וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל בלומברג לא יתמודד על נשיאות ארה"ב: "ניצחוני אינו סביר"

ראש עיריית ניו יורק לשעבר הודיע כי לא יצטרף למרוץ כמועמד עצמאי. "יש סיכוי טוב שמועמדותי תוביל לבחירתו של דונלד טראמפ. זהו סיכון שאיני יכול לקחת במצפון נקי". עוד ציין כי אינו מוכן לתמוך באף מועמד

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

(דונלד טראמפ: "אשמח להתמודד נגד מייקל בלומברג", בחודש ינואר)

ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג הודיע הלילה (שלישי) כי לא יתמודד בבחירות לנשיאות ארצות הברית שייערכו בחודש נובמבר השנה. בלומברג אף ציין כי אינו מוכן להביע תמיכה באף מועמד, אך ימשיך להפציר בבוחרים לדחות גישות פלגניות.

המיליארדר פרסם הודעה ברשת שבה נימק את החלטתו, וכתב: "מהדרך שבה מתנהל המרוץ ומהעובדה שהרפובליקנים שולטים בסנאט ובבית הנבחרים, יש סיכוי טוב שמועמדותי תוביל לבחירתו של דונלד טראמפ או של טד קרוז. זהו סיכון שאיני יכול לקחת במצפון נקי".

"כשאני מסתכל על הנתונים שפרוסים לפניי, ברור לי שאילו נכנסתי למרוץ, לא יכולתי לנצח. יכולתי לנצח בכמה מדינות, אך לא מספיק כדי לזכות ברוב אלקטורלי של 270 קולות בחבר האלקטורים", הוסיף. חבר האלקטורים הוא הגוף שבוחר את נשיא ארצות הברית ואת סגנו. בלומברג הסביר כי "במרוץ שבו שלושה מועמדים, סביר להניח שאף אחד לא יזכה ברוב האלקטורלי, והדבר יביא לכך שבחירת הנשיא תילקח מידי העם ותועבר לקונגרס".

לקריאה נוספץ בוואלה! NEWS:
ראש עיריית ניו יורק לשעבר: שוקל להתמודד לנשיאות
סקרים בארה"ב: אם בלומברג ירוץ לנשיאות ישתפרו סיכוייו של טראמפ
קלינטון חוששת, טראמפ מברך, סנדרס סולד: התוספת שערערה את המרוץ

מייקל בלומברג. אבשלום ששוני,
"יכולתי לזכות בכמה מדינות". בלומברג/אבשלום ששוני

"למעשה, גם אם אקבל הכי הרבה קולות מהבוחרים והכי הרבה קולות אלקטורליים, ניצחון יהיה בלתי סביר. זאת משום שחברי הקונגרס יצביעו בעד המועמד שייצג את מפלגתם. נאמנות מפלגתית בקונגרס – לא לעם האמריקני או לחבר האלקטורים - היא שתקבע את זהות הנשיא הבא", טען.

בלומברג אף מתח ביקורת על המפה הפוליטית הנוכחית ברצות הברית, ואמר כי "לאורך ההיסטוריה האמריקנית, שתי המפלגות נטו למנות מועמדים לנשיאות שנבנו במרכז הפוליטי ונשארו קרובים אליו. ואולם, יכול להיות שהמסורת נשברת כעת. הקיצוניות שולטת, ואם לא נעצור אותה הבעיות שלנו מבית ומחוץ ילכו ויחמירו".

"אמריקנים רבים חרדים מכך, ואני שותף לחששותיהם", הודה. בלומברג פירט כי "המועמדים הדמוקרטים תקפו את המדיניות שעודדה צמיחה וריבוי הזדמנויות בתקופת שלטונו של הנשיא ביל קלינטון – תמיכה במסחר, הפחתת הגירעון ועוד. זאת, בעוד המועמדים הרפובליקנים תקפו את המדיניות שעודדה צמיחה וריבוי הזדמנויות בתקופת שלטונו של רונלד רייגן, וכללה רפורמת הגירה, פשרות בנושא מיסים ותמיכה בתקציב דו-מפלגתי. שני הנשיאים הללו היו 'פותרי בעיות', לא אידיאליסטים מתחסדים, ושניהם קידמו את המדינה בנתיבים חשובים".

המועמד לייצוג המפלגה הרפובליקנית בבחירות דונלד טראמפ והמועמדת לייצוג הדמוקרטים הילרי קלינטון. רויטרס, עיבוד תמונה
בלומברג מתח ביקורת על המתמודדים משתי המפלגות. טראמפ וקלינטון/עיבוד תמונה, רויטרס

למרות הביקרות, קלינטון התייחסה להחלטתו של בלומברג, ואמרה כי היא רוחשת לו "כבוד רב". היא הוסיפה כי היא "מחכה בכיליון עיניים להמשך העבודה איתו, ולמציאת דרכים שבהן יוכל להמשיך להפגין מנהיגות".

גם יריבה, הסנאטור מוורמונט ברני סנדרס, התייחס להחלטתו של בלומברג. "בלומברג הוא מיליארדר. רעיון רע בדמוקרטיה האמריקנית הוא שרק עשירים מאמינים שהם יכולים להתמודד", אמר. סנדרס אף חזר על הבטחתו לשנות את שיטת מימון הבחירות.

התכוון להשקיע מיליארד דולר בקפיין?

לפני כחודש, אמר בלומברג בריאיון לעיתון "פייננשל טיימס" כי הוא שוקל להתמודד לנשיאות וכי הוא "בודק את כל האפשרויות בנושא". בתוך כך, מתח בלומברג ביקורת על רמת הדיון במערכת הבחירות הנוכחית, ואמר כי "השיח והדיון מעציבים, בנאליים ושערורייתיים". הוא הוסיף כי לציבור האמריקני "מגיע יותר".

גורם המקורב לבלומברג אף אמר כי הוא הנחה את עוזריו להכין תכנית עבור קמפיין עצמאי לבחירות. הוא הוסיף כי בלומברג מוכן להשקיע לפחות מיליארד דולרים מכספו הפרטי עבור הקמפיין.

בלומברג בן ה-73 ככל הנראה חיכה עד שייוודעו חלק מהתוצאות בבחירות המקדימות למפלגה הדמוקרטית לפני שקיבלל החלטה אם להצטרף למרוץ. בדצמבר האחרון הוא הזמין סקר פרטי כדי להעריך את סיכוייו להביס את טראמפ ואת הילרי קלינטון, המועמדים המובילים מהמפלגה הרפובליקנית ומהמפלגה הדמוקרטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully