאבק בטרור? הפריצה לטלפון המחבל תגיע לקונגרס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בגלל שלא הייתי יכול להתקשר למשפחתי, לא הייתה לי דרך לדעת אם הם נאסרו או גוועו למוות בקוריאה הצפונית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

באתר המיוחד שהקים "אמנסטי" לציון היום הבינלאומי, צוינו מקרים שונים של שליטה ממשלתית על תקשורת מקוונת, באמצעות חקיקה, פעילות "חודרנית" של סוכנויות הביון, צנזורה או שימוש בטכנולוגיות שמאפשרות לרגל אחר אזרחים או לפרוץ למכשיריהם האלקטרונים. בין היתר, צוין כי בשנה האחרונה דנמרק, פינלד, צרפת, הולנד, פקיסטן, פולין ושווייץ העבירו חוקי ביון חדשים, שיאפשרו לרשויות במדינות אלה לרגל אחר הפעילות המקוונת של אזרחיהן, ואילו סין וכוויית העבירו חוקים המגבילים את חופש הביטוי ברשת.

מזכ"ל הארגון סאליל שטי מסר כי "יש מדינות שעוסקות ברמות אורוולייניות של ריגול, במיוחד נגד האנשים שמגנים על זכויות האדם שלנו – עורכי דין, עיתונאים ופעילים". לדבריו, "הפיתוח המתמשך של שיטות חדשות לדיכוי כתגובה להתגברות הטכנולוגיה המקשרת בינינו, הוא איום מרכזי לחופש הביטוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לאף אחד חוץ ממך אין את הזכות לשלוט במה שמופיע על המסך". אחת מהמודעות שפורסמו היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנכ"ל "אדבלוק", גבריאל קבאג', הסביר מדוע החברה החליטה לחרוג ממנהגה ולהציג פרסומות לגולשים שהתקינו את התוסף. במכתב לגולשים, כתב: "אנחנו מראים לכם פרסומות של 'אמנסטי', רק היום, כי אנחנו מאמינים שהגולשים חייבים להיות חלק מהשיח על פרטיות ברשת". לדבריו, "מחר, שטחי הפרסום האלה ישובו להיות ריקים, אבל קחו רגע לחשוב על העולם, המונע יותר ויותר בידי מידע. כשזכותך לפרטיות דיגיטלית תחת איום, כך גם זכותך לחופש הביטוי".

הארגונים קראו לחברות האינטרנט "להתנגד ללחצים המופעלים מצד הממשלות להחליש את הפרטיות ואת חופש הביטוי ברשת, ולפתח טכנולוגיות, כמו הצפנה, שמעצימות את זכויותינו בעולם הדיגיטלי". הארגון התייחס, בין היתר, לדרישת ה-FBI האמריקני מחברת "אפל" לאפשר גישה לטלפונים של החברה, והוסיף בהודעתו: "אנחנו חייבים לאמץ גישה חדשה להגנת זכויותינו ברשת ולהילחם נגד הממשלה שמגבילות את חירותנו באינטרנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully