וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: עשרות פלסטינים עונו בידי מנגנוני הביטחון של הרשות

שמעון סימן-טוב

10.3.2016 / 13:52

תלייה מסורגי חלונות למשך שעות ארוכות, הצלפות בחוטי חשמל, חניקה וירי למטרת הפחדה: אלה רק חלק מהשיטות שבהן השתמשו אנשי כוחות הביטחון הפלסטיניים. יותר מחצי מהעצורים בשנת 2015 – אסירים ששוחררו מהכלא הישראלי

שיטות עינויים בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית. AOHR, אתר רשמי
הביטחון המסכל אחראי ל-949 תקריות מתועדות של הפרת זכויות אדם/אתר רשמי, AOHR

ב-2015 עצרו מנגנוני הביטחון הפלסטיניים 1,715 פלסטינים, ובהם 969 אסירים ששוחררו מהכלא הישראלי – כך עולה מדוח חדש של "הארגון הערבי לזכויות אדם" (AOHR), שבסיסו בבריטניה. בין העצורים בשנה האחרונה 25 נשים, 27 ילדים, 68 עיתונאים ו-422 סטודנטים. הדוח מתבסס על דוחות רפואיים ועדויות שנאספו.

עוד עולה מהדוח כי 37 אסירים עברו עינויים קשים בבתי הכלא של הרשות, מרביתם במתקני מעצר של המודיעין הכללי הפלסטיני. שיטות העינויים כללו תליית החשוד מידיו על סורגי החלון או על דלתות למשך שעות ארוכות, הצלפות בכל חלקי הגוף בשוט ובחוטי חשמל, סטירות וחניקה. כמו כן, חלק מהעצורים נכלאו בבידוד למשך כמה חודשים.

עוד בוואלה! NEWS:
הרשות הפלסטינית מציגה בסרטון חדש: "אפרטהייד תוצרת ישראל"
השר אלקין: "הרשות הפלסטינית תקרוס - השאלה היא רק מתי"
מאנשי ביטחון פלסטינים – למפגעים מבפנים: המדרון החלקלק של גל הטרור

שיטות עינויים בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית. AOHR, אתר רשמי
מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מקבלים יותר מרבע מהתקציב השנתי של הרשות הפלסטינית/אתר רשמי, AOHR

בדוח מצוין כי מנגנוני הביטחון הפלסטיניים מקבלים יותר מרבע מהתקציב השנתי של הרשות הפלסטינית, מעט יותר ממיליארד דולרים מתוך תקציב של כ-3.9 מיליארד דולרים, סכום השווה לתקציב משרדי הבריאות והחינוך יחד. כל שש זרועות הביטחון השתתפו במעצרים, בחקירות ובעינויים. הביטחון המסכל אחראי ל-949 תקריות מתועדות של הפרת זכויות אדם, והמודיעין הכללי אחראי ל-740 מקרים.

ב-14 מקרים השתמשו כוחות הביטחון הפלסטיניים בירי אש חיה על מנת להרתיע פלסטינים, ובמקרה אחד ילד בן 12 נפצע כתוצאה מכך. לפחות 43 פלסטינים הוכו באופן קשה, ואדם אחד נדרס במהלך מעצרו. עוד צוינו ארבעה מקרים של מעצר בני משפחה של מבוקשים על מנת להפעיל על החשודים לחץ להסגיר את עצמם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שיטות עינויים בבתי הכלא של הרשות הפלסטינית. AOHR, אתר רשמי
לפחות 43 פלסטינים הוכו באופן קשה, ואדם אחד נדרס במהלך מעצרו/אתר רשמי, AOHR

יתרה מכך, כוחות הביטחון פיזרו הפגנות שלוות שנערכו במחאה על הפרת זכויות אדם מצד הכוחות הפלסטיניים והישראליים. לפחות 33 הפגנות פוזרו בגדה המערבית בשנה האחרונה, ובחלק מהמקרים תקפו קציני המנגנונים הפלסטיניים, לעתים בלבוש אזרחי, את המפגינים והחרימו את רכושם הפרטי, כמו גם שלטים ועלוני מידע. על כלי התקשורת הפלסטיניים נאסר לסקר את ההפגנות.

בסיום הדוח פירטו מחבריו את המלצותיהם לרשות הפלסטינית. בין היתר, הם קראו לחקירה עצמאית של מערכת המשפט הפלסטינית בנושא, ואיימו כי אם לא תתבצע חקירה כזו ייפנו למוסדות בינלאומיים. כמו כן, הארגון קרא לנציב העליון של האו"ם לענייני עינויים לפעול בשיתוף פעלה עם מועצת האו"ם לזכויות אדם על מנת לתקן את הליקויים במערכת המשפט והענישה הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully