וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דקירה בשוק, שוטרים ירויים ומסע קטל בטיילת: כך נראה יום הדמים

כתבי וואלה! NEWS

9.3.2016 / 0:05

מהדיווח הראשוני על קטטה בפתח תקווה שהתבררה כפיגוע, דרך פיגוע הירי ליד שער שכם ועד הפיגוע הקטלני שהתפרס בשתי זירות ביפו - כך נראו השעתיים שגבו הרוג ו-13 פצועים, ובהם שוטר במצב קשה ואישה בהיריון, בשלוש ערים

צילום: מאצ'י הוף, יותם רונן, דוד קורן; עריכה: מתן חדד

הרוג, 13 פצועים ושלושה מחבלים מחוסלים – אלה תוצאות הערב רווי הטרור שהחל בפתח תקווה, נמשך בירי בירושלים והסתיים בפיגוע דקירה רב נפגעים ביפו. המפכ"ל רב ניצב רוני אלשיך אמנם טען כי אין קשר בין שלושת המקרים, אך ארגון חמאס מיהר לקשור אותם יחד תחת הכותרת "פיגועי הגבורה" בהודעה מיוחדת שפרסם. במהלך הלילה (רביעי) ימשיכו לפעול במרץ הצוותים בבתי החולים ברחבי הארץ על מנת להציל את הפצועים – ארבעה מהם באורח קשה, אחת מהם בהיריון.

סדרת הפיגועים החלה לקראת השעה 16:30, כשיונתן עזריהאב, כבן 40, הגיע לאזור השוק בפתח תקווה בעיר. בשלב מסוים נכנס לחנות שבה היה המחבל, בן 17 מזאויה שליד קלקיליה, ודקר אותו בצווארו. לפי עדי ראייה, הוא הצליח לצאת מן החנות בעוד הסכין נעוצה בו וקרא לעוברים ושבים "דקרו אותי". עוברי אורח מיהרו לדווח למוקד מגן דוד אדום על האירוע, אך תיארו אותו כקטטה בין שני בני אדם.

לקריאה נוספת בוואלה! NEWS:
הפצוע בפיגוע בפתח תקווה: "חשבתי שאמות, הבנתי שאני חייב להיאבק במחבל"
המפכ"ל אלשיך בזירת הפיגוע ביפו: "אין קשר בין שלושת הפיגועים"
"השביל לטיילת היה מלא דם": עדי ראייה משחזרים את מסע הדקירות ביפו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
זירת פיגוע דקירה בפתח תקווה. 8 במרץ 2016. ראובן קסטרו
נדקר, התעשת - ותקף בחזרה. זירת האירוע בפתח תקווה/ראובן קסטרו

מיד לאחר מכן התעשת עזריהאב, ולדברי הקונים בשוק הוציא את הסכין מצווארו, שב לחנות ודקר את המחבל עד שמת. כשאנשי מד"א הגיעו למוקם, פינו את האיש לבית החולים בילינסון בעיר וקבעו את מותו של המחבל. "הייתה מהומה גדולה", סיפר אדיר אמסלם שהיה במקום. "נכנסתי לחנות וראיתי את המפגע שוכב בשלולית דם".

"חשבתי שזהו, זה הסוף שלי", סיפר עזריהאב אמש מבית החולים. "באותו רגע לקח לי זמן, אבל התעשתי וכשהבנתי שזה מחבל - הבנתי שאני צריך להיאבק בו, שלא יהרוג אותי ויפגע באחרים. אמרתי 'אם אין אני לי מי לי, וכשאני לעצמי מה אני'".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הסכין שפגעה תחילה בעזריהאב - והרגה את המחבל/מערכת וואלה!, צילום מסך

פחות משעה לאחר מכן נשמעו יריות בסמוך לשער שכם בירושלים. היורה, רכוב על אופנוע, הצליח לפצוע שוטר באורח קשה ולהימלט. לאחר דקות אחדות, שב על עקבותיו ופגע בשוטר נוסף, שנפצע באורח בינוני-קשה. כוחות הביטחון במקום פתחו במצוד אחריו, ובסיומו ירו בו וחיסלו אותו. בזירה נמצא כלי נשק מסוג קרל גוסטב – תת-מקלע פלסטיני מאולתר שמשמש לא אחת מפגעים ועבריינים.

"חשבנו שמדובר ברימוני הלם", סיפר עימאד מונא שהיה עד לפיגוע. "היו פה הפגנות בעבר, אבל זו הפעם הראשונה שיש גם ירי ברחוב". בסיום האירוע, המפכ"ל אלשיך הגיע לזירה ובית משפט השלום בירושלים הוציא לבקשת המשטרה צו איסור פרסום על כל פרטי חקירת האירוע, אשר תוקפו שבעה ימים.

פיגוע ירי בסלאח א דין, ירושלים. 8 במרץ 2016. נועם מושקוביץ
"חשבנו שאלה רימוני הלם". כוחות בזירת האירוע בירושלים/נועם מושקוביץ
פיגוע ירי בסלאח א דין, ירושלים. 8 במרץ 2016. פייסבוק, צילום מסך
פינוי הפצועים מזירת הפיגוע בירושלים. צו איסור פרסום הוטל על פרטי חקירת האירוע/צילום מסך, פייסבוק

מעט לפני שהגיע הטרור ליפו, הספיק ראש הממשלה בנימין נתניהו לשלוח "איחולי החלמה מהירה לפצועים מפיגועי הטרור שבוצעו לפני זמן קצר בפתח תקווה ובירושלים". זאת, בהודעה לכלי תקשורת ערביים, שפרסם הדובר שלו בשפה הערבית, אופיר גנדלמן.

שעה לאחר תחילת האירוע בירושלים וכמעט שעתיים אחרי הפיגוע בפתח תקווה, החל מסע הדקירות ביפו: מחבל בן 22 מקלקיליה הגיע לנמל ודקר עוברי אורח, ולאחר מכן פתח בריצה לכיוון צפון. כשהגיע לחוף "עלמה ביץ'", דקר שלושה בני אדם נוספים וחוסל על ידי כוחות המשטרה במקום. "כל השביל מהחנות ועד הטיילת מלא בכתמי דם מזוויעים", תיאר זאת עזרא, שהיה עד לאירוע.

זירת פיגוע דקירה ביפו. 8 במרץ 2016. איתן אלחדז, תצפית TPS
"כל השביל מהחנות ועד הטיילת מלא בכתמי דם מזוויעים". הזירה ביפו/תצפית TPS, איתן אלחדז

במהלך הפינוי לבתי החולים, מת אחד מהפצועים – תייר בן 29 מארצות הברית. לבית החולים איכילוב בתל אביב פונו שני פצועים באורח קשה – אחת מהן היא אישה בהיריון – ושניים באורח בינוני. לבתי החולים וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר פונו הפצועים הנוספים, אחד מהם באורח קשה, שניים בינוני ושלושה קל. עם סיום האירוע, הגיע המפכ"ל גם לזירה ביפו. "המטרה שלנו היא להחזיר את כל הזירות לשגרה ולהבין אם יש משהו חדש. זה חלק מגל הטרור שאנחנו חווים בחודשים האחרונים", אמר.

באותה עת, שהה סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן במרחק של מאות מטרים בלבד מאזור הדקירות. סגן הנשיא הגיע למרכז פרס לשלום, שם נועד עם הנשיא לשעבר שמעון פרס והתייחס לאפשרות של תהליך מדיני בין ישראל והפלסטינים. "טרור נגד נשים, ילדים וחפים מפשע הוא בלתי נסבל", אמר ביידן לאחר שעודכן יחד עם פרס בפרטי הפיגוע שהתרחש מחוץ לכנס, אשר תוגבר בכוחות ביטחון נוספים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האוכלוסייה ביפו מגנה את הפיגוע הזה ואנחנו לא ניתן לטרור הרצחני לנצח אותנו", אמר ראש עיריית תל אביב רון חולדאי עם סיום האירוע הקשה, והבהיר כי המחבל הוא שוהה בלתי חוקי. הוא הוסיף כי "הפיגוע מצטרף לפיגוע בפתח תקווה ולפיגוע בירושלים. אנחנו נתונים מזה זמן ממושך תחת מתקפת טרור אכזרית שאיננה נפסקת".

(עדכון ראשון: 21:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully