וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים לתופת בסוריה: המספרים שלא הכרתם על ממדי החורבן

הילה קובו וגיא אלסטר

14.3.2016 / 12:42

כ-300 אלף הרוגים, כמעט שני מיליון פצועים - ובכמה התקצרה תוחלת החיים? רק כשמתוודעים למספרים הבלתי נתפסים של המלחמה בסוריה, מבינים את גודל האסון. צפו

עריכת וידאו: עומרי ויס וניר חן בימוי: הילה קובו; כתיבה ותחקיר: גיא אלסטר; ; עיצוב גרפי: אביחי ברוך; צילום: רויטרס

חמש שנים אחרי שמחאה שקטה נגד הנשיא הסורי בשאר אסד הפכה למלחמת הכול בכל, לא הרבה נותר מסוריה שהכרנו. הלחימה האכזרית והבלתי פוסקת בין כוחות הנשיא אסד לבין כוחות האופוזיציה והמורדים החריבה את מרבית שטחה של המדינה, מוטטה לגמרי את הכלכלה ופגעה אנושות באוכלוסייה.


תמונות רבות סיפרו את סיפור המלחמה: נפגעי התקפות כימיות בידי כוחות הממשל, הפעוט הפליט איילן כורדי שנשטף אל חוף טורקי, או תמונת הנשיא ורעייתו הממשיכים בשגרת יומם בארמונם. אבל אלה תמונות בודדות שאינן מסוגלות לשקף את מלוא המציאות, הכוללת כ-300,000 אלף הרוגים, כמעט שני מיליון פצועים ומיליונים של עקורים מבתיהם.
מספרי המלחמה הבלתי נתפסים הם שמספרים את סיפורה האמתי ומגלים את היקף הזוועות המתחוללים בשכנה מצפון מתחת לאפן של מדינות אירופה והמעצמות.

כמה הצטמצמה אוכלוסיית סוריה? מה הפערים בהערכות לגבי מספרי ההרוגים? כמה פליטים זרמו מהמדינה ההרוסה למדינות השכנות ולאירופה? מה קרה לכלכלה הסורית? כמה נפגע הצבא הסורי, ומה סדר הכוחות האיראנים, הרוסים והאמריקנים הפועלים במדינה? צפו ותוכלו לומר: וואלה, הבנתי

חמש שנים לתופת הסורית - פרויקט מיוחד
צפו במפת הלחימה האינטראקטיבית בסוריה
"הרגע בו הבנתי שאיבדתי את כולם": 3 סורים בעדות מהתופת. מיוחד לוואלה! NEWS

לכל פרקי וואלה, הבנתי

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully