וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחתת סידורים וקריאות גנאי: חרדים התעמתו עם נשות הכותל

11.3.2016 / 10:02

פעילות הארגון הגיעו לתפילת ראש חודש אדר בעזרת הנשים, שם נתקלו בחרדיות שנשאו שלטים בגנותן ובנערים שהשחיתו סידור תפילה שהיה ברשותן: "אישה שמחזיקה ספר תורה מבזה את הספר". מנהיגת הפעילות: "אנחנו כאן עד שתוקם הרחבה החדשה"

צילום: רוני כמפו, עריכה: מתן חדד

כחודש לאחר אישור מתווה הפשרה שאפשר להן להמשיך ולהתפלל בכותל המערבי, התעמתו הבוקר (שישי) עשרות מנשות הכותל עם חרדים, שדרשו את הרחקתן מהמקום. במהלך התקרית, אף השחיתו כמה מהחרדים סידור תפילה שהיה ברשותן של נשות הכותל, לנגד עיניהן. אישה חרדית ששרקה במשרוקית, במחאה על הגעתן, הורחקה מהרחבה בידי שוטרות.

הפעילות, שהגיעו לתפילת ראש חודש אדר בעזרת הנשים, שבמהלכה גם נערך טקס בת מצווה לבתה של הרבה הרפורמית סוזן סילברמן, נתקלו בנשים חרדיות שנשאו שלטים בגנותן וקראו להן להסתלק מהמקום. גם נערים שהיו במקום מחו נגד נשות הכותל, ובכניסה לעזרת נשים הם נטלו את סידור התפילה של אחת מהן והשחיתו אותו.

לקריאה נוספת:
צפו: כך הבריחו "נשות הכותל" ספר תורה לעזרת הנשים
הפשרה עם נשות הכותל: החרדים מברכים על "ההיפרדות המוחלטת"
דעה: רב הכותל לא יכבה לנו את האור

נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
נשות הכותל מתפללות אל מול המוחים החרדים/נועם מושקוביץ
זקס: "זה הכותל של כולנו. עד שיהיה אזור שבו נוכל להתפלל בדרך שאנו רוצות הם יצטרכו לקבל אותנו"

המתפלל החרדי אלעזר ברגר, תושב מעלה אדומים, אמר לוואלה! NEWS כי הוא מסרב לקבל את קביעת בית המשפט שקבעה כי תוקם רחבת תפילה משותפת לנשים ולגברים, וגרס כי מדובר בעניין דתי, הנמצא "מעבר לחוקים" ובסמכות הרבנות. יתרה מכך, הגעת נשות הכותל להתפלל בעזרת הנשים מעידה, לדבריו, על היעדר היכרות בסיסית עם ההלכה ואף מהווה "ביזוי של התפילין". הוא הוסיף: "פה זה מקום קדוש, ואישה שמחזיקה ספר תורה מבזה את ספר התורה".

לעומת זאת, מנכ"לית "נשות הכותל" לזלי זקס טענה כי היא אינה מבינה את התנהגות החרדים. "זה הכותל של כולנו, ועד שיהיה אזור שנוכל להתפלל בדרך שאנו רוצות - הם יצטרכו לקבל אותנו, כי אנו כאן עד שתוקם הרחבה. מיעוט קטן שולט פה, והרחבה החדשה שתקום תהיה הפתרון", הסבירה והדגישה: "כל הדברים שאנו עושות זה במסגרת ההלכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
נשות הכותל מתפללות אל מול המוחים החרדים/נועם מושקוביץ

רב הכותל המערבי, שמואל רבינוביץ שליט"א, מסר כי הגעתן של נשות הכותל הינה "מעשה המעיד שוב ושוב על כך שמטרתן הינה אך ורק פרובוקציה והתרסה, מדון ומריבה וחילול הקודש, ושום מתווה או פשרה שיוצע להן לא יועיל מול כוונה כזאת". הוא הוסיף כי מדובר "בקבוצה קטנה ששמה לה למטרה לערער את המרקם העדין המתקיים ברחבת הכותל המערבי, ולהפוך אותה לאדמת מריבה".

בקריאה לשר הדתות, הרב דוד אזולאי, טען רבינוביץ כי יש לתקן את תקנות השמירה על המקומות הקדושים, בהתאם להוראות הרבנות הראשית. עוד טען כי יש להחיל אותן לאלתר וללא קשר למימוש המתווה, בעקבות "מעשיהן של קבוצה פרובוקוטיבית זו".

נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר/נועם מושקוביץ

בתגובה לטענות אלו נמסר מטעם "נשות הכותל" כי "אין כאן הפרה של ההסכם, שכן ההסכם קובע כי עד שלא תוכשר במלואה רחבת התפילה החדשה, נשות הכותל יוכלו להמשיך להתפלל כדרכן וכמנהגן בעזרת הנשים בכותל".

עוד נמסר: "אם רב הכותל רוצה לקדם את התהליך, הוא מוזמן להאיץ בשר הדתות לחתום על התקנות לבניית רחבת התפילה השוויונית, כפי שהיה אמור לעשות השר על פי ההסכם כבר לפני שבועיים. מבחינה משפטית, פסק דין משה סובל מאפשר לנשות הכותל לקרוא בספר התורה בעזרת הנשים. אולם, רב הכותל עושה הכול כדי למנוע זאת מאתנו".

נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר/נועם מושקוביץ
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר. נועם מושקוביץ
נשות הכותל בתפילת ראש חודש אדר/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully