וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מקסיקו: לא נשלם על החומה של טראמפ; הוא כמו היטלר

8.3.2016 / 8:59

אנריקה פניה נייטו תקף בחריפות את התכנית של המועמד הרפובליקני המוביל להקים מכשול בגבול בין שתי המדינות, שאותו תממן מקסיקו. "ככה מוסוליני עלה לשלטון, וככה היטלר עלה לשלטון"

צילום: רשת CNN, עריכה: שניר דבוש

נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו אמר אמש (שני) כי ארצו לא תתשתף במימון התכנית של המועד לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ להקים חומה בגבול בין שתי המדינות, אם אכן ייכנס לבית הלבן. הוא אף קישר בין "הטון הצורם" של המיליארדר והמועמד הרפובליקני המוביל לעלייתם של הדיקטטורים אדולף היטלר ובניטו מוסוליני.

דבריו של נשיא מקסיקו, שפורסמו בעיתון "אקסלסיור", היו מהחריפים ביותר שהובעו עד כה על ידי מנהיג זר ביחס לאיל הנדל"ן מניו יורק. טראמפ עורר זעם במקסיקו כשהבטיח להקים חומה בגבול כדי למנוע כניסה של מהגרים בלתי-חוקיים וסמים ולחייב את המדינה המרכז-אמריקנית לשלם עבורה.

כשנשאל אם יש "תסריט" ולפיו מקסיקו תממן את הקמת החומה אם טראמפ יזכה בנשיאות, פניה נייטו הבהיר: "אין מצב כזה. אני חייב להגיד שאני מתחרט (על התכנית) וכמובן שאני לא יכול להסכים עם העמדה של הפוליטיקאי האמרקיני הזה".

טראמפ, שתכניתה גרמה לחשש גם בקרב רבים ממפלגתו, האשים את מקסיקו בשליחת אנסים וסוחרי סמים מעבר לגבול. הוא הבטיח להעלות את מחירן של חלק מאשרות הכניסה ואת של כל תעודות מעבר הגבול כדי לעזור למקסיקו לשלם על הקמת המכשול. נשיא מקסיקו תקף את ה"פופוליזם" של המיליארדר, שלטענתו מנסה לקדם "פתרונות קלים ופשוטים לסוגיות שברור שלא קל לפתור אותן".

"היו זמנים בהיסטוריה האנושית, לצערי, שביטויים כאלו רק הובילו לתקופות אפלות", הזהיר. "ככה מוסוליני עלה לשלטון, וככה היטלר עלה לשלטון. הם ניצלו מצב, בעיה כלשהי, שחוותה האנושות אחרי משבר כלכלי. אנחנו לא רוצים שזה יקרה שוב במקום אחר בעולם". על אף הביקורת החריפה שלו, נשיא מקסיקו הדגיש כי הוא ירצה לקיים יחסים תקינים עם מי שייבחר לנשיא ארצות הברית הבא.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בווסט פאלם ביץ', פלורידה, ארצות הברית, 6 במרץ 2016. רויטרס
נשיא מקסיקו תקף את "הפופוליזם שלו". טראמפ/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully