וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת הפרסומת לדיור ללא מזרחים: חברת הבנייה נקנסה בעשרות אלפי שקלים

7.3.2016 / 20:36

הקנס, שעומד על 323 אלף שקלים, הוטל על חברת הנדל"ן "באמונה" בעקבות סרטון בעל סממנים מפלים כלפי מזרחים שפרסמה לפני כמה חודשים. החברה: "נעשה את חשבון הנפש המתבקש"

ספק 500

רשות מקרקעי ישראל קנסה היום (שני) את חברת הנדל"ן "באמונה", המשווקת פרויקטים לציבור הדתי לאומי, לאחר שבחודש נובמבר שעבר פרסמה סרטון אשר עולים ממנו לכאורה מסרים גזעניים. הקנס שהוטל על החברה עומד על 323 אלף שקלים, וזו הפעם הראשונה שבה חברת בנייה בישראל נקנסת בגין איסור על אפליה בשיווק יחידות דיור, הקבוע במכרזי רשות מקרקעי ישראל.

ההחלטה באה בעקבות עתירה שהגישה האגודה לזכויות האזרח לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים, בדרישה לחייב את הרשות להטיל סנקציות על חברת הנדל"ן. לפי האגודה, העתירה הוגשה גם בגלל השיווק הבלעדי לדתיים וגם בשל המסר הגזעני העולה מפרסום הסרטון, שנועד לקדם פרויקט נדל"ן של החברה בקרית גת.

לפי החלטת ועדת המכרזים שהתקבלה לאחר שימוע, החברה לא הפלתה בפועל מזרחים בפרויקט, אך הסרטון היה בעל סממנים מפלים וקיים חשש כי השפיע על אופי הציבור שהתעניין ברכישת דירה בפרויקט.

עוד בוואלה! NEWS:
לעיני שלושת ילדיה: אשתו של עד מדינה נגד ארגון פשיעה נורתה למוות
נתניהו לחד"ש ולבל"ד: לתמוך בחיזבאללה? נפלתם על השכל?
תא"ל בוכריס עבר בדיקת פוליגרף נוספת והכחיש החשדות לאונס

קמפיין של חברת בניה למגזר הדתי-לאומי לועג ליוצאי עדות המזרח. ספק 500
קמפיין של חברת בניה למגזר הדתי-לאומי לועג ליוצאי עדות המזרח/ספק 500

"הסרטון זעזע את המדינה וטוב שירד במהירות מהאינטרנט, אך ישראלים רבים נפגעו ממנו קשות ובעיקר מזרחים, שבאמצעות דימוי סטריאוטיפי ומגוחך שלהם הועבר מסר לרוכשים פוטנציאלים שלא יהיו להם 'כאלו' שכנים בפרויקט", הסביר עו"ד גיל גן-מור, מנהל היחידה לזכויות חברתיות באגודה לזכויות האזרח, שהגיש את העתירה. "ועדת המכרזים הסתפקה בפיצוי נמוך משמעותית מהפיצוי המרבי האפשרי, אך עדיין החלטת הוועדה מעבירה מסר ברור, שאומר שאסור להכשיר סרטוני פרסומת מפלים וששיווק כזה הוא שיווק מפלה ופסול".

הסרטון הפרסומי של "באמונה", שהציג באופן נלעג ישראלים ממוצא מזרחי, הוסר מעמוד היוטיוב של החברה, אך כמה גולשים הספיקו להעלות אותו לעמודיהם הפרטיים. בסרטון מופיעה משפחה דתית-לאומית, בהירת עור, מדליקה נרות חנוכה בצוותא. בזמן שההורים והילדים שרים את שיר החנוכה המפורסם, "מעוז צור ישועתי", נשמעות דפיקות על הדלת. בני המשפחה נראים מפוחדים לשמע הנקישות, וכשהדלת נפתחת, נכנס שכן בעל חזות מזרחית, חבוש בכובע מסורתי. השכן שואל במבטא מזרחי כבד אם הוא יכול להלוות סוכרזית, אך כשהוא מבחין בהדלקת נרות החנוכה הוא קורא לחברו להגיע. "אברג'ל, אברג'ל, בוא תראה. עשה מנגל בתוך הבית", הוא אומר לו. בהמשך מציע השכן: "נעשה איזה נפנוף, נביא כנפיים, נביא נקניקיות".

בהמשך הסרטון נראית המשפחה הדתית חולמת על הדלקת נרות לבדה ללא הפרעות מיותרות. "גם אתם חולמים על בית משלכם?", מוסיף הקריין ומדגיש, "רוצים שכנים כלבבכם? לסרוגים יש בית חדש! הצטרפו עוד היום לקהילת הציונות הדתית כרמי גת".

עוד באותו נושא

היועמ"ש נגד הפרסומת לפרויקט דיור ללא מזרחים: "חשש לאפליה אסורה"

לכתבה המלאה

"באמונה" בתגובה: "נעשה את חשבון הנפש המתבקש"

בתגובה להחלטה, נמסר מהחברה: "'באמונה' תעשה את חשבון הנפש המתבקש. אנו לומדים את נימוקי ההחלטה ונגיב לאחר פס"ד השופטת בעתירה שהוגשה". עוד נמסר כי "נמשיך כמובן לשווק את קהילת כרמי גת לציבור הדתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully