וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר גבאי: "תקציב דו-שנתי אינו טוב, אבל 'כולנו' התחייבה לכך"

5.3.2016 / 12:30

השר להגנת הסביבה הודיע שר האוצר משה כחלון יפעל לשכנע את חברי הממשלה לעבור למתכונת תקציב חד-שנתית, "משום שלא ניתן לחזות תקציב בטווח של שנתיים". הרצוג: "השמאל הקיצוני מאשים את ישראל ולא מציג פתרונות"

עריכה: ניר חן

(השר גבאי על נתוני הזיהום במפרץ חיפה באולפן וואלה! NEWS, בחודש שעבר)

השר להגנת הסביבה אבי גבאי אמר היום (שבת) כי הוא אינו תומך במתכונת התקציב הדו-שנתי הנהוגה בממשלה הנוכחית, אך ציין כי מפלגת כולנו שבה הוא חבר התחייבה לכבד מדיניות זו במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. "מבחינה מקצועית, תקציב דו-שנתי הוא דבר לא טוב", אמר גבאי במהלך אירוע "שבתרבות" בחולון. לדבריו, שר האוצר משה כחלון ינסה לשכנע את חברי הממשלה לתמוך בתקציב חד-שנתי, שכן "לא הגיוני לחזות היום את תקציב המדינה לעוד שנתיים".

למרות העובדה שלטענתו "כולנו" לא תפר הסכמים קואליציוניים בנושא התקציב, הוסיף גבאי כי "המפלגה היא עצמאית ותישאר כזו", כהגדרתו. "כחלון כבר אמר שמי שרוצה להתחבר אלינו יעשה זאת רק סביב האג'נדה החברתית-כלכלית שלנו. נכנסנו עם עשרה מנדטים לממשלה ואחוזי התמיכה בשר האוצר רק עולים, זה דבר נדיר. בדרך כלל שר אוצר זה לא שר פופולרי. המפלגה מממשת את החזון הכלכלי-חברתי, והציבור יראה את התוצאות ויבחר. מה שחשוב הוא שאנחנו עושים - מפלגה נבחרת בשביל לעשות ולא בשביל להיבחר מחדש", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
נקודת ההכרעה מתקרבת: עתיד הממשלה בידיים של כחלון
11 אלף שקל ל"כיבוד קל": למה הח"כים מנסים להסתיר הוצאותיהם?
נתניהו על כנס לפיד-ליברמן: "יש מי שמקשקש ויש מי שמבטיח את עתידנו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תקציב דו-שנתי אינו מקצועי". גבאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

גבאי התייחס בדבריו גם להזזת מיכל האמוניה בחיפה לדרום הארץ, כפי שהוחלט על ידי הממשלה. "הדבר הראשון שעשיתי כשנכנסתי לתפקיד הוא להוציא את המכרז לדרך", אמר גבאי, והוסיף כי בעת כהונתו של יאיר לפיד כשר האוצר, ביקש משרדו אישור להקמת המפעל ולא קיבל אותו. "כשנכנסתי לתפקידי דיברתי על כך עם שר האוצר שהקצה להקמת מפעל האמוניה 200 מיליון שקלים, ואנחנו בהליך מכרזי כדי להקים את המפעל ולסגור את המיכל בחיפה", הסביר.

גבאי הוסיף: "לפיד כתב פוסט על למה אי אפשר להזיז את מיכל האמוניה, והרגשתי שאני חייב לענות לו על כך. כשהוא היה שר אוצר הוא לא עשה דבר למען סגירת המיכל בחיפה ועכשיו הוא בא להתלונן". בדבריו התייחס השר גם לתכניות נוספות שהגה לפיד, כמו תכנית מע"מ אפס, ואמר כי "היא לא הגיונית ואין אדם חוץ ממנו שחשב שיש היגיון בתכנית הזו". הוא הוסיף כי "הכלכלה הטבעית מנצחת את הרגולציה והפוליטיקאים, והתכנית של לפיד לא היתה נכונה כלכלית".

יושב ראש מפלגת העבודה, יצחק הרצוג, בישיבת הכנסת בהצבעה על חוק תקציב המדינה. נובמבר 2015. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
"הימין הקיצוני והשמאל הקיצוני מברברים ססמאות". הרצוג/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג השתתף גם הוא היום באירוע "שבתרבות" שנערך ברמת גן, שם יצא נגד השמאל הקיצוני. לדברי הרצוג, "השמאל הקיצוני מאשים את ישראל במצב, בלי להציע פתרונות ששומרים על ביטחונה". הוא יצא גם נגד הימין הקיצוני ואמר כי הוא "כופה עלינו סיפוח בלתי נמנע של המוני פלסטינים בירושלים וביהודה ושומרון". הוא הוסיף כי "שני הצדדים מברברים סיסמאות, ויובילו אותי לישראסטין, מדינה יהודית-ערבית בין הירדן לים".

אראל מרגלית, המחנה הציוני, אפריל 2015. טלי מאייר
"מפלגה בפריזר לא יכולה לקרוא לשלטון". מרגלית/טלי מאייר

בתוך כך, חברו לסיעה של הרצוג, ח"כ אראל מרגלית, קרא היום לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי להצטרף למפלגת העבודה. "יש שתי מפלגות ושתי אלטרנטיבות. אני קורא לגבי אשכנזי - תחליט איפה אתה ותצטרף, נקרא תיגר על הנהגת המדינה ביחד", אמר מרגלית באירוע "שבתרבות" שבו השתתף בכפר סבא.

חבר הכנסת יצא בנוסף בקריאה ליו"ר מפלגתו לקבוע בקרוב מועד לבחירות מקדימות. "מפלגה בפריזר לא יכולה לקרוא לשלטון", הסביר מרגלית. "אתה רוצה לדחות – תדחה, אבל תקבע. לדחות בשנתיים, זו טעות קשה". הוא הוסיף כי לקראת מועד הפריימריז, ישקול אם להתמודד לראשות המפלגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully