וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר תושב הגדה שדרס למוות ישראלי: "מחכים שיהרסו את ביתו"

הנהג שדרס את אברהם חסנו ליד חברון נתפס הלילה על ידי צה"ל ושב"כ לאחר ששוחרר ממעצר מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בחקירתו ברשות הוא טען כי לא מדובר בפיגוע אלא בתאונה. חרף הטענה, הוכר חסנו כנפגע פעולות איבה. אלמנתו: "שיגרשו את משפחתו". ריאיון לאולפן וואלה! NEWS

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניר חן

שב"כ ויחידת דובדבן של צה"ל עצרו הלילה (רביעי) תושב דהריה החשוד בדריסת אברהם חסנו למוות בצומת אל-פאוור שליד חברון ב-20 באוקטובר 2015 – כך הותר היום לפרסום. החשוד היה עצור עד לאחרונה בתחנת משטרת דהריה. לאחר ששוחרר לפני כמה ימים, נעצר על ידי הכוחות הישראליים לאחר פעילות מודיעינית מאומצת, והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

חסנו, בן 54 מעתניאל, נדרס למוות בצומת אל-פאוור שמדרום-מערב לחברון. לאחר שמכוניתו נרגמה באבנים, הוא יצא ממנה כשבידו קרש וצעד לעבר משאית פלסטינית. בתגובה דרס הנהג הפלסטיני את חסנו בעודו מנסה לברוח מהמקום. זמן קצר לאחר מכן, הנהג הסגיר את עצמו לרשויות וטען כי לא היה מדובר בפיגוע אלא בתאונה שנעשתה מתוך פחד.

רותי חסנו, אלמנתו של אברהם, סיפרה היום כי שמעה על תפיסת המחבל מפי המח"ט ואנשי צבא נוספים שהגיעו לביתה. "בישרו לנו שהוא נתפס". היא הודתה לאלוהים, "שלמדנו שכל דבר בעתו ובזמנו. אנחנו יודעים שצה"ל עשה את הכול וסוף סוף הוא נתפס. אני מחכה שראש הממשלה ייתן הוראה דבר ראשון להרוס את הבית של המנוול הזה. שיגרשו את כל המשפחה והלוואי שהיה במדינת ישראל עונש מוות ואם לא לפחות שיירקב בכלא לכל חייו". היא הזמינה את הציבור הרחב להגיע לאירוע ב-24 במרץ לזכרו של אברהם חסנו וכל הנופלים בפיגועים.

עוד בוואלה! NEWS:
התייר שנהרג בפיגוע ביפו: קצין בצבא האמריקני ששירת בעיראק ובאפגניסטן
קבלת פנים קטלנית: סגן נשיא ארה"ב נחשף לחוסר האונים של ישראל

אברהם אשר חסנו, רגע לפני שנדרס על ידי משאית פלסטינית, אוקטובר 2015. AP
חסנו בעת הדריסה, 20 באוקטובר/AP

לטענת הנהג, עדי האשם מוחמד מסאלמה, בן 24 מבית עווא, ברגע שהבין כי פגע באדם שהלך על הכביש, חשש לעצור ולכן הסגיר את עצמו לידי המשטרה. לטענתו, מדובר בתאונת דרכים - האזרח הישראלי הלך על הכביש, ולא הייתה לו כל כוונה לפגוע בו בשום אופן. "לא מדובר בפיגוע, לא פגעתי בכוונה באזרח הישראלי", אמר הנהג. חרף גרסת הנהג, החליטה הרשות המאשרת במשרד הביטחון החליטה להכיר באירוע שבו נדרס למוות אברהם חסנו ליד חברון, כאירוע איבה.

בתו של אברהם חסנו, לאה, טענה כי אביה נרצח ולא נדרס בשוגג כפי שטען הנהג הפוגע. "לא הרגו אותו, רצחו אותו בדם קר, רצחו אותו בכוונה תחילה", אמרה אז בריאיון לאולפן וואלה! NEWS. "כל כלי רכב, רואים גם מהתמונות, התאגדו מסביבו ואבא שלי יצא עם האלה והבן עוולה הזה בא ודרס אותו ללא רחמים", מיררה בבכי. "הוא עלה עליו ואבא שלי לא פחד, הוא לא פחד, כי אנחנו היינו יודעים שאנחנו לא מפחדים, אנחנו לא מפחדים למות על קידוש השם. אבל הוא עזב אותנו עכשיו".

חבריו של חסנו העלו לעמוד פייסבוק בשם "דף המאבק לזכר אברהם אשר חסנו הי"ד" מודעת "מבוקש" של הפלסטיני שדרס למוות את חסנו, לצד הצעת פרס בסך 40 אלף שקלים למי שיסייע בהסגרתו למשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מודעת "מבוקש" של הפלסטיני שדרס למוות את אברהם חסנו שנדרס מדרום-מערב לחברון. 4 בנובמבר 2015.. פייסבוק, צילום מסך
חבריו של חסנו פרסמו מודעת "מבוקש" לנהג שדרס אותו/צילום מסך, פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully